- Lina Jakubauskienė, eBus.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nepriėmė sprendimo
Optimizuojant Vilniaus viešojo transporto sistemą, vieta buvo numatyta ir maršrutiniams mikroautobusams – jie turėjo privežti keleivius iki pagrindinių autobusų maršrutų. Tačiau Vilniaus miesto savivaldybės taryba 2013 m. gegužės 15 d. nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą, todėl iš vežėjų mikroautobusais buvo atimta galimybė likti keleivių vežimo rinkoje.
Privatūs vežėjai, su kuriais savivaldybė nutraukė sutartis, nuo liepos pirmosios dar bandė išvažiuoti į miesto gatves, tačiau po kruopščių savivaldybės bei „Susisiekimo paslaugų“ darbuotojų surengtų patikrinimų nusprendė trauktis ir pareiškė lauksią atskiro savivaldybės tarybos ar teismo sprendimo.
Kad privačių įmonių autobusų ir mikroautobusų vairuotojai neliktų be darbo, bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ vadovai pareiškė teiksiantys pirmenybę juos įdarbindami.
„Tai, be abejo, nereiškia, jog priimsime visus be išimties buvusius privačių autobusų ar mikroautobusų vairuotojus. Turime nusistatę tam tikrą vairuotojų atrankos tvarką, remiantis kuria renkamės darbuotojus“, - sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas" generalinis direktorius Gintaras Nakutis.
Pasak jo, norą dirbti įmonėje jau pareiškė dvidešimt šeši vairuotojai – 24 vyrai ir dvi moterys. Tačiau vos trys iš jų turėjo periodinį kvalifikacijos tobulinimą patvirtinančius pažymėjimus bei 95 kodą vairuotojo pažymėjime.
„Priimame ir tuos, kurie šio kodo neturi, tačiau įpareigojame iki rugsėjo 10-osios pateikti vairuotojo pažymėjimą su 95 kodu – nuo šios datos jis taps privalomu remiantis Europos Parlamento bei Tarybos direktyva „Dėl vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir periodinio mokymo “, - kalba G. Nakutis.
„Vilniaus viešasis transportas“ turi licenciją rengti vairuotojų pradinės kvalifikacijos ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, todėl visi bendrovės vairuotojai jau apmokyti ir turi vairuotojo pažymėjime 95 kodą.
Troleibusų vairuotojai persėdai prie autobusų vairo
Optimizavus viešojo transporto sistemą, į miesto gatves išvažiavo mažiau troleibusų. Kad jų vairuotojai neliktų be darbo, bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ tęsia troleibusų vairuotojų perkvalifikavimo programą.
Prie autobusų vairo jau sėdo dvidešimt vienas buvęs troleibusų vairuotojas.
„Dar dvi grupės buvusių troleibusų vairuotojų – iš viso 57 žmonės – rengiasi egzaminams „Regitroje“ ir netrukus gaus autobuso vairuotojo pažymėjimą. Stimulas persikvalifikuoti buvusiems troleibusų vairuotojams – maždaug 300 litų didesnis autobuso vairuotojo atlyginimas“, - kalba G. Nakutis.
Paskelbė konkursą maršrutams
„Vilniaus viešasis transportas“ taip pat jau paskelbė naują konkursą pirkti reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugas. Konkursas skelbiamas keturioms maršrutų grupėms: trys iš jų – vežėjams mikroautobusais ir vienas – vežėjui, vežančiam keleivius didelės talpos transporto priemonėmis.
Tarp reikalavimų, kurie keliami būsimiems vežėjams – kad visose transporto priemonėse būtų sumontuota elektroninė bilieto įranga. Ji vežėjui bus perduota panaudos pagrindu, neatlygintinai paslaugų teikimo laikotarpiui. Taigi visuose privačių vežėjų autobusuose bei mikroautobusuose keleiviai galės naudotis Vilniečio kortele. Konkurso sąlygose nurodyti ir tam tikri reikalavimai teikiamų paslaugų kokybei ir transporto priemonėms.
Numatyta, jog su privačiais vežėjais bus atsiskaitoma už kilometrus, nuvažiuotus vykdant paslaugų teikimo sutartį pagal atitinkamo maršruto patvirtintą tvarkaraštį.
„Visų paslaugų teikimo trukmė – šeši mėnesiai. Terminas galės būti pratęstas dar vieną kartą ne ilgesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui“, - aiškina G. Nakutis.
Planuojama, kad privatūs vežėjai į Vilniaus gatves galėtų išvažiuoti dar šiais metais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...