Quantcast

Milžinas gims per krizę

Drąsuoliai. Taip Vilniuje dažnai vadinamas prekybos centras "Panorama". Milžinas duris atvers kitą savaitę, todėl vis garsiau spėliojama, ar startas, pažymėtas visuotinės krizės ženklu, bus sėkmingas.

Nuomos sutarčių neatšaukė

Jau nuo lapkričio 7-osios sostinės prekybininkams teks susidurti su nauju konkurentu.
Nors ilgai ruoštasi, kelis kartus keista atidarymo data, sklandė gandai apie sutartis nutraukusius ir pabėgusius  nuomininkus, "Panorama", regis, vis dėlto bus atidaryta.

Prekybos centro savininkai pasiryžę smogti iš peties: nuo pat pirmų dienų čia veiks apie 170 prekybos ir paslaugų vietų. Nors kol kas prekybos centras dar tuščias, skelbiama, kad vos trys ar keturi nuomininkai veiklą pradės šiek tiek pavėlavę.

"Kai kurios bendrovės koregavo prekės ženklus, kuriuos mums pasiūlė. Tačiau patalpų niekas neatsisakė. Atsidarome visiškai pilni, turime ilgalaikes sutartis su nuomininkais, dauguma jų penkeriems ar dešimčiai metų", – tikino prekybos centro "Panorama" rinkodaros vadovas Vytenis Kurapka.

Pasak jo, ekonominę krizę "Panorama" ruošiasi išgyventi siūlydama geros kokybės prekes: "Ištikus krizei žmonės ne tik ieško, kas pigiau, bet ir to, kas turi ilgalaikę vertę. Būtent tai mes ir pasiūlysime."

"Akropolis" nebijo konkurento

Drąsiai kalbėti "Panoramos" atstovams leidžia nuomos sutartys, sudarytos dar prieš prasidedant ekonominei krizei.

Lietuvos ir užsienio investuotojai dar prieš kelerius metus susidomėjo galimybe pasiūlyti alternatyvą nuolat sausakimšam "Akropoliui". Šiandien šis sprendimas, ko gero, būtų kur kas rimčiau svarstomas, bet kai sutartys jau pasirašytos ir pinigai investuoti, trauktis nebėra kur.

Šiuo metu populiariausio sostinės prekybos centro "Akropolis" atstovai dėl naujų žaidėjų rinkoje teigė nesijaudinantys.

"Manau, konkurencija labai naudinga – pirmiausia, pirkėjui, taip pat verslui. Ji verčia visus pasitempti, atsinaujinti, ieškoti įdomesnių sprendimų. Žmonės, manau, patys atsirinks, kuris prekybos ir pramogų centras jiems tinka", – konkurentų atėjimą diplomatiškai įvertino bendrovės "Akropolis Lietuva" Nuomos departamento vadovė Renata Jakubčionienė.

Ieškos savo nišos

"Panoramos" laukia konkurencinė kova ne tik su "Akropoliu". Dėl klientų jai taip pat teks varžytis su prekybos centrais "Europa", VCUP, BIG, mažesnėmis parduotuvėmis, o kitais metais, jei viskas vyks, kaip planuota, ir su dar vienu milžinu – "Ozo" prekybos centru.
Svarbiausia naujam prekybos centrui – atrasti savo pirkėją. Kitaip gali kilti pavojinga padėtis, kaip nutiko nišos nerandančiam prekybos centrui "Gedimino 9".

"Panorama" ruošiasi orientuotis į vidutines pajamas gaunantį gyventoją, vertinantį kokybę ir laiką.

"Mes būsime naujos kokybės prekybos centras, su kruopščiai atrinktais nuomininkais, viena patogesnių ir priimtinesnių vietų užeiti", – žadėjo V.Kurapka.

Ar ne per daug prekybos centrų miestui, turinčiam apie 600 tūkst. gyventojų?

Saulius Vagonis, bendrovės "Ober-Haus" Vertinimo ir rinkotyros skyriaus vadovas
"Kol kas prekybos centrų plėtra vyko plėtotojams palankia kryptimi. Buvo prekybos centrų trūkumas, o gyventojų perkamoji galia didėjo. Efektas buvo dvigubas, o dabar viskas apsisuko atvirkščiai.

Rinka prisisotino prekybos centrų, o vartotojų pajėgumas mažėja. Lietuvą palietė ekonominė krizė, niekas nežino, kaip bus toliau, kiek žmonės pirks kitais ar dar kitais metais.

Ekonomikai toliau lėtėjant, tam tikri prekybos centrų plėtotojai atsisakys savo planų, kai matys, kad ir esamiems sunku išgyventi. Tačiau kad taip atsitiks su "Panorama", labai abejoju.

Ji dar spėjo įšokti į nuvažiuojantį traukinį ir susidaryti nuomininkų komplektą, kas dabar jau būtų labai sunkiai įmanoma. O kalbant iš vartotojo pusės, kuo daugiau prekybos centrų, tuo geriau – reikia turėti iš ko pasirinkti."

Mindaugas Kulbokas, bendrovės "Colliers International" verslo plėtros vadovas Lietuvoje

"Tam ir yra skirtingi prekybos centrai, kad kiekvienas atsirinktų pirkėjus. "Europa", "Akropolis" turi savo pirkėjus, ir "Panorama" turės. O dėl ekonominės krizės, tai nereikia savęs užspausti. Viskas praeina.

Jei tik apie tai galvotume, reikia greičiausiai gyvam į karstą atsigulti. O nekilnojamojo turto plėtotojai galvoja ne apie vienų ar dvejų metų perspektyvą. Kiekvienas pastatytas turtas tinkamas naudoti 40–50 metų, mažiausiai dviem kartoms. Visi stengiasi kabintis ir gyventi."

Didžiausi prekybos centrai Vilniuje

"Akropolis"
BIG
VCUP
"Europa"
"Mada"
"Gedimino 9"


Šiame straipsnyje: Panorama

NAUJAUSI KOMENTARAI

Mia

Mia portretas
Akropolis jau vercia vemti - panevezieciu lankytina vieta. BIG - joks ne BIG, o prekybos centro parodija. VCUP, Mada - Gariunu asortimentas ir uzkeltos kainos. Kol kas labiausiai patinka Europa ir Gedimino 9 - nes erdvu ir kokybiska. Paziuresim, kaip ta Panorama atrodys...

Panorama bus cool

Panorama bus cool portretas
As kaip prisiekusi shoppere galiu pasakyti trumpai - is visu prekybos centru ten bus fainiausia. Aisku, sunkoka jiems bus pradzia, bet netgi krizes metu zmonems reikia ir valgyti, ir apsirengti kazka padoraus. Akropolis yra angaras, o ir maistas kavinese ten nera skanus. Prasta kokybe visur, o savaitgaliais ar po darbo zmoniu minia - kaip troleibuse. Ieskantiems kokybes Panorama bus pats tas - stovi ji centre, galima atvaziuoti net troliku, pastatas grazus, o ir nauju geru parduotuviu tikrai bus, be to dar ir normalus restoranai. As jai prognozuociau sekme.

Marina

Marina portretas
Nieko negaliu pasakyt apie Panorama, nes ji dar neveikia, taciau is dabar veikianciu centru Vilniuje man labausiai patinka Europa. Akropolyje pradeda skaudeti galva nuo oro trukumo, BIGas yra eiline didesne parduotuviu, kuriu simtai, o Gedimino 9 labai skurdus parduodtuviu kiekis. Ten visi tokie issigande dirba. Kai pamato klienta, tai nustemba ir nezino, ka daryt. Mada ar VCUPAS is vis nesamone
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių