- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Naujamiestis, stotis ir Naujininkai bus patrauklesni ir gyventojams, ir verslui
-
Naujamiestis, stotis ir Naujininkai bus patrauklesni ir gyventojams, ir verslui
-
Naujamiestis, stotis ir Naujininkai bus patrauklesni ir gyventojams, ir verslui
-
Naujamiestis, stotis ir Naujininkai bus patrauklesni ir gyventojams, ir verslui
-
Naujamiestis, stotis ir Naujininkai bus patrauklesni ir gyventojams, ir verslui
Vilniaus savivaldybėje įvyko antrasis stoties ir aplinkinių teritorijų detaliojo plano viešasis svarstymas. Stoties rajono susisiekimo ir apželdinimo sprendiniai, Naujininkų atsinaujinimas – tai klausimai, kurie rūpėjo gyventojams.
Pasivaikščiojimai prie stoties
Kaip informuoja Vilniaus savivaldybė, įmonė „Vilniaus planas“ pristatė detalųjį planą, apimantį 32,8 ha teritoriją tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių bei Naujamiesčio seniūnijos. Apleistos pramoninės teritorijos nuosekliai virsta gyvenamosiomis. Įgyvendinus Vilniaus geležinkelio stoties komplekso atnaujinimo projektą „Vilnius Connect“ stoties rajonas bus modernus, patrauklus verslui ir įvairioms įstaigoms bei gyventojams. Jame atsiras daugiau laisvalaikio, poilsio zonų, žalių viešųjų erdvių, vaikų žaidimų aikštelių.
Specialistai pripažįsta, kad želdynų ir viešųjų erdvių šiose teritorijose tikrai trūksta. Kad tvarkant teritoriją, žaliųjų plotų kiekis didėtų, detaliajame plane nustatytos želdynų normos: visuose sklypuose penktadalis teritorijos turi būti skiriamas želdynams, pietinėje geležinkelio pusėje, prie Pelesos gatvės – net 40 proc., stoties aikštėje želdynai turi užimti 60 proc. teritorijos.
Atsižvelgus į gyventojų poreikius, numatytos pėsčiųjų jungtys tarp Naujamiesčio ir Naujininkų. Viena jungtis bus tarp Šv. Stepono ir Pelesos gatvių, antroji – tarp Algirdo gatvės ir Dzūkų gatvės.
Teritorijoje planuojama įrengti ar sutvarkyti nemažai skverų: geležinkelio stoties aikštės skverą, Šv. Stepono skverą, Strumilos sodų (0,7 ha teritoriją tarp Sodų, V. Šopeno ir Šv. Stepono gatvių), Šviesos skverą, esantį tarp Liepkalnio ir Pelesos gatvių. Rengiami ir skvero tarp Dzūkų ir Pelesos gatvių projektiniai pasiūlymai. Dar viena ateityje planuojama viešoji erdvė – prie Švitrigailos gatvės.
Daugiausia diskusijų – dėl geležinkelio aikštės
Pristatant stoties teritorijos pokyčius nemažai diskusijų vyko dėl pagrindinės stoties aikštės. Tarptautinį architektūrinį konkursą laimėjusios kompanijos „Zaha Hadid Architects“ projekto vizualizacijose stoties aikštė – erdvi ir atvira, amfiteatro tipo. Gyventojai išsakė pastabų, kad aikštės koncepcija netinka šiai teritorijai, amfiteatro idėja neatspindi Vilniaus istorinio identiteto.
Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis pripažino, kad stoties aikštė kritikos sulaukė ir architektūrinio konkurso metu. „Tarptautinio architektūrinio konkurso žiuri išsakė daug pastabų aikštės sprendiniams. Projektuotojų prašysime tobulinti tiek aikštės funkcinius, tiek įvaizdžio bei dizaino sprendimus“, – sakė M. Pakalnis. Jis pabrėžė, kad architektūrinio konkurso metu dalyvaujančios kompanijos pristato toli gražu ne galutinius sprendimus. Šiuo metu ruošiama projektinių pasiūlymų užduotis, kurioje ir atsispindės konkretūs reikalavimai, kaip turėtų atrodyti visa teritorija, kartu ir stoties aikštė.
Prioritetas – pėstiesiems, dviračiams ir viešajam transportui
Svarstant stoties teritorijos detalųjį planą daug dėmesio skirta ir visų rūšių transporto sistemoms ir jų jungtims. Šioje teritorijoje vyksta intensyvus keleivių, krovinių judėjimas. Čia jungiasi geležinkelio, tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų, viešojo transporto mazgai. Tai pagrindinis susisiekimas ir su Vilniaus oro uostu. „Susisiekimo paslaugų” vyriausiasis planavimo specialistas Marius Berulis akcentavo, kad požiūris keičiasi ir pertvarkant gatves, transporto mazgus – prioritetas skiriamas pirmiausia pėstiesiems, dviračiams, paskui – viešajam transportui.
Prioritetas turi būti skiriamas alternatyviems susisiekimo būdams. Tik taip sumažinsime spūstis, atgaivinsime šias teritorijas ir padarysime jas patrauklias miestiečiams. Ten, kur pėstieji, ten ir kavinės, verslas ir traukos objektai.
„Tai nereiškia, kad automobiliais nebus galima atvykti į stotį. Bus galima, bet automobilis šioje teritorijoje turi būti ne karalius, o svečias“, – teigė M. Berulis. Šiandien 49 proc. kelionių mieste vis dar atliekama automobiliais, bet tai, specialistų vertinimu, turi keistis. „Prioritetas turi būti skiriamas alternatyviems susisiekimo būdams. Tik taip sumažinsime spūstis, atgaivinsime šias teritorijas ir padarysime jas patrauklias miestiečiams. Ten, kur pėstieji, ten ir kavinės, verslas ir traukos objektai“, – argumentavo M. Berulis.
Jau dabar įrengti platūs dviračių takai Algirdo, S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje. Planuojama pastatyti apie 600 vietų dviračių saugyklų. Dalis intensyvaus viešojo transporto eismo Sodų gatvėje bus nukreipta kitomis gatvėmis. Planuojama sumažinti eismo intensyvumą Pelesos gatvėje.
Dar viena naujovė siekiant atlaisvinti nuo transporto stoties rajoną – iš Stoties aikštės į alternatyvią vietą bus iškeltas tarpmiestinio viešojo transporto terminalas. Planuojant autobusų stoties infrastruktūrą bus numatytos keleivių išleidimo ir įlaipinimo vietos. Esamos autobusų atstovos bus 6,5 km nuo stoties atstumu. Tokiu pat principu veiks ir Vilniaus miesto viešasis transportas: stotis bus ne galutinė, o tarpinė stotelė ir autobusų apsisukimas bei vairuotojų poilsis bus organizuojamas už miesto centro ribų: Liepkalnyje, prie Iešmininkų gatvės, Kirtimų g., Olandų g.
Į planavimą aktyviai įtraukiama visuomenė
Kaip turėtų atrodyti stoties ir aplinkinės teritorijos, pradėta svarstyti nuo 2018 m. Tuomet buvo pristatyta stoties pertvarkymo vizija, diskutuota su visuomene, ko reikėtų šioje teritorijoje, kokia jos funkcija. Po tarptautinių kūrybinių dirbtuvių buvo suformuota patariamoji urbanistų grupė ir parengtos trys stoties teritorijos vizijos.
Pirmasis šios teritorijos detaliojo plano pristatymas visuomenei vyko prieš metus – 2021 m. kovą. Tuomet gyventojai taip pat turėjo pastabų ir į jas buvo atsižvelgta: detaliajame plane sumažintas leistinas pastatų aukštingumas, numatomas galimas dviračių takų platinimas, išplėstos numatytos veiklų galimybės, įtrauktos želdynų tvarkymo gairės, pertvarkyti servitutai bei užstatymo zonos, atlikta kitų smulkių pakeitimų.
Nuo pirmojo svarstymo buvo pakeisti sklypų pertvarkymo principai. Ankstesnio detaliojo plano sprendiniai leido sklypus apjungti ir dalinti, dabar bus leidžiama tik dalinti.
Patvirtintas detalusis planas leis įgyvendinti šių metų liepą paskelbto tarptautinio architektūrinio konkurso laimėtojos kompanijos „Zaha Hadid Architects“ geležinkelio stoties projektą „Vilnius Connect“. Vienas iš „Zaha Hadid Architects“ pasiūlytų sprendinių – apie 9 500 kv. m statinys virš geležinkelio bėgių, sujungsiantis Naujininkų rajoną su Naujamiesčiu ir Senamiesčiu. Šiame statinyje turėtų įsikurti komercinės erdvės bei nauja keleivių laukimo salė su tiesioginiu praėjimu į peronus. Virš bėgių taip pat numatytos patogios jungtys pėstiesiems ir dviratininkams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...