Quantcast

Reformos: du nauji maršrutai Vilniuje – 1,76 mln. litų nuostolių

1,76 mln. Lt, o gal ir daugiau. Tiek nuostolių jau prigeneravo maždaug pusantrų metų Vilniaus Gedimino prospektu kursuojantys savivaldybės mikroautobusai, važinėjantys 88 ir 89 maršrutais.

Portalui delfi.lt pavyko gauti šių maršrutų finansinę statistiką, kuri veikiausiai nedžiugina Vilniaus vadovų. Kas mėnesį kiekvienas senamiesčio maršrutas miestui kainuoja po daugiau kaip 50 tūkst. Lt.

Savivaldybės statistikoje 88 ir 89 maršrutų nuostolingumas apibrėžiamas lakoniška sąvoka „nuostolių kompensacijos poreikis“.

Ypač įspūdingas jis buvo praėjusių metų pabaigoje. Turimais duomenimis, pernai gruodį 88 maršruto „nuostolių kompensacijos poreikis“ sudarė beveik 101 tūkst. Lt, 89 maršruto – daugiau nei 105 tūkst. Lt.

Kitais mėnesiais skaičiai buvo ne tokie įspūdingi ir svyravo tarp maždaug 47 ir 86 tūkst. Lt. Vienintelis kiek geresnis rodiklis – šių metų kovo statistika 89 maršrute: 11,6 tūkst. Lt nuostolių.

Žurnalistui pavyko susipažinti su 15 mėnesių 88 ir 89 maršrutų statistika: duomenys pateikti nuo 2011 m. spalio iki šių metų kovo, tačiau be šių metų vasario bei 2012 m. spalio ir rugsėjo statistikos. Bendra „nuostolių kompensacijos poreikio“ suma per 15 mėnesių sudarė beveik 1,76 mln. Lt, taigi tikėtina, kad per visus 18 veiklos mėnesių 88 ir 89 maršrutai Vilniui kainavo apie 2 mln. litų.

G. Nakutis: yra ir blogesnių maršrutų

Tačiau Vilniaus savivaldybė situacijos nedramatizuoja.

„Mieste didžioji dalis maršrutų yra nuostolingi. Pavyzdžiui, gruodžio mėnesį maršrute Nr. 1 „Oro uostas – Stotis“ nuostoliai sudarė 55 tūkst. Lt, ten dirba vienas standartinis autobusas. Maršrute Nr. 67 „Kalno g. – Mickūnai“ nuostolis – 68 tūkst. Lt. Dirba vienas standartinis autobusas, važiuoja daug mokinių. Tuo tarpu Senamiesčio maršrutuose dirba po 2 mažos talpos autobusus“, - teigė savivaldybės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pasak jo, senamiesčio maršrutų rodikliai gerėja, mat daugėja jais važinėjančių keleivių.

„2011 metais vienu reisu vidutiniškai darbo dienomis važiavo 7-8 keleiviai ir 2-3 – poilsio dienomis. 2013 m. balandžio mėnesį vienu reisu vidutiniškai važiavo 20-22 keleiviai darbo dienomis ir 9-10 – poilsio dienomis. Darbo dieną vykdomi 34 reisai, poilsio dieną – 13 reisų, maršrute dirba 3 autobusai darbo dieną ir 1 autobusas poilsio dieną“, - vardijo G. Nakutis.

Nuostolis mažėja, kai nevažinėja

Paprašytas pakomentuoti gana optimistišką kovo mėnesio statistiką, t.y. tik kiek daugiau nei 11 tūkst. Lt nuostolių 89 maršrute, „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas nurodė, kad to priežastis – ne staiga išsipūtęs keleivių skaičius.

„Nuo kovo 12 d. dėl Šventaragio g. uždarymo 89 maršrutas laikinai uždarytas, 88 maršrute vietoj 2 autobusų dirba 3 darbo dienomis ir 1 poilsio dienomis. Be to kovo mėnesį padidėjo pajamos už bilietus miesto maršrutuose“, - sakė G. Nakutis.

Tuo tarpu itin didelis maršrutų nuostolingumas gruodžio mėnesį, anot jo, yra profsąjungų spaudimo rezultatas.

„Vilniaus viešojo transporto profsąjungos praėjusiais metais iškėlė kolektyvinį ginčą ir ruošėsi streikuoti. Kolektyvinis ginčas buvo sureguliuotas ir streiko išvengta, susitarus, kad darbuotojams bus sumokėta metinė priemoka už 2011 metus. Metinė priemoka buvo išmokėta gruodžio mėnesį. Tai pagrindinė priežastis“, - reziumavo G. Nakutis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

o ko tikėjotės

o ko tikėjotės portretas
kas lauks autobusiuko 20 min., jei gali pėstute nueiti į reikiamą vietą per 10-15 min. važinėtų jie kas 5 min., tai gal būtų ir nauda.

Taisonas

Taisonas portretas
dviratis geriausia priemonė

Pėdsakas

Pėdsakas portretas
Tuo tarpu naikinami nenuostolingai veikiantys ir vilniečiams reikalingi mikriukai. Puikiai atsimenu, kad privatūs vežėjai atsisakė kelti pravažiavimo kainą (tuo pačiu apgindami ir keleivių interesus).
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių