- Monika Grigutytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius džiaugiasi, kad Vilnius yra vienas iš nedaugelio miestų, kuriame stebimas viešojo transporto keleivių srautų didėjimas. Jis taip pat teigė, kad tikisi, jog iki 2030 metų ketinama pertvarkyti miesto viešojo transporto sistema sukurs paskatą keleivių srautams dar labiau augti.
„Noriu pasidžiaugti, kad jau esame visiškai kitokioje situacijoje nei prieš ketverius metus. Esame vienas iš nedaugelio miestų (...), kur viešasis transportas egzistavo dar prieš 100 metų ir seniau. Beveik visur viešojo transporto keleivių srautas krinta, tuo metu pas mus jis nuo 2017 metų kyla (...), nes buvo diegiamos atnaujinimo priemonės. Žinoma, 2020 metų pandemija padarė savo darbą, bet tikimės, kad jai pasibaigus viskas sugrįš į gerą tendenciją“, – pristatydamas ilgalaikę miesto viešojo transporto strategiją, penktadienį teigė R. Šimašius.
Anot Vilniaus miesto mero, viena iš Vilniaus viešojo transporto pertvarkos ambicijų iki 2030 metų yra perėjimas prie troleibusų su autonomine rida tinklo.
„Pereiname prie troleibusų su autonomine rida. Tai reiškia, kad dalyje miesto tinklo troleibusų neliks, o dalyje, ten, kur jų tinklo nebuvo, troleibusai su autonomine rida pradės važiuoti. Tai reiškia, kad iš principo troleibuso tinklas plėsis, o laidų mažės“, – tikino jis.
R. Šimašius taip pat pabrėžė, kad planuojama, jog iki 2030 metų daugiau nei pusė viešojo transporto bus varoma elektra, o kita pusė turės atitikti visus ES ekologinius standartus transportui.
Taip pat planuojamas ir viešojo transporto greičio didėjimas, teigė Vilniaus meras.
„Planuojame ryškų viešojo transporto greičio padidėjimą – apie 10–12 proc. Tai lems naujas tinklas, troleibusų pertvarkymas ir tai, kad yra bent 10 didelių projektų, kur A juostų (tinklas – ELTA) numatomas žymiai rimtesnis“, – sakė jis.
Anot R. Šimašiaus, tokia viešojo transporto sistemos pertvarka mokesčių mokėtojams per metus atsieis apie pusę milijono eurų.
„Šiam tikslui reikės nemažų investicijų, bet investicijos bus ir viešos, ir privačios. Natūralu, kad tai bus vežėjų investicijos, galiausiai pritrauksime naujų keleivių, iš kurių taip pat pasidengs dalis investicijų. Planuojame, kad mokesčių mokėtojams visa tai papildomai per metus kainuos apie pusę milijono eurų šalia dabartinės mokamos subsidijos. Tačiau turint omenyje visą socialinę grąžą (...), tai, be abejo, yra viena iš geriausių investicijų, kurią galima padaryti miestui, kad jis klestėtų ir kad jame būtų galima sklandžiai judėti“, – tikino R. Šimašius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šauliai per patruliavimą nuo ledo prašė nulipti žvejus, šeimas, paauglius, vaikus3
Lietuvos šaulių sąjungos nariai Vilniuje patruliavo ir neleido apie pavojų užmiršusiems žmonėms vaikščioti nesaugiu Neries upės ledu. Apie tai praneša Lietuvos šaulių sąjunga savo feisbuko paskyroje. ...
-
Vilniuje plečiamos periodinio testavimo nuo COVID-19 grupės
Sveikatos apsaugos ministerijai praplėtus profilaktinio periodinio testavimo grupes, jau nuo šeštadienio Vilniuje daugiau visuomenės grupių galės išsiaiškinti, ar yra persirgusios koronavirusu ir ar šiuo metu nėra viruso...
-
Vilniuje bus paminėtos B. Nemcovo nužudymo metinės10
Šeštadienį Vilniuje, Boriso Nemcovo skvere Latvių gatvėje, rengiamas Maskvoje prieš šešerius metus nužudyto Rusijos opozicionieriaus pagerbimas. ...
-
COVID-19 ligos testavimas kaupinio principu: kokie pirmieji rezultatai?
Prieš grįžtant į bendrojo ugdymo įstaigas, praeitą savaitę, vasario 18–21 dienomis kaupinio principu buvo tiriami mokytojai ir mokiniai bei jų šeimų ūkiai. Taip pat dėl COVID-19 ligos nustatymo vasario 15–25 dienomis buvo ti...
-
Prokuroras kreipėsi į teismą dėl pastato sostinės Pilies gatvėje1
Vilniaus apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras, įvertinęs žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai neteisėtas statybas Pilies g. 10, Vilniuje, atliko tyrimą dėl galimo viešojo intereso pažeidimo. ...
-
Vilniečių iniciatyva: miesto centre kuriamas eksperimentinis skvero apželdinimo projektas2
Lietuviškų augalų įvairovę reprezentuojantys želdynai ir lankytojams patogi infrastruktūra – tokios permainos planuojamos sostinės Jono Jablonskio skvere, kurį atgaivinti ėmėsi grupė kraštovaizdžio dizainerių, biologų ir želd...
-
Ekspertas apie naująją želdinių įstatymo redakciją: ji neteikia daug optimizmo
Vertindamas naujojo želdynų įstatymo redakciją, Želdynų ir želdinių apsaugos priežiūros komisijos pirmininkas pažymi, kad kai kurios įstatymo formuluotės galėtų atverti kelią žaliųjų erdvių mieste naikinimui. ...
-
„Avia Solutions Group“ jos investicijų blokavimą Vilniuje vadina „raganų medžiokle“
Aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ sako nusivylusi vyriausybinės komisijos sprendimu blokuoti jos investicijas Vilniaus oro uoste dėl galimos grėsmės nacionaliniam saugumui ir vadina tai „raganų medžiokle“. ...
-
Po baisios avarijos jaunas vyras beveik nieko nebemato: artimųjų viltis – užsienio medikai15
Praėjusių metų birželio 26-osios vakarą motociklą vairavęs Artūras pateko į tragišką avariją. Po nelaimės pabudęs iš komos jaunas vyras taip ir neišvydo dienos šviesos. Viltis, kad jis vėl galėtų regėti, rusena užs...
-
Vilniaus vicemeras: namo atnaujinimu rūpintis būtina, kol konstrukcijos nėra avarinės būklės
Praėjusį rugpjūtį sostinės Lazdynų rajoną sudrebino avarija – nukrito vieno Architektų gatvės daugiabučio gelžbetoninės balkono plokštės. ...