- Šarūnas Černiauskas, www.DELFI.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
1,76 mln. Lt, o gal ir daugiau. Tiek nuostolių jau prigeneravo maždaug pusantrų metų Vilniaus Gedimino prospektu kursuojantys savivaldybės mikroautobusai, važinėjantys 88 ir 89 maršrutais.
Portalui delfi.lt pavyko gauti šių maršrutų finansinę statistiką, kuri veikiausiai nedžiugina Vilniaus vadovų. Kas mėnesį kiekvienas senamiesčio maršrutas miestui kainuoja po daugiau kaip 50 tūkst. Lt.
Savivaldybės statistikoje 88 ir 89 maršrutų nuostolingumas apibrėžiamas lakoniška sąvoka „nuostolių kompensacijos poreikis“.
Ypač įspūdingas jis buvo praėjusių metų pabaigoje. Turimais duomenimis, pernai gruodį 88 maršruto „nuostolių kompensacijos poreikis“ sudarė beveik 101 tūkst. Lt, 89 maršruto – daugiau nei 105 tūkst. Lt.
Kitais mėnesiais skaičiai buvo ne tokie įspūdingi ir svyravo tarp maždaug 47 ir 86 tūkst. Lt. Vienintelis kiek geresnis rodiklis – šių metų kovo statistika 89 maršrute: 11,6 tūkst. Lt nuostolių.
Žurnalistui pavyko susipažinti su 15 mėnesių 88 ir 89 maršrutų statistika: duomenys pateikti nuo 2011 m. spalio iki šių metų kovo, tačiau be šių metų vasario bei 2012 m. spalio ir rugsėjo statistikos. Bendra „nuostolių kompensacijos poreikio“ suma per 15 mėnesių sudarė beveik 1,76 mln. Lt, taigi tikėtina, kad per visus 18 veiklos mėnesių 88 ir 89 maršrutai Vilniui kainavo apie 2 mln. litų.
G. Nakutis: yra ir blogesnių maršrutų
Tačiau Vilniaus savivaldybė situacijos nedramatizuoja.
„Mieste didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį maršrute Nr. 1 „Oro uostas – Stotis“ nuostoliai sudarė 55 tūkst. Lt, ten dirba vienas standartinis autobusas. Maršrute Nr. 67 „Kalno g. – Mickūnai“ nuostolis – 68 tūkst. Lt. Dirba vienas standartinis autobusas, važiuoja daug mokinių. Tuo tarpu Senamiesčio maršrutuose dirba po 2 mažos talpos autobusus“, - teigė savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Pasak jo, senamiesčio maršrutų rodikliai gerėja, mat daugėja jais važinėjančių keleivių.
„2011 metais vienu reisu vidutiniškai darbo dienomis važiavo 7-8 keleiviai ir 2-3 – poilsio dienomis. 2013 m. balandžio mėnesį vienu reisu vidutiniškai važiavo 20-22 keleiviai darbo dienomis ir 9-10 – poilsio dienomis. Darbo dieną vykdomi 34 reisai, poilsio dieną – 13 reisų, maršrute dirba 3 autobusai darbo dieną ir 1 autobusas poilsio dieną“, - vardijo G. Nakutis.
Nuostolis mažėja, kai nevažinėja
Paprašytas pakomentuoti gana optimistišką kovo mėnesio statistiką, t.y. tik kiek daugiau nei 11 tūkst. Lt nuostolių 89 maršrute, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas nurodė, kad to priežastis – ne staiga išsipūtęs keleivių skaičius.
„Nuo kovo 12 d. dėl Šventaragio g. uždarymo 89 maršrutas laikinai uždarytas, 88 maršrute vietoj 2 autobusų dirba 3 darbo dienomis ir 1 poilsio dienomis. Be to kovo mėnesį padidėjo pajamos už bilietus miesto maršrutuose“, - sakė G. Nakutis.
Tuo tarpu itin didelis maršrutų nuostolingumas gruodžio mėnesį, anot jo, yra profsąjungų spaudimo rezultatas.
„Vilniaus viešojo transporto profsąjungos praėjusiais metais iškėlė kolektyvinį ginčą ir ruošėsi streikuoti. Kolektyvinis ginčas buvo sureguliuotas ir streiko išvengta, susitarus, kad darbuotojams bus sumokėta metinė priemoka už 2011 metus. Metinė priemoka buvo išmokėta gruodžio mėnesį. Tai pagrindinė priežastis“, - reziumavo G. Nakutis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Karinių pratybų metu kai kuriose teritorijose bus įvedama komendanto valanda17
Vykstant karinėms pratyboms tam tikroje Vilniaus miesto dalyje gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atvertos naujos erdvės – tikimasi daugiau lankytojų
Valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) baigė dalį Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcijos, čia atvertos naujos erdvės, kainavusios 5,35 mln. eurų. ...
-
Dėl naujų S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimų savivaldybė kviečia spręsti vilniečius4
Sostinėje apsisprendus pervadinti Salomėjos Nėries ir Liudo Giros gatves, savivaldybė kviečia vilniečius siūlyti joms naujus pavadinimus. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atveriamos naujos erdvės1
Vilniaus televizijos bokšte antradienį bus atvertos naujos erdvės. ...