Quantcast

Sostinės pažadais dviratininkai jau nebetiki (Vilniaus miesto savivaldybės komentaras

Šią savaitę Vilniaus miesto savivaldybė paskelbė tris dviračių takų plėtros planus ir kviečia pačius vilniečius išsirinkti geriausią variantą. Tačiau dviračių entuziastai jau nebetiki, kad tai gali tapti realybe.

Pasak savivaldybės, pirmasis koncepcijos variantas siūlo iš viso šešias trasas, antrasis – septynias, o trečiasis net trylika. Trasos jungtų ne tik Vilniaus miesto mikrorajonus – dviračiu būtų galima pasiekti ir Trakus.

Atlikus visus dviračių takų plėtros darbus pirmasis variantas turėtų jungti 420 km tinklą, antrasis – 203 km, trečiasis – 219 km. Bendra statybos ir montavimo darbų kaina atitinkamai siektų 218,2 mln., 89,1 mln. ir 99,7 mln. litų.

Kaina – vienas iš pagrindinių trukdžių, dėl kurių nė vienas planas, dviratininkų manymu, nebus įgyvendintas.

"Iš esmės tie planai yra tam, kad savivaldybės įmonė "Vilniaus planas" uždirbtų pinigų. Ar kas nors iš tų planų bus įgyvendinta – nežinia. Kiek aš žinau, pats meras pasakė, kad neskirs pinigų ilgalaikei dviračių takų plėtrai", – savo nuomonę dėstė dviratininkas entuziastas ir dviračių nuomos bei turizmo įmonės "Velo-city" vadovas Frankas Wurftas.

Jis įsitikinęs, jog planai nebus įgyvendinti ir dėl to, kad neatsiras norinčių tai padaryti.

"Pinigų suma, šiemet skirta dviračių takams, buvo lygi nuliui. Nemanau, kad kitąmet bus kitaip. Nėra žmogaus, atsakingo už dviračių takų plėtrą. Apskritai miesto savivaldybės darbuotojai nėra palankiai nusiteikę, kalbant apie dviračius. Aš nematau jokios prielaidos, kodėl kas nors turėtų pasikeisti. Meras turi dviratininko įvaizdį, nors pats ne dviračiais važinėja, o kažkokiais elektroniniais riedžiais. Man atrodo, kad tas įvaizdis neatitinka tikrovės", – sakė F.Wurftas.

Jis taip pat priminė, kad tai ne pirmi planai atnaujinti esamus dviračių takus ir plėsti jų tinklą.

"Aš nematau, kas pasikeitė ir kodėl šitie planai turėtų būti įgyvendinami. Tokia mano nuomonė. Jeigu man pasakytų, jog čia yra žmogus, kuris labai nori patikrinti dviračių takus arba numatyti, kas kiekvienais metais bus padaryta, kad reguliariai būtų paskirstytos lėšos, tada taip. Bet to nerodo, tik svajoja, kad gal reiktų padaryti taip, o gal kitaip. Na, gal ir reikėtų. Planas yra popierius, kuris dažniausiai po rinkimų dingsta stalčiuose", – įsitikinęs F.Wurftas.


Vilniaus miesto savivaldybės komentaras

Vilniaus miesto savivaldybė atkreipia dėmesį, kad lėšos dviračių takams buvo skirtos, už jas buvo atnaujintas dviračių takų ženklinimą, taip pat buvo atlikti ir infrastruktūriniai darbai (bortų nuleidimas ir kt.). Be to, dviračių takų kirtimo su gatve vietos buvo paženklintos dvejomis lygiagrečiomis linijomis sudarytomis iš kvadratų, centrinėje dalyje papildomai atnaujinti dviračių takuose dviratukų simboliai bei linijos, skiriančios takus nuo pėsčiųjų šaligatvių ir važiuojamosios dalies. Tam buvo skirta 30 tūkst. Lt.

Taip pat kartu su Žirnių – Oro uosto jungtimi įrengtas ir naujas dvipusis dviračių takas kartu Vikingų gatvėje. Šis takas sujungė Vilniaus oro uostą su dviračių takais Žirnių gatvėje. Jo ilgis siekia 1, 6 km.

Planuojama, kad Strateginis dviračių takų plano projekto įgyvendintas bus finansuojamas iš 2014 – 2020 m. Europos Sąjungos Struktūrinės paramos Europos regioninės plėtros fondo. Būtent šio fondo viena iš veiklos sričių ir yra dviračių ar pėsčiųjų takų ar trasų ir susijusios infrastruktūros modernizavimas ir plėtra.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių