Quantcast

Merijoje aidėjo: grąžinkite transporto lengvatas, o jei ne – teismas

PVM legvatas keleivių vežimui reikia kuo greičiau grąžinti, nes transporto bendrovės klimpsta į skolas, nuo to kenčia ir savivaldybių biudžetai, ir keleiviai, o jei ne – teisimės. Taip įrodinėjo šimtamilijoninėse skolose skendinčios Vilniaus valdžios atstovai, pirmadienį surengę specialią spaudos konferenciją.

Vilniaus meras Artūras Zuokas ir vicemeras Romas Adomavičius, prabėgus veik trejiems metams nuo lengvatų panaikinimo, suprato, kad lengvatą reikėtų grąžinti. Tiesa, nebe 19 proc., kaip buvo iki 2009-ųjų sausio 1 d., bet jau 9 proc. Esą tai kompromisinis variantas. Dėl to rytoj spręs Seimas.

„Tai leistų įmonėms nedidinti bilietų kainų“, – pareiškė A.Zuokas, pridūręs, kad šiais metais to daryti tikrai neplanuojama. Paklaustas, ką darys, jei Seimas tokiems siūlymams nepritars, meras paaiškino, kad lieka vienintelis kelias – kreiptis į teismą.

„Jei negirdima, nematoma skaičių, jie ignoruojami, tai vienintelis būdas – teisminis kelias. Ir mūsų ieškinyje reikalaujama padengti tuos įsiskolinimus. Manau, prie mūsų ieškinio prisijungtų ir kiti miestai“, – kalbėjo A.Zuokas. Paklaustas, ar prie ieškinio prisijungtų ir konservatorių valdoma Kauno savivaldybė, A.Zuokas šyptelėjo: „Galbūt po rinkimų“.

„Valstybė miesto biudžeto sąskaita pelnosi. Iš miesto biužete numatytų 85 mln. litų, skirtų lengvatoms padengti, mes turime sumokėti 16 proc. PVM. Kodėl savivaldybės biudžetas turi tai dengti?“, – aiškino socialdemokratas R.Adomavičius.

A.Zuokas antrino, kad viešojo transporto paslauga po lengvatų panaikinimo tapo mažiau prieinama, mat kai kurie vežėjai buvo priversti padidinti kainas, įsiskolinimai tik didėjo. „Kai kurių įmonių veikla net paralyžuojama“, – baugino meras. Kurių – nenurodė.

Merijos atstovai spaudos konferencijoje pristatė ir analizę. Jos ruošimas esą užtruko net 7 mėn., merijai esą ji nieko nekainavo, jos rengimą apmokėjo asociacija „Linava“.

PVM lengvatų grąžinimą antradienį svarstys Seimas. Vilniaus valdžia aiškina Seimo nariams norinti atverti akis, kad mokesčių padidinimas – ne išeitis. Baksnojama pirštais į Daniją, kur keleivių vežimo paslaugos apskritai neapmokęstinamos.

Finansų ministrė Ingrida Šimonytė yra sakiusi, kad PVM lengvatų grąžinimas – nieko nepakeistų, mat jos iškreipia rinką.

Mano nuomonė niekuo nebus nuostabi, aš šitai lengvatai nepritariu, nes ji skatina ir toliau nespręsti miesto viešojo transporto problemų ir leidžia įsivaizduoti, kad dotacijomis per mokesčių lengvatas galima plūduriuoti tiek, kiek leidžia rinkiminis ciklas“, - ne per seniausiai yra sakiusi ministrė I.Šimonytė.

Tą patį kartoja ir premjeras Andrius Kubilius.

Jo vyriausybė, vykdydama griežtą mokesčių politiką, tarė griežtą „ne“ įvairioms mokesčių lengvatoms, tad nuo 2009-ųjų išaugo ir PVM tarifas keleivių vežimo paslaugoms – nuo 5 proc. iki 19-kos proc.

Penktadalis Vilniaus viešojo transporto bilietų parduodama su 80 proc. nuolaida, maždaug trečdalis – su 50 proc. nuolaida, 48 proc. – be nuolaidos. Tokią statistiką pateikė sostinės savivaldybė.

Keleivių vežimo bendrovėms Vilniaus savivaldybė skolinga apie 81 mln. litų. Savivaldybė įrodinėja, kad dėl padidinto PVM savivaldybės vietinio susisiekimo bendrovės dėl to negavo daugiau nei 68 mln. litų pajamų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Už demokratinius pokyčius

Už demokratinius pokyčius portretas
Šveicarijoje gyvena 7,6 mln. gyventojų. Rusijoje gyvena 140 mln. Lietuvoje yra 3,0 mln. gyventojų. Šveicarijoje referendumui inicijuoti reikia 50 tūkst. parašų, renkami 100 dienų; konstitucinei iniciatyvai reikia 100 tūkst. parašų, renkami 18 mėnesių. Rusijoje reikia 2 mln. parašų, imant pagal Lietuvos principą, reikėtų 14 mln. parašų. Lietuvoje referendumui inicijuoti reikia 300 tūkst. parašų, renkami 3 mėnesius. Baltarusijoje ir Rusijoje žmonės turi teisę dalyvauti miesto, savivaldybės referendumuose, Lietuvos piliečiai tokios teisės neturi, kadangi šios teisės nenumato Lietuvos Respublikos Konstitucija. UŽ DEMOKRATIJĄ LIETUVOJE!

vilnietis

vilnietis portretas
tegu Zuokas grąžina kiek pavogęs,nereikės didinti kainų
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių