- Justinas Argustas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į taksi parko kūrimą įsijautusią sostinės valdžią tramdyti ėmėsi ir ministras, ir Konkurencijos taryba. Tačiau į šiuos priekaištus, Vilniaus valdžia, regis, nenusiteikusi rimtai reaguoti.
Gali sulaukti baudų
Taksi verslu užsiimti sumaniusi Artūro Zuoko vadovaujama savivaldybė vakar sulaukė Konkurencijos tarybos (KT) dėmesio. A.Zuokas iš konkurencijos priežiūros tarnybos sulaukė grėsmingo laiško, kuriame teigiama, kad miesto valdžia, įsteigusi taksi dispečerinę, gali iškraipyti rinką, riboti konkurenciją. Maža to, KT A. Zuokui priminė, kad sprendimas steigti viešąją įstaigą, kuri teiktų taksi paslaugas, gali būti neteisėtas ir nepagrįstas.
Miesto valdžiai konkurencijos sargai priminė, kad pati savivaldybė yra ta institucija, kuri išduoda leidimus teikti keleivių vežimo paslaugas, taip pat vykdo ir taksi paslaugų rinkos priežiūrą. „Savivaldybė gali piktnaudžiauti tokiomis teisėmis ir daryti įtaką privačių taksi įmonių (savo įmonės konkurentų) veiklai“, – laiške A. Zuokui rašo KT atstovai.
Jei į šias konkurencijos sargų pastabas merija nesureaguos, ateityje ji gali sulaukti ir baudų, ir įpareigojimų savo sprendimus pataisyti. „Kol kas išreiškėme susirūpinimą, kad miesto valdžia labiau įvertintų savo veiksmus. Jei į pasiūlymus ir pastabas atsižvelgta nebus, neatmetame pradėti tyrimą. Kadangi šiuo atveju problema akivaizdi, tai ir reagavome“, – dienraščiui aiškino Konkurencijos tarybos Viešojo administravimo subjektų veiklos skyriaus vedėja Justina Paulauskaitė.
KT atstovė nurodė, kad išsakytos tarnybos pastabos savivaldybei miesto taksi parko idėjai kelio neužkerta. „Tačiau savivaldybė turi labai konkrečiai įvertinti, kad niekas nebūtų nei privilegijuotas, nei diskriminuotas“, – pabrėžė J. Paulauskaitė.
Įspėjo ir ministras
Į Vilniaus vadovų A. Zuoko ir R. Adomavičiaus idėją skeptiškai žiūri ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Ministras įspėjo: užsiėmusi tokiu verslu, merija gali prisidaryti skolų bei pakenkti kitam verslui. „Taksi versle tuščia vieta tikrai ilgai nebūna ir privatus verslas gali tai sutvarkyti. Savivaldybės užduotis – tvarkingai organizuoti pačios paslaugos teikimą. Jei savivaldybė pradės konkuruoti, atsiras pagundų proteguoti saviškius – tai įneštų daug sumaišties“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
E.Masiulis priminė, kad Vilniaus savivaldybės skolos siekia beveik milijardą litų, tad imtis taksi paslaugų esant tokiai situacijai „nebūtų protinga“.
„Kol buvo kritinė situacija (kai buvo suimti dalies taksi bendrovių vadovai – red. past.) galima suprasti savivaldybės sprendimą steigti dispečerinę. Tačiau sprendimas, steigti konkrečią įmonę, kelia daug abejonių“, – buvusio bendražygio iniciatyva abejojo ministras. Jis priminė, kad tokios idėjos kertasi su liberalų nuostatomis, kurias deklaruoja ir A.Zuokas.
Tačiau sostinės valdžia, užsimojusi steigti taksi bendrovę, KT nuomonės nė neklausė. „Rengiant taksi verslo planą, buvo įtrauktos visos išlaidos, kurias paprastai patiria taksi įmonės ir nėra pagrindo teigti, kad yra grėsmė konkurencijai. Savivaldybė (ar jos įstaigos) sudarys galimybes pasinaudoti mūsų turima infrastruktūra, tačiau tai nereiškia, kad tai bus neatlygintinai“, – „Vilniaus dienai“ yra aiškinę savivaldybės atstovai.
Komentarai
Romas Adomavičius, Vilniaus vicemeras, socialdemokratas
Čia tiek abejonių visoje Lietuvoj... Manau, yra kur kas rimtesnių problemų šalyje. Anksčiau taksi rinkoje nebuvo jokios konkurencijos, šis verslas egzistavo už įstatymų ribų, buvo nesilaikoma jokių Lietuvos įstatymų. Vilniaus miesto savivaldybė yra už sąžiningą, legalų taksi verslą. Įkūrus Vilniaus savivaldybės taksi dispečerinę konkurencija šioje srityje tikrai nebus ribojama. Savivaldybė sieks, kad visiems būtų sukurtos vienodos sąlygos ir svarbiausia – būtų laikomasi įstatymų. Noriu pabrėžti, kad taksi vairuotojai moka fiksuotą mokestį už dispečerio paslaugas, kaip ir kitose taksi įmonėse. Prie savivaldybės skambučių centro prisijungę taksi vairuotojai GPS įrangą, pasirašę bendradarbiavimo sutartį su įmone „Susisiekimo paslaugos“, galės išsinuomoti, ji nebus duodama neatlygintinai.
Romas Lazutka, ekonomistas
Ar tikrai tokio taksi reikia? Toks miesto valdžios žingsnis rodo, kad nesugebama tvarkytis ir prižiūrėti taksi rinkos. Tiesa, tai ne tik savivaldybės, bet ir centrinės valdžios problema. Visų šių problemų nebūtų, jei rinka būtų tinkamai prižiūrima. Kur anksčiau buvo Konkurencijos taryba? Kur ji buvo tuos 20 metų, kai prie Vilniaus oro uosto dirbantys taksistai tiesiog apiplėšinėjo keleivius? Nejaugi visi valstybės turimi instrumentai išnaudoti, kad griebiamasi iniciatyvos savivaldybei pačiai imtis tokių paslaugų teikimo? Merijos sumanymas primena desperaciją, kai nesusitvarkoma su situacija. Normalioje valstybėje savivaldybei tuo užsiimti nereikėtų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą2
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...