Quantcast

Iš parduotuvių dingstantys vežimėliai mėtosi gatvėse ir upėse: žmonėms trūksta atsakingumo?

  • Teksto dydis:

Neries upės pakrante vaikštinėjantys vilniečiai po vandeniu pamato visko – invazinių vėžlių, šiukšlių, automobilių padangų. Tačiau čia galima pamatyti net pirkinių vežimėlių ir elektrinių paspirtukų, informuoja LNK.

Juos vandenyje pastebėjo signatarė Nijolė Oželytė. Tačiau pradėkime nuo vežimėlių prekybos centre – įprastai jie tik čia ir turėtų būti.

„Jų yra apie 22 tūkst. „Maximos“ tinkle“, – teigė „Maximos“ atstovė Rima Aukštuolytė.

Prekybos tinklas „Iki“ jų turi mažiau, mat tinklo parduotuvės mažesnės ir apsieina su krepšeliais. „Kadangi pas mus yra mažesnio prekybinio ploto parduotuvės, dėl to ir prekybinių vežimėlių yra mažiau. Kaip tik krepšelių labai daug turime. Tai per metus atsinaujiname apie 6,5 tūkst. prekybinių krepšelių ir naujų perkame apie 450 prekybinių vežimėlių“, – pasakojo „Iki“ atstovė Vaida Budrienė.

Taigi, natūralu, kad ir dingstančių vežimėlių kiekis čia nedidelis. „Mūsų klientai tvarkingi, krepšelius palieka ten, kur reikia – prie parduotuvės įėjimo, taip pat ir prekybinius vežimėlius“, – teigė V. Budrienė.

O štai „Maximoje“ praradimai dideli. „Tas skaičius svyruoja, mūsų skaičiavimu, apie 2-5 proc. nuo viso vežimėlių kiekio“, – situaciją komentavo prekybos tinklo atstovė.

Taigi, vidutiniškai prekybos centrui tenka nurašyti beveik tūkstantį vežimėlių per metus. „Mums skambina žmonės iš aplinkinių namų ir sako: mūsų kieme yra jūsų vežimėlis, ateikite pasiimti. Tada kolektyvai eina pasiimti, nes tai yra turtas“, – kalbėjo R. Aukštuolytė.

Vienas vežimėlis kainuoja maždaug 90 eurų. Taigi, nuostolis gali siekti net 90 tūkst. Nepadeda ir apsaugos sistema, kai vežimėlis atsirakina įdėjus monetą ar žetoną. „Jeigu palieki eurą, tai palieki savo kažkokį turtą. O žetonas nekainuoja ir žetonus mes tikrai dalijame dėl paties patogumo. Nes ne visą laiką tu turi eurą, juo labiau šiais laikais yra skatinama atsiskaityti kortele“, – teigė „Maximos“ atstovė.

Vilniečiai beda pirštu į pirkėjų atsakomybę. „Pirmiausia tai pirkėjai tikriausiai turėtų būti atsakingi: jeigu paėmei, tai padėk į vietą. Bet ir parduotuvės turėtų sužiūrėti“, – teigė vilnietė.

„Esu matęs prie užtvankos netgi gesintuvą, dviratį ir vežimėlį vienoje vietoje“, – tikino kitas vilnietis.

„Mieste nepastebiu, prie parduotuvių pastebiu, kad mėtosi“, – teigė pašnekovas.

O kad vežimėliai atsiduria gatvėje, įrodo ir šį mėnesį nufilmuotas eismo įvykis. Iš vaizdo įrašo suprasti sunku, kokio prekybos tinklo vežimėlis atsidūrė gatvėje, tačiau akivaizdu, kad jo vieta – tikrai ne kelyje.

Paspirtukų vieta gal ir keliuose, bet pamatyti juos galime net upėse. „Vidutiniškai yra apie gal 1-2 proc., žiūrint bendrai, aišku, dažniausiai būna ir kažkokie vandalizmo atvejai, kur tiesiog paspirtukas būna gal nuspiriamas į šoną, apipaišomas, apklijuojamas įvairiais lipdukais“, – teigė „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.

Pasitaiko, kad paspirtukai būna įmetami į upę. Tokius atvejus bendrovė greitai išaiškina. Dažniausiai neprireikia net policijos pagalbos. Per metus sugadinama apie 40 paspirtukų. Bendrovės atstovas sako, kad didžiausios problemos – miestuose, kur paslaugas tik pradeda veikti.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių