- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai dūsta spūstyse, o Vilniaus valdžia sako, kad jeigu gatvės būtų pradėtos platinti, spūstys būtų dar didesni, praneša Info diena.
Sostinėje daugybė gatvių tvarkomos: vienos verčiamos vienpusio eismo, kitose draudžami posūkiai į kairę, trečiose – tiesiog viduryje gatvių sodinami medžiai.
„Tiek savivaldybės valdininkų, tiek kitų atsakingų už eismo organizavimą asmenų daug žiūrėjo į užsienio pavyzdžius ir neįvertindami esamos būklės pradėjo kopijuoti tuos variantus ir kurti tas gyvybingas gatves, atiduodami pirmenybę nemotorizuoto transporto eismo dalyviams“, – sakė „Vilnius Tech“ Miestų statybos katedros vedėja prof. Marija Burinskienė.
Pasak jos, dabar matomi tik fragmentai, o ne bendra vizija, nes savivaldybė galimai yra nepakankamai supažindinusi visuomenę, ką ir kur tvarkys. „Atrodo nelogiška vien tai, kad planavimui ir projektavimui yra skiriamos minimalios lėšos ir vietoj to, kad žmonės ieškotų individualių sprendimų, kurie būtų verti dėmesio, ir būtų prisitaikę prie tos aplinkos arba labiau pritaikytų aplinką prie visuomenės poreikių, naudojami masiškai standartiniai sprendimai. O standartiniai sprendimai neįvertinus aplinkos ir eismo sąlygų neveikia taip, kaip visi norėtų ir tikėtųsi“, – teigė M. Burinskienė.
Ką tokie pokyčiai – vienpusis eismas, draudžami posūkiai į kairę ir kiti, duos sostinei? Profesorė teigė pritarianti Vilniaus merui Remigijui Šimašiui, kad kuo platesnės gatvės, tuo daugiau transporto priemonių jose. Tačiau lazdos perlenti vis dėlto taip pat nereikėtų.
„Laikraštyje perskaičiau, kad Konstitucijos prospekto eismo juostos bus siaurinamos iki trijų metrų. Mes žinome, kad trijų metrų pločio eismo juostos yra Antakalnio gatvėje ir trijų metrų nepakanka ten, kur važiuoja viešojo transporto priemonės. Manau, kad toks, sakyčiau, neįžvalgus sprendimas yra ganėtinai negeras dalykas. Tokių dalykų pasitaiko, nes perlenkiame norėdami pagerinti sąlygas dviratininkams ir pėstiesiems, bet iš tikrųjų taip nesigauna“, – akcentavo pašnekovė.
Pasak M. Burinskienės, susiaurinus gatves atsiras ir problemų. Pavyzdžiui, kai žiemą reikės nuvalyti ir sandėliuoti sniegą. Kyla klausimas, ar jo sandėliuoti neteks žaliosiose zonose. Negana to, profesorės teigimu, važiuodami vienpusio eismo gatvėmis vairuotojai darys didesnį lankstą. Vadinasi, apvažiuojant atitinkamą atstumą bus daugiau teršiama aplinka.
Tokie sprendimai yra galimi, bet jie visada turėtų būti pagrįsti gera situacijos analize. O Vilniuje to nelabai pastebiu.
„Tokie sprendimai yra galimi, bet jie visada turėtų būti pagrįsti gera situacijos analize. O Vilniuje to nelabai pastebiu“, – neslėpė profesorė.
Ar tikrai Vilniuje trūksta žalumos ir medžių, kad juos reikia sodinti net Konstitucijos prospekto viduryje? „Tai – diskutuotinas aspektas. Galima įsivaizduoti, kad medžiai pagražintų Konstitucijos prospektą. Ar Vilniuje trūksta medžių, – abejoju. Vilniuje mes turime pakankamai medžių. Gebėkime susitvarkyti tuos, kuriuos turime. Nemanau, kad Konstitucijos prospektas atrodys blogiau, kai bus medžiai, bet ar jis bus patogesnis, čia – pagrindinis klausimas, nes šiuo metu sustiprėjo tendensija, kad mes norime įsivaizduoti, kad pas mus bus daug dviratininkų, pėsčiųjų ir mažiau žmonių važinės automobiliais. Bet, deja, aš manau, kad taip nėra. Susidarys problemų. Ypatingai automobilių vairuotojams, o transporto srautai pravažiuos sunkiau“, – įžvalgomis dalijosi Vilnius Tech“ Miestų statybos katedros vedėja.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...