Quantcast

Merui dėl taksi grūmoja ir ministras, ir konkurencijos sargai

Į taksi parko kūrimą įsijautusią sostinės valdžią tramdyti ėmėsi ir ministras, ir Konkurencijos taryba. Tačiau į šiuos priekaištus, Vilniaus valdžia, regis, nenusiteikusi rimtai reaguoti.

Gali sulaukti baudų

Taksi verslu užsiimti sumaniusi Artūro Zuoko vadovaujama savivaldybė vakar sulaukė Konkurencijos tarybos (KT) dėmesio. A.Zuokas iš konkurencijos priežiūros tarnybos sulaukė grėsmingo laiško, kuriame teigiama, kad miesto valdžia, įsteigusi taksi dispečerinę, gali iškraipyti rinką, riboti konkurenciją. Maža to, KT A. Zuokui priminė, kad sprendimas steigti viešąją įstaigą, kuri teiktų taksi paslaugas, gali būti neteisėtas ir nepagrįstas.

Miesto valdžiai konkurencijos sargai priminė, kad pati savivaldybė yra ta institucija, kuri išduoda leidimus teikti keleivių vežimo paslaugas, taip pat vykdo ir taksi paslaugų rinkos priežiūrą. „Savivaldybė gali piktnaudžiauti tokiomis teisėmis ir daryti įtaką privačių taksi įmonių (savo įmonės konkurentų) veiklai“, – laiške A. Zuokui rašo KT atstovai.

Jei į šias konkurencijos sargų pastabas merija nesureaguos, ateityje ji gali sulaukti ir baudų, ir įpareigojimų savo sprendimus pataisyti. „Kol kas išreiškėme susirūpinimą, kad miesto valdžia labiau įvertintų savo veiksmus. Jei į pasiūlymus ir pastabas atsižvelgta nebus, neatmetame pradėti tyrimą. Kadangi šiuo atveju problema akivaizdi, tai ir reagavome“, – dienraščiui aiškino Konkurencijos tarybos Viešojo administravimo subjektų veiklos skyriaus vedėja Justina Paulauskaitė.

KT atstovė nurodė, kad išsakytos tarnybos pastabos savivaldybei miesto taksi parko idėjai kelio neužkerta. „Tačiau savivaldybė turi labai konkrečiai įvertinti, kad niekas nebūtų nei privilegijuotas, nei diskriminuotas“, – pabrėžė J. Paulauskaitė.

Įspėjo ir ministras

Į Vilniaus vadovų A. Zuoko ir R. Adomavičiaus idėją skeptiškai žiūri ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Ministras įspėjo: užsiėmusi tokiu verslu, merija gali prisidaryti skolų bei pakenkti kitam verslui. „Taksi versle tuščia vieta tikrai ilgai nebūna ir privatus verslas gali tai sutvarkyti. Savivaldybės užduotis – tvarkingai organizuoti pačios paslaugos teikimą. Jei savivaldybė pradės konkuruoti, atsiras pagundų proteguoti saviškius – tai įneštų daug sumaišties“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

E.Masiulis priminė, kad Vilniaus savivaldybės skolos siekia beveik milijardą litų, tad imtis taksi paslaugų esant tokiai situacijai „nebūtų protinga“.

„Kol buvo kritinė situacija (kai buvo suimti dalies taksi bendrovių vadovai – red. past.) galima suprasti savivaldybės sprendimą steigti dispečerinę. Tačiau sprendimas, steigti konkrečią įmonę, kelia daug abejonių“, – buvusio bendražygio iniciatyva abejojo ministras. Jis priminė, kad tokios idėjos kertasi su liberalų nuostatomis, kurias deklaruoja ir A.Zuokas.

Tačiau sostinės valdžia, užsimojusi steigti taksi bendrovę, KT nuomonės nė neklausė. „Rengiant taksi verslo planą, buvo įtrauktos visos išlaidos, kurias paprastai patiria taksi įmonės ir nėra pagrindo teigti, kad yra grėsmė konkurencijai. Savivaldybė (ar jos įstaigos) sudarys galimybes pasinaudoti mūsų turima infrastruktūra, tačiau tai nereiškia, kad tai bus neatlygintinai“, – „Vilniaus dienai“ yra aiškinę savivaldybės atstovai.

Komentarai

Romas Adomavičius, Vilniaus vicemeras, socialdemokratas

Čia tiek abejonių visoje Lietuvoj... Manau, yra kur kas rimtesnių problemų šalyje. Anksčiau taksi rinkoje nebuvo jokios konkurencijos, šis verslas egzistavo už įstatymų ribų, buvo nesilaikoma jokių Lietuvos įstatymų. Vilniaus miesto savivaldybė yra už sąžiningą, legalų taksi verslą. Įkūrus Vilniaus savivaldybės taksi dispečerinę konkurencija šioje srityje tikrai nebus ribojama. Savivaldybė sieks, kad visiems būtų sukurtos vienodos sąlygos ir svarbiausia – būtų laikomasi įstatymų. Noriu pabrėžti, kad taksi vairuotojai moka fiksuotą mokestį už dispečerio paslaugas, kaip ir kitose taksi įmonėse. Prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai GPS įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone „Susisiekimo paslaugos“, galės išsinuomoti, ji nebus duodama neatlygintinai.

Romas Lazutka, ekonomistas

Ar tikrai tokio taksi reikia? Toks miesto valdžios žingsnis rodo, kad nesugebama tvarkytis ir prižiūrėti taksi rinkos. Tiesa, tai ne tik savivaldybės, bet ir centrinės valdžios problema. Visų šių problemų nebūtų, jei rinka būtų tinkamai prižiūrima. Kur anksčiau buvo Konkurencijos taryba? Kur ji buvo tuos 20 metų, kai prie Vilniaus oro uosto dirbantys taksistai tiesiog apiplėšinėjo keleivius? Nejaugi visi valstybės turimi instrumentai išnaudoti, kad griebiamasi iniciatyvos savivaldybei pačiai imtis tokių paslaugų teikimo? Merijos sumanymas primena desperaciją, kai nesusitvarkoma su situacija. Normalioje valstybėje savivaldybei tuo užsiimti nereikėtų.


Šiame straipsnyje: Savivaldybės taksitaksi

NAUJAUSI KOMENTARAI

kaunietis

kaunietis portretas
abonentas visai ispindejo,bet lazda turi 2 galus

nieko

nieko portretas
na nieko sau tas krikščioniškas liberalizmas - anas suvienija ir raudonąjį adomavičių, ir tomaševskio lenkus. tai kiek voniose pinigų padėjot, ponai?

Abonentas

Abonentas portretas
Turiu kiseneje 10 000 000, biski mazoka. Noreciau praturteti iki 20 000 000. Kursiu taksi firmele uz valdiskus litukus, rizikos nulis. Nepavyks nieko nepralosiu. Pavyks praturtesiu
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių