- Ignas Jačauskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Metro šalininkai vis aktyviau bando siūlyti požeminio transporto idėją. Tačiau tramvajaus šalininkai nenusileidžia – šiuo metu laukiama, kad bus paskelbtas oficialus konkursas metro arba greitųjų autobusų sistemos kūrimui.
Lietuvoje ką tik viešnagę baigus buvusiam Kolumbijos sostinės Bogotos merui Antanui Mockui, atskriejo žinia – Bogota ketina diegti pirmąją metro liniją. Šis projektas, kaip teigiama, kainuos apie 70 mlrd. pesų (98 mln. litų). Beje, metro iniciatoriai ką tik išplatino ir atnaujintą metro idėjos koncepciją. Tačiau iš savivaldybės laukiama ir kito žingsnio – jau netrukus turėtų būti paskelbtas konkursas ir tramvajaus arba greitųjų autobusų sistemos diegimui.
VŠĮ „Vilniaus metro“ direktorius Rimantas Pūkelis sako, kad pirmajai metro linijai įdiegti užtektų ir vos 2-3 metų, tiesa, konkrečių projekto sumų kol kas nelinkęs įvardinti, tik pateikia ankstesnius skaičiavimus: kilometras metro trasos kainuotų apie 100 mln. litų.
„Mes manome, kad pirmąją liniją, Santariškės-stotis galima padaryti greičiau, nei tramvajų - įmanoma padaryti per 2-3 metus. Aišku, įrengti visą sistemą užtruktų ilgiau. Kiek kainuotų? Preliminariai, kilometras – apie šimtą milijonų litų. Reikia tik politikų apsisprendimo, kad darome – to tik ir laukia investuotojai. Yra besidominčių ir iš Kinijos, Pietų korėjos, yra ir europiečių“, - pasakojo R. Pūkelis.
Jis taip pat abejojo, kad tramvajaus projektas būtų bent litu pigesnis nei metro, esą, tiesiant tramvajaus bėgius, tektų iškelti ir vandentiekio, elektros, dujų tiekimo tinklus, o tai kainuotų kone antrą tiek, kiek pats tramvajaus diegimas.
„Prieš kelerius metus specialistai, atlikę analizę, pripažino, kad gal viena tramvajaus linija iki stoties gal ir atsipirktų, tik su sąlyga, kad savivaldybė iškeltų visas trasoje esančias komunikacijas. Tai įsivaizduojate, kiek tai laiko užimtų ir kiek tai kainuotų – tai dar tiek pat, kiek kainuotų pats tramvajaus projektas. Taigi, galų gale kainuotų tiek pat, kiek metro“, - dėstė R. Pūkelis.
Marija Burinskienė, Savivaldybės užsakymų viešojo transporto galimybių studiją rengusio Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Teritorijų planavimo mokslo instituto direktorė laikosi priešingos nuomonės: metro Vilniuje neatsipirktų dėl per mažų keleivių srautų, o tinkamiausias transportas būtų tramvajus arba naujo tipo greitieji autobusai.
„Pernai gruodžio mėnesį Vilniaus miesto tarybos buvo patvirtinta nauja transporto rūšis: vieno ar kito tipo tramvajus arba greitieji autobusai. Dabar turėtų būti skelbiamas atviras konkursas, kuriuo būtų pasirinkta, kuri transporto rūšis yra tinkamiausia Vilniui ir kad tiekėjai prisiimtų finansinius įsipareigojimus. Kad nebūtų, jog projektas pradedamas viena suma, o vėliau ji padvigubėja ar net patrigubėja. Galimi finansiniai variantai – įvairūs: tiek PPP (privataus ir valstybinio kapitalo partnerystė – red.), tiek koncesijos sutartis“, - sakė VGTU profesorė.
Jos bei kitų specialistų rengtoje studijoje teigiama, kad tramvajaus projektas galėtų kainuoti nuo 400 iki 700 mln. litų, greitųjų autobusų sistemos realizavimas būtų kiek pigesnis.
„Yra paskaičiuota, kad tramvajus kainuotų nuo 400 iki 700 mln. litų, kaina priklausys nuo trasų skaičiaus, nuo to, per kiek laiko projektas būtų įgyvendintas. Autobusai būtų pigesnis variantas, tačiau skirtumai nėra dideli, nes patys autobusai – kone vienetiniai, labai brangūs. (...) Tie autobusai – manevringesni, nei tramvajus ar įprastiniai autobusai, jie labiau pritaikyti siauroms senamiesčio gatvėms, nors ir sukabinti iš kelių „vagonų“. Nors pagal pačią pirmąją numatytą trasą – Vilniaus geležinkelio stotis-Santariškės – tramvajų galima įrengti ir tai visiškai nebūtų sudėtinga“, - sakė M. Burinskienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
COVID-19 ligos testavimas kaupinio principu: kokie pirmieji rezultatai?
Prieš grįžtant į bendrojo ugdymo įstaigas, praeitą savaitę, vasario 18–21 dienomis kaupinio principu buvo tiriami mokytojai ir mokiniai bei jų šeimų ūkiai. Taip pat dėl COVID-19 ligos nustatymo vasario 15–25 dienomis buvo ti...
-
Prokuroras kreipėsi į teismą dėl pastato sostinės Pilies gatvėje1
Vilniaus apygardos prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokuroras, įvertinęs žiniasklaidoje pateiktą informaciją apie galimai neteisėtas statybas Pilies g. 10, Vilniuje, atliko tyrimą dėl galimo viešojo intereso pažeidimo. ...
-
Vilniečių iniciatyva: miesto centre kuriamas eksperimentinis skvero apželdinimo projektas2
Lietuviškų augalų įvairovę reprezentuojantys želdynai ir lankytojams patogi infrastruktūra – tokios permainos planuojamos sostinės Jono Jablonskio skvere, kurį atgaivinti ėmėsi grupė kraštovaizdžio dizainerių, biologų ir želd...
-
Ekspertas apie naująją želdinių įstatymo redakciją: ji neteikia daug optimizmo
Vertindamas naujojo želdynų įstatymo redakciją, Želdynų ir želdinių apsaugos priežiūros komisijos pirmininkas pažymi, kad kai kurios įstatymo formuluotės galėtų atverti kelią žaliųjų erdvių mieste naikinimui. ...
-
„Avia Solutions Group“ jos investicijų blokavimą Vilniuje vadina „raganų medžiokle“
Aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ sako nusivylusi vyriausybinės komisijos sprendimu blokuoti jos investicijas Vilniaus oro uoste dėl galimos grėsmės nacionaliniam saugumui ir vadina tai „raganų medžiokle“. ...
-
Po baisios avarijos jaunas vyras beveik nieko nebemato: artimųjų viltis – užsienio medikai15
Praėjusių metų birželio 26-osios vakarą motociklą vairavęs Artūras pateko į tragišką avariją. Po nelaimės pabudęs iš komos jaunas vyras taip ir neišvydo dienos šviesos. Viltis, kad jis vėl galėtų regėti, rusena užs...
-
Vilniaus vicemeras: namo atnaujinimu rūpintis būtina, kol konstrukcijos nėra avarinės būklės
Praėjusį rugpjūtį sostinės Lazdynų rajoną sudrebino avarija – nukrito vieno Architektų gatvės daugiabučio gelžbetoninės balkono plokštės. ...
-
Nuo kovo 1-osios prasideda priėmimas į sostinės mokyklas: ką svarbu žinoti?
Jau nuo kovo 1 dienos prasideda elektroninė registracija į Vilniaus mokyklas kitiems mokslo metams. ...
-
Vilniaus miesto klinikinėje ligoninėje – du nauji deguonies aparatai
Į Vilniaus miesto klinikinės ligoninės Antakalnio klinikas pristatyti du nauji didelės tėkmės deguonies terapijos aparatai. Jie leis palengvinti sunkiai sergančių ir reanimacijos ar intensyvaus sekimo palatose dėl koronaviruso pandemijos atsidūrusi...
-
Gedimino kalno ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį2
Gedimino kalno Vilniuje ilgalaikius tvarkymo darbus planuojama pradėti rugsėjį, penktadienį informavo Lietuvos nacionalinis muziejus. ...