Pereiti į pagrindinį turinį

Kultūros sostinėje - mažiau turistų

2009-06-12 16:54
Kultūros sostinėje - mažiau turistų
Kultūros sostinėje - mažiau turistų / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Pirmąjį šių metų ketvirtį Vilniaus viešbučiai ir svečių namai sulaukė 21 proc. mažiau gyventojų, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2008 metais. Statistikos departamento duomenimis, Lietuvos gyventojų pirmąjį ketvirtį sumažėjo 37 proc., o užsieniečių – 10 proc.

Atitinkamai mažėjo Vilniaus viešbučių ir svečių namų užimtumas – nuo 42 proc. 2008 metais iki 33 proc. tuo pačiu šių metų laikotarpiu.

Turistų ir verslo svečių sumažėjimui turėjo įtakos visame pasaulyje lėtėjanti ekonomika, taip pat – daugelio tiesioginių skrydžių iš sostinės ir į ją nutraukimas.

75 proc. Vilniaus viešbučių ir svečių namų gyventojų pirmąjį šių metų ketvirtį buvo užsieniečiai.

Daugumos svečių sulaukta iš Rusijos, Lenkijos, Latvijos, Vokietijos, Baltarusijos, Jungtinės Karalystės, Suomijos, Estijos, Švedijos ir Norvegijos.

Statistikos departamento duomenimis, 2009 metų pirmąjį ketvirtį visos Lietuvos apgyvendinimo įmonėse sulaukta 22 procentais mažiau svečių.

Pasaulinės turizmo organizacijos (PTO) išankstiniais duomenimis, turistų skaičius mažėjo didesnėje pasaulio dalyje. Per du pirmuosius 2009 metų mėnesius, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2008 metais, įvyko 8 proc. mažiau tarptautinių kelionių. Tačiau turistų skaičius augo Šiaurės Afrikoje, Centrinėje ir Pietų Amerikoje. PTO prognozuoja, kad turizmas bus tarp greičiausiai atsigaunančių pasaulio ūkio šakų, todėl rekomenduoja aktyvinti turizmo rinkodarą.

Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009 šiemet sulaukė gausaus užsienio žiniasklaidos dėmesio: Ispanijos turizmo žurnale „Viajar“ Vilnius pristatoma kaip puiki atostogų vieta, čia apsilankyti vasarą siūlo ir „The Times“. „The Sunday Times“ rekomanduoje Lietuvos sostinėje praleisti bent savaitgalį, „The Economist“ pateikia Vilnių kaip įvairialypį, unikalų miestą.

Straipsniai apie Vilnių publikuoti žinomuose turizmo žurnaluose ir populiariuose dienraščiuose: Šveicarijos „Travel Manager“, Švedijos „Metro“ ir „SVD“, Vokietijos „Rheinischer Merkur“, „DB Mobil“, „Betruger republik“ kelionių žurnale „Europa“, Graikijos turizmo kataloge „Cosmos Travel“, Prancūzijos laikraštyje „Voyages Plus“ ir kituose.

Tačiau ši reklama nepadėjo išvengti ekonominio sunkmečio ir tiesioginių skrydžių problemos padarinių - mažėjančio turistų srauto.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų