- Justinas Argustas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į taksi parko kūrimą įsijautusią sostinės valdžią tramdyti ėmėsi ir ministras, ir Konkurencijos taryba. Tačiau į šiuos priekaištus, Vilniaus valdžia, regis, nenusiteikusi rimtai reaguoti.
Gali sulaukti baudų
Taksi verslu užsiimti sumaniusi Artūro Zuoko vadovaujama savivaldybė vakar sulaukė Konkurencijos tarybos (KT) dėmesio. A.Zuokas iš konkurencijos priežiūros tarnybos sulaukė grėsmingo laiško, kuriame teigiama, kad miesto valdžia, įsteigusi taksi dispečerinę, gali iškraipyti rinką, riboti konkurenciją. Maža to, KT A. Zuokui priminė, kad sprendimas steigti viešąją įstaigą, kuri teiktų taksi paslaugas, gali būti neteisėtas ir nepagrįstas.
Miesto valdžiai konkurencijos sargai priminė, kad pati savivaldybė yra ta institucija, kuri išduoda leidimus teikti keleivių vežimo paslaugas, taip pat vykdo ir taksi paslaugų rinkos priežiūrą. „Savivaldybė gali piktnaudžiauti tokiomis teisėmis ir daryti įtaką privačių taksi įmonių (savo įmonės konkurentų) veiklai“, – laiške A. Zuokui rašo KT atstovai.
Jei į šias konkurencijos sargų pastabas merija nesureaguos, ateityje ji gali sulaukti ir baudų, ir įpareigojimų savo sprendimus pataisyti. „Kol kas išreiškėme susirūpinimą, kad miesto valdžia labiau įvertintų savo veiksmus. Jei į pasiūlymus ir pastabas atsižvelgta nebus, neatmetame pradėti tyrimą. Kadangi šiuo atveju problema akivaizdi, tai ir reagavome“, – dienraščiui aiškino Konkurencijos tarybos Viešojo administravimo subjektų veiklos skyriaus vedėja Justina Paulauskaitė.
KT atstovė nurodė, kad išsakytos tarnybos pastabos savivaldybei miesto taksi parko idėjai kelio neužkerta. „Tačiau savivaldybė turi labai konkrečiai įvertinti, kad niekas nebūtų nei privilegijuotas, nei diskriminuotas“, – pabrėžė J. Paulauskaitė.
Įspėjo ir ministras
Į Vilniaus vadovų A. Zuoko ir R. Adomavičiaus idėją skeptiškai žiūri ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Ministras įspėjo: užsiėmusi tokiu verslu, merija gali prisidaryti skolų bei pakenkti kitam verslui. „Taksi versle tuščia vieta tikrai ilgai nebūna ir privatus verslas gali tai sutvarkyti. Savivaldybės užduotis – tvarkingai organizuoti pačios paslaugos teikimą. Jei savivaldybė pradės konkuruoti, atsiras pagundų proteguoti saviškius – tai įneštų daug sumaišties“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
E.Masiulis priminė, kad Vilniaus savivaldybės skolos siekia beveik milijardą litų, tad imtis taksi paslaugų esant tokiai situacijai „nebūtų protinga“.
„Kol buvo kritinė situacija (kai buvo suimti dalies taksi bendrovių vadovai – red. past.) galima suprasti savivaldybės sprendimą steigti dispečerinę. Tačiau sprendimas, steigti konkrečią įmonę, kelia daug abejonių“, – buvusio bendražygio iniciatyva abejojo ministras. Jis priminė, kad tokios idėjos kertasi su liberalų nuostatomis, kurias deklaruoja ir A.Zuokas.
Tačiau sostinės valdžia, užsimojusi steigti taksi bendrovę, KT nuomonės nė neklausė. „Rengiant taksi verslo planą, buvo įtrauktos visos išlaidos, kurias paprastai patiria taksi įmonės ir nėra pagrindo teigti, kad yra grėsmė konkurencijai. Savivaldybė (ar jos įstaigos) sudarys galimybes pasinaudoti mūsų turima infrastruktūra, tačiau tai nereiškia, kad tai bus neatlygintinai“, – „Vilniaus dienai“ yra aiškinę savivaldybės atstovai.
Komentarai
Romas Adomavičius, Vilniaus vicemeras, socialdemokratas
Čia tiek abejonių visoje Lietuvoj... Manau, yra kur kas rimtesnių problemų šalyje. Anksčiau taksi rinkoje nebuvo jokios konkurencijos, šis verslas egzistavo už įstatymų ribų, buvo nesilaikoma jokių Lietuvos įstatymų. Vilniaus miesto savivaldybė yra už sąžiningą, legalų taksi verslą. Įkūrus Vilniaus savivaldybės taksi dispečerinę konkurencija šioje srityje tikrai nebus ribojama. Savivaldybė sieks, kad visiems būtų sukurtos vienodos sąlygos ir svarbiausia – būtų laikomasi įstatymų. Noriu pabrėžti, kad taksi vairuotojai moka fiksuotą mokestį už dispečerio paslaugas, kaip ir kitose taksi įmonėse. Prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai GPS įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone „Susisiekimo paslaugos“, galės išsinuomoti, ji nebus duodama neatlygintinai.
Romas Lazutka, ekonomistas
Ar tikrai tokio taksi reikia? Toks miesto valdžios žingsnis rodo, kad nesugebama tvarkytis ir prižiūrėti taksi rinkos. Tiesa, tai ne tik savivaldybės, bet ir centrinės valdžios problema. Visų šių problemų nebūtų, jei rinka būtų tinkamai prižiūrima. Kur anksčiau buvo Konkurencijos taryba? Kur ji buvo tuos 20 metų, kai prie Vilniaus oro uosto dirbantys taksistai tiesiog apiplėšinėjo keleivius? Nejaugi visi valstybės turimi instrumentai išnaudoti, kad griebiamasi iniciatyvos savivaldybei pačiai imtis tokių paslaugų teikimo? Merijos sumanymas primena desperaciją, kai nesusitvarkoma su situacija. Normalioje valstybėje savivaldybei tuo užsiimti nereikėtų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje už 3 mln. eurų rekonstruota ugniagesių gelbėtojų stotis1
Vilniuje už 3 mln. eurų rekonstruota ugniagesių gelbėtojų stotis, antradienį pranešė Turto bankas. ...
-
Baigiamas projektuoti Lengvosios atletikos maniežas – iki statybų liko paskutinis žingsnis
Žirmūnuose planuojamas statyti Lengvosios atletikos maniežas jau baigiamas projektuoti, iki statybos liko paskutinis žingsnis – gauti statybą leidžiantį dokumentą. ...
-
Teismas patvirtino: savivaldybė turi teisę nustatyti užstatymo intensyvumą
Vilniaus apygardos administracinis teismas patvirtino, kad Vilniaus miesto savivaldybė buvo teisi, nepritardama įmonės UAB „Rinvest“ planams Lazdynėliuose pasiekti Bendrajame plane nustatytą maksimalų užstatymo intensyvumą ir užstatymo tan...
-
Statistika: rekonstruotose sostinės gatvėse avaringumas mažėja sparčiau
Įskaitinių* eismo įvykių Vilniuje statistika rodo, kad gatvėse, kurios buvo rekonstruotos, pastaraisiais metais, eismo įvykių sumažėjo maždaug perpus, o tiesioginių transporto priemonių susidūrimų su pėsčiaisiais – net dviem trečdaliais,...
-
Muziejus nelinkęs mokėti Gedimino kalno tvarkymo projektuotojams, padavė skundą teismui6
Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM) apskundė teismo sprendimą, kuriuo buvo patenkintas buvusio Gedimino kalno tvarkymo darbus projektavusios įmonės „Hidroterra“ ieškinys, o muziejus įpareigotas sumokėti už atliktus darbus. ...
-
Po incidento su sprogmeniu mokyklos raginamos „apsiginkluoti“: ar visose tai įmanoma?1
Po incidento, kai vienoje Vilniaus mokyklų sprogo savadarbis sprogmuo, savivaldybė ragina ugdymo įstaigas sustiprinti saugumą. Pavyzdžiui, pamokų metu rakinti duris, įsirengti vaizdo stebėjimo kameras, elektroninius įėjimus, pasakojama LNK reportaže...
-
Vilniaus Lazdynų baseinas duris atvers kitos savaitės viduryje1
Naujas olimpinis Lazdynų baseinas duris atvers kitos savaitės viduryje, pirmadienį pranešė Vilniaus savivaldybė. ...
-
„Ryanair“ ir „Wizz Air“ teismui skundžia naujas Vilniaus oro uosto rinkliavas3
Airijos ir Vengrijos oro bendrovės „Ryanair“ ir „Wizz Air“ teismui apskundė nuo šių metų padidintas rinkliavas Vilniaus oro uoste. ...
-
Vilniuje atidarytas pirmasis Lietuvoje virtualios realybės kino teatras1
Sostinėje atidarytas pirmasis Lietuvoje virtualios realybės kino teatras „VR Cinema“, pirmadienį pranešė organizatoriai. ...
-
Pradedama 2,7 mln. eurų vertės Vilniaus gyvūnų globos namų rekonstrukcija3
Pradėta Vilniaus gyvūnų globos namų komplekso L. Giros gatvėje rekonstrukcija, projekto vertė siekia 2,7 mln. eurų, pirmadienį informavo sostinės savivaldybės įmonė „Grinda“. ...