- Justinas Argustas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
PVM legvatas keleivių vežimui reikia kuo greičiau grąžinti, nes transporto bendrovės klimpsta į skolas, nuo to kenčia ir savivaldybių biudžetai, ir keleiviai, o jei ne – teisimės. Taip įrodinėjo šimtamilijoninėse skolose skendinčios Vilniaus valdžios atstovai, pirmadienį surengę specialią spaudos konferenciją.
Vilniaus meras Artūras Zuokas ir vicemeras Romas Adomavičius, prabėgus veik trejiems metams nuo lengvatų panaikinimo, suprato, kad lengvatą reikėtų grąžinti. Tiesa, nebe 19 proc., kaip buvo iki 2009-ųjų sausio 1 d., bet jau 9 proc. Esą tai kompromisinis variantas. Dėl to rytoj spręs Seimas.
„Tai leistų įmonėms nedidinti bilietų kainų“, – pareiškė A.Zuokas, pridūręs, kad šiais metais to daryti tikrai neplanuojama. Paklaustas, ką darys, jei Seimas tokiems siūlymams nepritars, meras paaiškino, kad lieka vienintelis kelias – kreiptis į teismą.
„Jei negirdima, nematoma skaičių, jie ignoruojami, tai vienintelis būdas – teisminis kelias. Ir mūsų ieškinyje reikalaujama padengti tuos įsiskolinimus. Manau, prie mūsų ieškinio prisijungtų ir kiti miestai“, – kalbėjo A.Zuokas. Paklaustas, ar prie ieškinio prisijungtų ir konservatorių valdoma Kauno savivaldybė, A.Zuokas šyptelėjo: „Galbūt po rinkimų“.
„Valstybė miesto biudžeto sąskaita pelnosi. Iš miesto biužete numatytų 85 mln. litų, skirtų lengvatoms padengti, mes turime sumokėti 16 proc. PVM. Kodėl savivaldybės biudžetas turi tai dengti?“, – aiškino socialdemokratas R.Adomavičius.
A.Zuokas antrino, kad viešojo transporto paslauga po lengvatų panaikinimo tapo mažiau prieinama, mat kai kurie vežėjai buvo priversti padidinti kainas, įsiskolinimai tik didėjo. „Kai kurių įmonių veikla net paralyžuojama“, – baugino meras. Kurių – nenurodė.
Merijos atstovai spaudos konferencijoje pristatė ir analizę. Jos ruošimas esą užtruko net 7 mėn., merijai esą ji nieko nekainavo, jos rengimą apmokėjo asociacija „Linava“.
PVM lengvatų grąžinimą antradienį svarstys Seimas. Vilniaus valdžia aiškina Seimo nariams norinti atverti akis, kad mokesčių padidinimas – ne išeitis. Baksnojama pirštais į Daniją, kur keleivių vežimo paslaugos apskritai neapmokęstinamos.
Finansų ministrė Ingrida Šimonytė yra sakiusi, kad PVM lengvatų grąžinimas – nieko nepakeistų, mat jos iškreipia rinką.
Mano nuomonė niekuo nebus nuostabi, aš šitai lengvatai nepritariu, nes ji skatina ir toliau nespręsti miesto viešojo transporto problemų ir leidžia įsivaizduoti, kad dotacijomis per mokesčių lengvatas galima plūduriuoti tiek, kiek leidžia rinkiminis ciklas“, - ne per seniausiai yra sakiusi ministrė I.Šimonytė.
Tą patį kartoja ir premjeras Andrius Kubilius.
Jo vyriausybė, vykdydama griežtą mokesčių politiką, tarė griežtą „ne“ įvairioms mokesčių lengvatoms, tad nuo 2009-ųjų išaugo ir PVM tarifas keleivių vežimo paslaugoms – nuo 5 proc. iki 19-kos proc.
Penktadalis Vilniaus viešojo transporto bilietų parduodama su 80 proc. nuolaida, maždaug trečdalis – su 50 proc. nuolaida, 48 proc. – be nuolaidos. Tokią statistiką pateikė sostinės savivaldybė.
Keleivių vežimo bendrovėms Vilniaus savivaldybė skolinga apie 81 mln. litų. Savivaldybė įrodinėja, kad dėl padidinto PVM savivaldybės vietinio susisiekimo bendrovės dėl to negavo daugiau nei 68 mln. litų pajamų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą2
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...