Quantcast

Kodėl vasarą dingsta karštas vanduo?

  • Teksto dydis:

Gyventojams neretai kyla klausimų, kodėl vienu ar kitu metu nėra tiekiamas karštas vanduo. Pasibaigus šildymo sezonui kiekviena centralizuoto šilumos tiekimo įmonė privalo atlikti vamzdynų profilaktiką ir pasiruošti naujam šildymo sezonui.

Specialistai sako, kad neatlikus šio darbo, be karšto vandens gali tekti būti beveik savaitę. Pateikiame svarbiausią informaciją, kurią turėtų žinoti daugiabučių namų gyventojai.

Patikrinimą privalo atlikti kasmet

Pilaitės mikrorajone gyvenanti Irena pasakoja, kad periodiškas karšto vandens atjungimas sukelia nemažai nepatogumų. „Kaip tyčia, vis sutampa, kad vanduo atjungiamas būtent tada, kai jo labiausiai reikia. Didelio skirtumo, ar daromas tas patikrinimas, ar ne, aš nematau. O ir pranešimo niekada jokio negaunu“, – piktinosi moteris.

Vytauto Petriko nuotr.

Tuo tarpu, Vytautas, gyvenantis Karoliniškių mikrorajone teigė, kad karšto vandens atjungimas jam nesukelia nepatogumų. „Jei vykdoma kažkokia kontrolė, reiškia yra tam priežastis. Atsakingas vairuotojas nelaukia, kada įvyks avarija, o laikas nuo laiko patikrinai, ar tinkamai veikia jo automobilis, ar jau metas keisti nusidėvėjusias detales, ir kol vyksta remontas, juo nesinaudoja“, – mano vilnietis.

Tiesa ta, kad nuo gegužės iki spalio mėnesio Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) tikrina šilumos vamzdynų būklę, vykdo suplanuotus šilumos tinklų remonto darbus, siekdama išvengti galimų avarijų ir užtikrinti kokybišką bei patikimą šilumos tiekimą gyventojams būsimo sezono metu. Dėl to ir tenka palūkėti karšto vandens.

„Šilumos tinklų būklė tikrinama atliekant hidraulinius bandymus, nes tai patikimiausias būdas aptikti vamzdynų defektus: įtrūkimus, pralaidumą, deformacijas. Tokie vamzdynų defektai lemia nekokybišką ir nepatikimą šilumos tiekimą vartotojams bei šilumos perdavimo nuostolius tinkluose“, – teigia VŠT Perdavimo tinklo departamento direktorius Algimantas Sadauskas.

Nepatikrinus – laukia liūdnos pasekmės

Pasak A. Sadausko, atliekant hidraulinius bandymus tikrinamas šilumos trasų stiprumas ir sandarumas. Tai patikimiausias būdas sumažinti avarinių situacijų riziką žiemą. Ištikus avarinei situacijai, šilumos tiekimą tektų visiškai nutraukti, o tai sukeltų daug didesnių nepatogumų negu trumpalaikis karšto vandens nebuvimas šiltuoju metų laiku.

„Pavyzdžiui, 2006 m. sausį Telšiuose įvykus šilumos tinklų avarijai, per 10 tūkst. gyventojų turėjo net kelias dienas praleisti nešildomuose butuose bei patirti didelių nepatogumų bei materialinių nuostolių.

Pavyzdžiui, 2006 m. sausį Telšiuose įvykus šilumos tinklų avarijai, per 10 tūkst. gyventojų turėjo net kelias dienas praleisti nešildomuose butuose bei patirti didelių nepatogumų bei materialinių nuostolių.

Įprastai vienos atkarpos hidrauliniai bandymai su vamzdynų sandarumo patikra užtrunka kelias valandas. Jei bandymų metu defektų nenustatoma, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujintas jau tą pačią dieną.

Jei nustatomi vamzdynų defektai, karšto vandens tiekimas gali būti atnaujinamas tik po to, kai visi defektai yra pašalinti. Defektų šalinimo laikas priklauso nuo jų sudėtingumo ir kiekio.

Įprastai defektų šalinimas ir remontas trunka 1–2 paras, tik retais atvejais 4–5 paras“, – pavyzdį pateikė A. Sadauskas.

Pixabay nuotr.

Informacija galite gauti ir žinute

Apie užbaigtą vamzdynų patikrą, jų remonto pabaigą ir apie karšto vandens tiekimo atnaujinimą VŠT praneša namo administratoriui arba bendrijos pirmininkui arba šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojui. Tačiau karštas vanduo gyventojams pradedamas tiekti tik po to, kai namo šilumos punkte prižiūrėtojas įjungia atitinkamus įrenginius.

„Informacija apie planuojamą karšto vandens išjungimą dėl hidraulinių bandymų ir vamzdynų remonto teikiama VŠT klientų aptarnavimo tel. 1840 ir bendrovės tinklapyje www.chc.lt (rubrikoje „Karšto vandens išjungimai“) – į paieškos laukelį suvedus namo adresą arba jo fragmentą sistema pateikia išjungimų grafiką. Skelbimus apie planuojamus ir vykdomus darbus šilumos tinkluose daugiabučio namo administratorius arba bendrijos atstovas dažniausiai iškabina laiptinių skelbimų lentose“, – sako VŠT atstovas.

Vilniaus miesto gyventojai, kurie yra pateikę tikslius savo kontaktus VŠT savitarnos svetainėje, apie laikiną karšto vandens išjungimą jų namuose gali sužinoti iš anksto gavę pranešimą el. paštu arba SMS žinute. Pasak specialistų, tai – patogiausias būdas gauti šią aktualią informaciją.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių