- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus mieste veikia apie 300 šviesoforais reguliuojamų sankryžų, iš kurių – 104 sankryžose ir pėsčiųjų perėjose įrengti pėsčiųjų ir dviratininkų mygtukai. Jų veikimo principas paprastas – paspaudus mygtuką, šviesoforus reguliuojanti įranga sužino, jog pėsčiajam arba dviratininkui reikia įjungti žalią signalą.
Šis faktas gerai žinomas, bet visuomenėje vis dar sklando daugybė mitų, tarp kurių – jog tai tėra apgaulė.
Apie tai plačiau pasakoja ir dažniausiai girdimus teiginius paneigia JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) Eismo organizavimo skyriaus vyr. inžinierius – šviesoforų valdymo specialistas Aleksandr Volujevič.
– Neretai sulaukiame klausimo, kodėl žalias signalas neįsijungia iš karto ir kartais po mygtuko paspaudimo reikia laukti? Ar tai reiškia, kad mygtukas neveikia?
– Tai nereiškia, kad mygtukas yra sugedęs arba neatlieka savo funkcijos. Labai daug miesto sankryžų yra sujungtų tarpusavyje, kad būtų galima sukoordinuoti eismą ir sumažinti nereikalingų sustojimų skaičių, ir žinoma, tokiu būdu mažinti taršą mieste. Tam, kad eismas vyktų sklandžiai ir koordinuotai, sankryžos tarpusavyje bendrauja ir žino kiek kokia kryptimi atvažiuoja automobilių, todėl žalias signalas transportui neįsijungia bet kuriuo metu, o tik tinkamiausiu momentu. Toks pat valdymo metodas taikomas ir pėsčiųjų eismo reguliavimui.
– Ar tai, kad pėstieji kartais turi palaukti ilgėliau reiškia, kad jie yra mažiau svarbūs nei transportas?
– Žinoma, kad ne. Po darnaus judumo plano patvirtinimo Vilniaus miesto savivaldybė ir JUDU komanda aktyviai skatina keliavimą pėsčiomis, ypač centrinėje miesto dalyje, todėl jau pakoregavome apie 104 sankryžas ir reguliuojamas perėjas, kad po mygtuko paspaudimo pėsčiųjų laukimo laikas būtų žymiai trumpesnis.
– Kiek laiko pėsčiajam ar dviratininkui tenka laukti po mygtuko paspaudimo kol įsijungs žalias šviesoforo?
– Pasiektas laukimo laiko vidurkis yra apie 32,5 sekundės. Taip, tose vietose, kur turime didesnes ir sudėtingesnes sankryžas, nepavyksta ženkliai sumažinti pėsčiųjų laukimo laiko, todėl jis ir toliau gali siekti 1,5-2,5 min. Bet tik dėl to, kad tokiose sankryžose yra daug krypčių ir kiekvienai jų reikia įjungti žalią signalą.
Gerieji pavyzdžiai, t.y., kur laukti reikia trumpiausiai – didžioji dalis Algirdo g. ir Mindaugo g. sankryžų, kur vidutinis laukimo laikas siekia 18,75 sek. Gedimino pr. sankryžose vidutinis laukimo laikas yra 22,5 sek. Pylimo g. sankryžose pvz.: Pylimo-A. Stulginskio g., Pylimo-Jogailos-Islandijos g., Pylimo-Palangos-Kalinausko g., Pylimo-Klaipėdos g., Pylimo-J. Basanavičiaus g., Pylimo-Vingrių g., Pylimo-Naugarduko g. pasiektas 30,8 sek vidutinis laukimo laikas. Kai kuriose Kauno g. sankryžose, pvz.: Kauno-Aguonų g. ir Kauno-Šv. Stepono-V. Šopeno g., Kauno-Vytenio g. vidutinis laukimo laikas siekia 28 sek.
– Ar žalias signalas gali įsijungti nepaspaudus mygtuko?
– Taip, mieste yra labai daug sankryžų, kur pėsčiųjų eismas yra reguliuojamas lygiagrečiai su transportu, todėl dažnai programiškai yra nustatyta taip – jei žalias signalas įjungiamas transportui, tai jis automatiškai įjungiamas ir lygiagrečiai einantiems pėstiesiems. Vis dėlto, įgyvendinant darnaus judumo planą, siekiant sumažinti tą patį pėsčiųjų laukimo laiką, buvo nustatyta, kad po mygtuko paspaudimo žalias signalas įsijungtų greičiau. Dalyje miesto sankryžų, ypač centrinėje miesto dalyje, toks algoritmas ir taikomas – nuspaudus mygtuką žalias įsijungs greičiau, nei jis būtų nenuspaustas.
– Dauguma pėsčiųjų mano, kad paspaudus mygtuką vienu metu abiejose pusėse žalias šviesoforo signalas įsijungs daug greičiau. Ar tai tiesa?
– Netiesa. Tam, kad šviesoforus reguliuojanti įranga sužinotų, jog laikas įjungti trumpesnę laukimo fazę, mygtuką užtenka paspausti bent vieną kartą vienoje pusėje.
– Ar galite pateikti bent vieną realų pavyzdį, įrodantį, jog Vilniuje pėsčiųjų mygtukai iš tiesų veikia?
– Dienos metu veikianti Pylimo – Ligoninės g. sankryža. Šioje sankryžoje žalias signalas pėstiesiems per Pylimo gatvę visada įsijungia vieną kartą per 90 sekundžių, net jei mygtukas ir nebuvo nuspaustas. Tačiau nuspaudus mygtuką, žalias signalas bus įjungiamas dar vieną kartą per 90 sek. ir tai reiškia, kad jei nuolat bus spaudžiamas mygtukas – žalio signalo įsijungimas pėstiesiems bus 1 kartą per 45 sek. ir maksimalus laukimo laikas bus ne daugiau 45 sek, o vidutinis – 33 sek. Jei pėstieji nesinaudos šia galimybe, tai žalias signalas jiems bus įjungiamas žymiai rečiau ir laukti reikės dvigubai ilgiau. Tad jei sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje matote mygtuką – nedvejodami spauskite.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LAT: valstybės ieškinį „Veoliai“ teismai turi nagrinėti iš naujo
Valstybės ieškinys dėl daugiau nei 240 mln. eurų žalos atlyginimo Prancūzijos energetikos grupei „Veolia“ bus iš naujo nagrinėjamas teisme, ketvirtadienį paskelbė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT). ...
-
Vilniaus kogeneracinė jėgainė pradeda biokuro bloko karštuosius bandymus1
Valstybės kontroliuojamos energetikos grupės „Ignitis grupė“ statoma Vilniaus kogeneracinė jėgainė (VKJ) pradėjo biokuro bloko karštuosius bandymus. ...
-
Vilniuje už 7 mln. eurų bus atnaujinamas 21 mokyklos stadionas3
Vilniaus miesto savivaldybė už 7 mln. eurų rengiasi atnaujinti 21 stadioną, esantį prie bendrojo ugdymo įstaigų. ...
-
„YIT Lietuva“ sostinėje baigė Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybas
2021-ųjų birželio pradžioje pradėtos sostinės Naugarduko gatvėje įsikūrusių Vilniaus lenkų kultūros namų priestato statybos baigtos. ...
-
Du kultūros paveldo objektai Vilniuje paskelbti valstybės saugomais2
Vilniaus Didžiosios sinagogos ir mikvių pastato liekanų kompleksas bei namų kompleksas J. Basanavičiaus gatvėje, kur buvo įsteigta pirmoji Vilniaus lietuviška gimnazija, paskelbti valstybės saugomais kultūros paveldo objektais. ...
-
Vilniaus Tuskulėnų koplyčioje bus aukojamos mišios už sovietinių represijų aukas
Sostinės Tuskulėnų memorialo koplyčioje-kolumbariume ketvirtadienį pirmą kartą bus aukojamos mišios už sovietinių represijų aukas. ...
-
Vilnius daugiau viešojo transporto maršrutų perduos privatiems vežėjams1
Vilniaus miesto taryba trečiadienį pritarė siūlymui dalį „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) maršrutų perduoti privatiems vežėjams. Jie bus atrinkti viešo konkurso būdu. ...
-
Vilniaus taryba pritarė 91 naujo modelio troleibuso įsigijimui
Vilniaus miesto taryba pritarė 91 troleibuso su autonomine rida įsigijimui. Tai bus pirmasis 159 tokių troleibusų už 92,4 mln. eurų įsigijimo etapas. ...
-
Antakalnio kapinėse nukeltos sovietinės skulptūros – Grūto parkui16
Vilniuje, Antakalnio kapinėse, praėjusių metų gruodį nukeltos skulptūros sovietų kariams bus perduotos Grūto parkui, trečiadienį nusprendė sostinės savivaldybės taryba. ...
-
Tėvai pasipiktinę: kaip išmokti matematikos, kai nėra mokytojos?24
Neseniai pasklido informacija, kad Vilniaus Maironio progimnazijoje jau kurį laiką dalis mokinių negali gauti kokybiškų matematikos pamokų, nes jos ten tiesiog nevyksta arba vyksta labai retai. Septintokų tėvai pasipiktinę, pasakojama LNK report...