Quantcast

Oranžiniai dviračiai: pirmas įspūdis – teigiamas

Pirmadienio vakarą į sostinės gatves išriedėjo 200 ilgai lauktų oranžinių dviračių. Pradėjusia veikti dviračių sistema sostinės gyventojai kol kas labai patenkinti, o didžiausi dviračių nuomotojai konkuruoti neketina.

Aktualus nemokamas pusvalandis

"Projektas labai geras. Skirtas tam, kad žmonės nemokamai važinėtų po senamiestį. Bet yra entuziastų, kurie nori pasivažinėti daugiau, tai susimoki mokestį ir naudojiesi. Gyvenantys senamiestyje mašinos gali neturėti, nes dviračių terminalai išdėstyti visame senamiestyje ir kur kas labiau apsimoka važiuoti jais nei automobiliu", – apie naująją sistemą per atidarymo šventę kalbėjo vienas pirmųjų oranžinį dviratį išbandęs lauko reklamos ekspertas Sergejus.

Gerų žodžių inovatyvioms miesto idėjoms negailėjo ir studentas Eimantas. Vaikinas teigė pats važinėsiantis dviračiu, kol neatsibos, bent porą kartų per savaitę.
"Ypač, kai pirmas pusvalandis nemokamas, – sakė Eimantas ir pridūrė, kad visko gali būti, jog pirmais mėnesiais paklausa bus nemaža ir sunku bus rasti laisvą dviratį.

Įžvelgė ir trūkumų

Pirmąsias dvi dienas buvo matyti, kad miesto centre įkurtose nuomos stotelėse dviračių trūko, – vadinasi, smalsūs vilniečiai, o gal ir turistai tikrai jais naudojosi.

"Naujoji "CycloCity" sistema nuo pat pradžių maloniai nustebino minimalistine registravimo procedūra – užtenka tik pačios būtiniausios asmeninės informacijos ir mokėjimo kortelės.

Atrodo, pati sistema užsiregistravusio asmenybę gali patvirtinti, kai sumokama, ir taip rasti kaltininką dingus dviračiui. Be to, nustebino ir vos 20 litų siekiantis mokestis iki šio sezono pabaigos. Vėliau jis didės, bet ir būsima suma yra gana pagrįsta", – nuomone dalijosi oranžinį dviratį išbandęs Darius Buinauskas.

Vaikinas sakė, kad registracija dviračių punkte jam truko mažiau nei minutę ir esą susigaudyti, kaip ką daryti, gana nesunku. Geras sprendimas, pašnekovo teigimu, kad jei atvykus į punktą nėra laisvos vietos,  suteikiama 15 papildomų minučių nuvažiuoti iki kito artimiausio punkto.

"Dviračio konstrukcija nesudėtinga, bet pasiekti didelį greitį sunkiai pavyktų. Vienas trūkumų – trys pavaros, žemiausia jų nėra itin paprasta norint įveikti kai kurias senamiesčio įkalnes", – analizavo D.Buinauskas ir pridūrė, kad ši sistema papildo viešojo Vilniaus transporto pokyčius, tik esą vienas didžiausių trūkumų, kad nėra nuomos punkto prie Žaliojo tilto stotelės, kur susikerta dauguma transporto maršrutų.

Konkurencijos nesibaimina

Penkerius metus miesto dviračių kultūrą vystanti "Velo-City" komanda naujosios oranžinių dviračių sistemos pernelyg nesibaimina. Jie savo 50 dviračių nuomoja žygiams, rengia turus, ekskursijas ir labiau orientuojasi į ilgalaikę nuomą, tad tiesiog sėdėti ir laukti klientų netenka. Paklausa nesiskundžia, bet, kaip sakė įmonės direktorius Frankas Wurftas, aišku, visada galėtų būti daugiau, o ir tendencija kinta.

"Kai įkūrėme dviračių nuomą, orientavomės daugiau į užsieniečius, bet buvo atvirkščiai – dviračius labai nuomojosi lietuviai. Pastaraisiais metais tas skaičius pakito, nes daugelis gyventojų įsigijo savus dviračius", – pasakojo F.Wurftas.

Kad konkurencijos klausimas paaiškės tik po kurio laiko, sakė ir antrus metus sostinėje dviračių nuoma užsiimančios įmonės "Velotakas" atstovas. Tačiau jie konkuruoti su oranžiniais dviračiais neketina, nes jų koncepcija skirtinga – orientuojamasi daugiau į turistus, didelius užsakymus, ilgalaikę nuomą, žygius, o ne tik kasdienę dviračių nuomą gyventojui.

"Žinoma, manau, kad šiek tiek tai mus palies. Savaitgaliais, kai geras oras, nemažai vilniečių naudojasi mūsų paslaugomis. Manau, dabar jie daugiau rinksis oranžinius dviračius. Bet planuojantys ilgesnes keliones, dienos išvykas, manau, tokie klientai liks. Bet konkuruoti tikrai neketiname, o jei matysime, kad prarandame daug klientų, mėginsime daugiau dirbti su grupėmis – siūlysime išvykas ir pan., mažiau nuomosime valandai, kelioms valandoms", – planais dalijosi "Velotako" atstovas.

Vienas dviratis – 80 tūkst. litų

Iš viso Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva įmonė "JCDecaux Lietuva" miesto centre įrengė 24 stoteles, kuriose dviračių mėgėjams siūloma 200 dviračių. Kasmet nuomojamų dviračių ir stotelių, kuriose bus galima išsinuomoti, skaičius augs. Kitais metais veiks jau 36 stotelės, bus siūloma 300 dviračių.

Investicijos į šį projektą sieks 7 mln. eurų (apie 24 mln. litų), tad vienas dviratis ir jo priežiūra kainuos apie 80 tūkst. litų. Nuomos stotelės, iš kurių dviratį bus galima pasiimti visą parą, visomis savaitės dienomis, išdėstytos 300–400 m atstumu. Dviračių nuomos sezonas prasidėjo liepos 15-ąją ir truks iki spalio 15 d.

Norintys šiemet bet kada važinėti miesto dviračiais turės užsiregistruoti www.cyclocity.lt ir sumokėti sezoninės registracijos 20 litų mokestį. Trijų dienų abonentinis mokestis yra 10 litų. Pirmas nuomos pusvalandis yra nemokamas. Antras kainuoja 1,5 lito, trečias – 5, ketvirtas ir kiti pusvalandžiai – 12 litų.

Sistema gali naudotis visi užsiregistravę bei asmeninę "CycloCity Vilnius" ar vilniečio kortelę aktyvavę miestiečiai ir kredito arba debeto kortelėmis besinaudojantys sostinės gyventojai bei svečiai, perkantys trumpalaikį bilietą nuomos punkto terminale.


Šiame straipsnyje: dviračiaiVilniusįspūdžiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių