Quantcast

Po BMW skrydžio iš penktojo aukšto – aikštelių revizija

Balandžio 25-osios popietę sostinės Lvovo g. iš daugiaaukštės automobilių aikštelės iškrito BMW X6 markės automobilis, sunkiai susižalojo vairuotoja.

Aikštelė toliau veikia, jos savininkė bendrovė "Hanner" platesnių komentarų vengia, kol nebaigtas tyrimas, o Vilniaus miesto savivaldybė planuoja patikrinti visų sostinės daugiaaukščių aikštelių saugumą.

Diskusijų audra

Ištaškęs tuščiavidurius metalinius strypelius, kurie saugojo aikštelės vidų nebent nuo lietaus ir vėjo, automobilis krito iš penkto aukšto, priekiu rėžėsi į grindinį prie įvažiavimo į pastatą ir apvirto aukštyn ratais. Vaizdo kameros užfiksavo, kad tik per plauką buvo išvengta daug didesnės nelaimės – iš daugiaaukštės aikštelės išriedėjęs kitas automobilis vos prieš akimirką pračiuožė tą vietą, į kurią rėžėsi sunkiasvoris BMW X6.

Stebuklas, kaip suplotame automobilyje gyva liko jo 39 metų vairuotoja. Prispaustą moterį išvadavę ugniagesiai gelbėtojai perdavė greitosios medicinos pagalbos medikams. Nustatyta, kad nukentėjusiajai lūžo šeši šonkauliai, plyšo kepenys, buvo smarkus vidinis kraujavimas. Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės, kur šiuo metu gydoma sunkiai sužalota moteris, medikams jos artimieji uždraudė teikti bet kokią informaciją apie ją, ir patys su žiniasklaida bendrauti atsisako.

Visuomenėje ši kraupi nelaimė sukėlė diskusijų bangas. Internete pilna prieštaringų komentarų – vieni kaltina nukentėjusiąją, mat buvo iškelta pirminė versija, kad vairuotoja galėjo supainioti stabdžių ir akceleratoriaus pedalus, kiti baisisi, kaip toks daugiaaukštis pastatas be jokių atitvarų, uždengtas tik prikniedytų aliuminio strypelių "užuolaida", apskritai galėjo būti eksploatuojamas. Esą civilizuotoje šalyje toks nesaugus objektas būtų skubiai uždarytas, o jo savininkams pareikštas milijoninis ieškinys. Bet Lietuva yra Lietuva – čia nukentėjusių žmonių sveikata ir net gyvybė nejučiom atsiduria antrame ar trečiame plane, jei su incidentu kaip nors susijęs stambus ir įtakingas verslas.

Atitvarai ar butaforija?

Išties daugiaaukštė aikštelė Lvovo g. ir toliau veikia. Ją eksploatuojančios bendrovės "Hanner" valdybos pirmininkas Arvydas Avulis iš karto po įvykio žiniasklaidai teigė, kad tai buvo labai netikėta, mat iki šiol jokių incidentų nėra buvę. Statybų kompanijos vadovas žadėjo aiškintis, kodėl įvyko nelaimė, ir jeigu paaiškės, ką aikštelėje reikia patobulinti, būtinai taip ir padarys.

Tačiau praėjusią savaitę į "Vilniaus dienos" klausimus, ar ketina rekonstruoti pastatą ir padidinti jo saugumą, gal bandė susisiekti su nukentėjusios vairuotojos artimaisiais, pasiūlyti pagalbą, "Hanner" informacijos pašykštėjo – per viešųjų ryšių bendrovę "Gravitas Partners" atsiuntė tik glaustą komentarą: "Šiuo metu vyksta tyrimas, dar nežinome visų įvykio aplinkybių, tačiau galime patikinti, kad pastato konstrukcija atitinka keliamus reikalavimus. Tai yra pirmas toks incidentas per daugiau nei 15 metų nuo komplekso "Europa" atidarymo. Apgailestaujame dėl šio įvykio ir tikimės kuo greičiau išsiaiškinti jo aplinkybes. Kol įvykis tiriamas, plačiau komentuoti negalime."

O inžinieriai, ekspertai Lvovo g. daugiaaukštei automobilių saugyklai negaili kritikos vien pažvelgę į žiniasklaidoje pateiktus nelaimės vaizdus. Esą metalinė tvorelė – dekoratyvi, o ratų atmušai ir žemi borteliai niekaip nesustabdytų akceleruojančio automobilio.

Vienos iš daugiaaukščių automobilių saugyklų projektavimo lyderių bendrovės "Eksploit" direktoriaus Martyno Mačiulio nuomone, aikštelė, kurioje įvyko nelaimė, netinkamai suprojektuota, nes atitvarų joje praktiškai nėra.

"Jeigu klausiate mano nuomonės, galiu pasakyti labai trumpai – atitvarai turėtų būti suprojektuoti taip, kad sulaikytų automobilį, važiuojantį tam tikru greičiu – dabar nepasakysiu tiksliai, koks tas greitis, bet yra skaičiavimai, yra Eurokodai, kitos normos, kuriomis vadovaujasi mūsų projektuotojai, – aiškino M.Mačiulis. – Šiuo konkrečiu atveju irgi nežinome, kokiu greičiu važiavo (vairuotoja – red. past.), koks įsibėgėjimas, bet gerai suprojektuotoje aikštelėje automobilis turi būti sulaikytas."

Skirtingi standartai

Daugelis projektuotojų naudojasi Eurokodais, kurie parengti vadovaujantis europinės standartizacijos principais. Šie europiniai standartai laikomi lygiaverčiais nacionaliniams statybų techniniams reglamentams (STR), nors pastaruosiuose gali būti nustatyti ir mažesni reikalavimai. Suprantama, kad ir įgyvendinti juos galima pigiau. Tačiau Eurokodai yra rekomenduojami, o laikytis privaloma STR, be to, Eurokodus reikia pirkti, o STR yra skelbiami viešai.

Kiekvienas projektuotojas gali rinktis, kuriuo dokumentu vadovautis. Pavyzdžiui, nacionaliniame statybos techniniame reglamente "Automobilių saugyklų projektavimas" nėra nustatyta konkrečių reikalavimų daugiaaukščių atvirų automobilių aikštelių atitvarams. Be kita ko, minėtas reglamentas buvo patvirtintas tik 2005 m., o automobilių saugykla Lvovo g. užbaigta ir komisijos priimta 2004 m.

Turbūt nebūtinai visada viskas turi būti reikalavimuose, atsakingo verslo logikoje turėtų nelikti vietos taupymui pamirštant saugumą.

Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija dėl šio objekto priekaištų neturi. Mat jeigu komisija aikštelę priėmė kaip tinkamą naudoti pastatą, vadinasi, visi projekto sprendiniai buvo įgyvendinti. Inspekcijos Vilniaus departamento vadovės Linos Kuksėnaitės teigimu, šiuo metu galiojantys teisės aktai sudaro visas prielaidas užtikrinti tokių pastatų kaip daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės saugumą.

Tačiau sostinėje įvykusi nelaimė gali paskatinti peržiūrėti tokių aikštelių saugumo reikalavimus. Jeigu naujais teisės aktais būtų nustatyti griežtesni daugiaaukščių aikštelių saugumo reikalavimai, jie turėtų būti taikomi ne tik naujai statomoms, bet ir jau eksploatuojamoms aikštelėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...

... portretas
JOKIA apsauga nuo blondinių nepadeda.

Kaip ir su kriptovaliuta

Kaip ir su kriptovaliuta portretas
Čia mums Lindsey Mills, matyt, perša tokį pat atveją, kaip ir Tapinas Labajame ryte. Niekam už nieką pinigai nedalinami. Dažniausiai tai sukuriamas pinigų išmonijimo mechanizmas. Pirma įmoki 225 eur., po to praloši 65 eur., po to praloši 19 eur. , o po to už kantrybę (tarytum) pirmieji jau pradės išlošinėti tūkstančius. O kai bus užpildytos lošėjų vietos, žaidimas „bankrutuos", ir daugumas praras įmokėtus pinigus. Intelektualus žmonių apgaudinėjimo būdas. Geriausias būdas pinigus uždirbti DARBU. O šie visi lengvo pasipelnymo būdai, - tinginių svajonės.

Adas

Adas portretas
Kokia autostrada pastate? Čia juk vietos nėra. Neįsibėgėsi per 2 metrus. Moteriškė netyčia sumaišė pedalus, trinktelėjo į butaforinę atitvarėlę ir nučiuožė per bortą. Turi būti išmurytas bordiuras nors 30 cm aukščio ir pločio
VISI KOMENTARAI 15

Galerijos

Daugiau straipsnių