- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
-
Prioritetas pėstiesiems sostinės sankryžose – kasdien sutaupomos 125 valandos laiko
Vilnius realiais veiksmais siekia tapti vis patogesniu ir saugesniu miestu judantiems pėsčiomis. Vien per pirmuosius šių metų mėnesius penkiolikoje šviesoforinių sankryžų jų reguliavimas pakeistas didinant prioritetą pėstiesiems.
Buvusi vidutinė pėsčiųjų laukimo trukmė jose sumažėjo nuo 46,8 iki 31,6 sekundžių. Tai reiškia, kad jau dabar sutaupoma maždaug 125 valandos pėsčiųjų laiko kasdien.
Be to, sumažinus laukimo trukmę didės pėsčiųjų saugumas. Šiuo metu laukdami žalios jie sankryžas neretai kerta ir degant raudonai, ypač – ne piko metu, kai automobilių atrodo mažiau.
„Nauji takai pėstiesiems, nauji takai dviratininkams, A juostos ir naujas viešasis transportas – visa tai yra siekis sklandžiau ir greičiau judėti mieste. Pirmenybė pėstiesiems reguliuojant eismą – dar viena iš priemonių, skatinančių dažniau rinktis kojas, o ne automobilį“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Pirmenybė pėstiesiems reguliuojant eismą – dar viena iš priemonių, skatinančių dažniau rinktis kojas, o ne automobilį.
Prioritetas pėstiesiems jau taikomas T. Kosciuškos, Vydūno, didžiojoje dalyje Pylimo g. sankryžų ir Kalvarijų g. pėsčiųjų perėjose. Pasitikus pavasarį ir palaipsniui švelnėjant karantino ribojimams, prioriteto suteikimas pėstiesiems šiuo metu programuojamas paskutinėse Pylimo g. sankryžose, taip pat greitu metu bus atliekamas M. Daukšos, Šventaragio ir kitose Senamiesčio prieigų sankryžose. Visų sankryžų sąrašą ir atliktų veiksmų progresą patogu sekti nuolat atnaujinamoje nuorodoje.
Kaip ir Vakarų Europos, Skandinavijos miestai Vilnius siekia daugiau erdvės suteikti judantiems darniai – taip miestas tampa gyvesnis ir pritaikytas būtent žmonių, o ne automobilių patogumui. Tose sankryžose, kuriose pėsčiųjų daugiausia, laukti reikės trumpiau, o taip judėjimas taps sklandesnis ir važiuojantiems dviračiais, paspirtukais.
„Savo dydžiu ir kompaktiškumu esame vaikštomas miestas, todėl judėti pėsčiomis turi būti patogu, greita ir saugu. Prioritetas pėstiesiems šviesoforais reguliuojamuose sankryžose yra pasiekiamas mažinant pėsčiųjų laukimo laiką, tai jau darome dalyje Vilniaus sankryžų. Gerosios kitų šalių patirtys rodo, kad toks eismo pritaikymas padeda efektyviau sureguliuoti srautus, be to, skatina dažniau judėti darniai, o keliones pėsčiomis galima sklandžiau derinti su judėjimu viešuoju transportu, dviračiais. Planuojame, kad šių prioritetinių pėstiesiems sankryžų arba perėjų Vilniuje palaipsniui vis daugės, o per keletą artimiausių metų bus apie 150“, – sako savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Ką reiškia prioriteto suteikimas pėstiesiems?
Prioriteto suteikimas pėstiesiems atliekamas atitinkamai programuojant šviesoforų reguliavimą ir taip palaipsniui mažinant pėsčiųjų laukimo trukmę. Tokie pokyčiai iki 2023 m. pabaigos numatyti didžioje dalyje šviesoforais reguliuojamų sankryžų ir visose reguliuojamose perėjose. Vidutinė pėsčiųjų laukimo trukmė jose sumažės nuo 50 iki 35 sekundžių.
Sankryžos atrinktos atsižvelgiant į Vilniaus darnaus judumo plane apibrėžtą centrinę miesto teritoriją, įvertinus gatvių kategorijas ir funkcinę jų paskirtį, traukos centrus, pavyzdžiui, švietimo ir sveikatos įstaigas. Taip pat – netoliese esančias viešojo transporto stoteles, kad keliones pėsčiomis būtų dar patogiau derinti su judėjimu autobusais ar troleibusais.
Skaičiuojama, kad suteikiant prioritetą pėstiesiems, kitiems eismo dalyviams žalio signalo trukmė galėtų mažėti 5-15 proc. Tačiau pokyčiai įgyvendinami būtent ten, kur pėsčiųjų eismas aktyviausias. Pagrindinėse intensyvaus transporto judėjimo ašyse pėsčiųjų prioriteto pokyčiai bus įgyvendinami nuosekliai įvertinant įtaką visam eismui.
Pėsčiųjų mygtukai – mitai ir realybė
Prioriteto didinimas susijęs ir su pėsčiųjų mygtukų sankryžose bei perėjose veikimu. Pėsčiųjų mygtukai skirti tam, kad laukimo trukmė trumpėtų. Didžiojoje dalyje sankryžų ir visose perėjose Vilniuje būtent mygtuko paspaudimas yra būtina sąlyga, kad įsijungtų žalias šviesoforo signalas. Kitose – šio mygtuko nuspaudimas reiškia gerokai ankstesnį žalio signalo įsijungimą ir mažesnę laukimo trukmę nei ji būtų nespaudžiant mygtuko.
Atlikus prioriteto pėstiesiems programavimą sankryžoje, mygtuko paspaudimas reikš, kad laukimo trukmė joje sumažės 1,5 – du kartus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos3
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Karinių pratybų metu kai kuriose teritorijose bus įvedama komendanto valanda17
Vykstant karinėms pratyboms tam tikroje Vilniaus miesto dalyje gegužės 7–8 dienomis nakties metu bus įvedama komendanto valanda, skelbia sostinės savivaldybė. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atvertos naujos erdvės – tikimasi daugiau lankytojų
Valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) baigė dalį Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcijos, čia atvertos naujos erdvės, kainavusios 5,35 mln. eurų. ...
-
Dėl naujų S. Nėries ir L. Giros gatvių pavadinimų savivaldybė kviečia spręsti vilniečius4
Sostinėje apsisprendus pervadinti Salomėjos Nėries ir Liudo Giros gatves, savivaldybė kviečia vilniečius siūlyti joms naujus pavadinimus. ...
-
Vilniaus televizijos bokšte atveriamos naujos erdvės1
Vilniaus televizijos bokšte antradienį bus atvertos naujos erdvės. ...