Quantcast

Kiek vilniečiams kainuoja spūstys Geležinio Vilko gatvėje?

  • Teksto dydis:

Vos kilometro atstumui įveikti kartais tenka skirti ir 25 minutes. Su tokia realybe susiduria piko metu į darbą Vilniaus Geležinio Vilko gatve važiuojantys vilniečiai. Jau metus trunkantis remontas ne tik ėda laiką, bet ir degina pinigus. Technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas skaičiuoja, kad nuolat spūstyse įstrigę miestiečiai per dieną dėl šių darbų praranda dešimtis litų, o skaičiuojant visus pravažiuojančius susidaro šimtatūkstantinė suma, rašo portalas delfi.lt.

Dar pernai pradėjus statyti naują estakadą, dalyje Geležinio Vilko gatvės vietoj dviejų eismo juostų viena puse palikta tik po vieną juostą. Todėl mašinų grūstis sumažėja tik vėlai vakare ir labai anksti ryte.

Technikos mokslų daktaras Vigilijus Sadauskas skaičiuoja, kad be spūsčių kelionė nuo Gerosios Vilties žiedo iki Lietuvos Edukologijos universiteto turėtų trukti maždaug minutę, nes leistinas greitis šioje atkarpoje yra 60 km/val.

„Per spūstis vidutinis judėjimo greitis šioje atkarpoje yra 2-3 km/val. Taigi piko metu tokį patį atstumą galima įveikti per 30-40 minučių. Dieną, kai srautas sumažėja, kelionė trunka apie 30 minučių, o kai visi grįš prieš rugsėjo 1 d., gali būti, kad piko metu važiavimas užtruks ir valandą, ir ilgiau. Vasarą įdomumo dėlei išbandžiau šią atkarpą, tai važiuodamas nuo tunelio prie Seimo užtrukau septynias minutes vietoj vienos, o važiuojant atgal nuo Giraitės žiedo spūstis būdavo didesnė“, – sakė jis.

Technikos mokslų daktaras skaičiuoja, kad stovint spūstyje veltui sudeginama tūkstančiai litų.

„Žiūrint valstybiniu mastu, jeigu per parą tą atkarpą pravažiuoja 50 tūkst. automobilių, iš kurių kiekvienas sudegina bent 2 litrus kuro, tai paaiškėtų, kad 100 tūkst. litrų kuro išmetama veltui: orui šildyti ir užterštumui didinti“, – teigė V. Sadauskas.

Jis taip pat paskaičiavo, kad remiantis juodžiausiu scenarijumi, stovėjimas spūstyje Geležinio Vilko gatvėje per dieną paprastam vilniečiui gali kainuoti keliasdešimt litų.

Kartu technikos mokslų daktaras atkreipia dėmesį, kad didesnis kuro sunaudojimas yra naudingas valstybei.

Jis tvirtina, kad kitose šalyse gatvės remontuojamos ir naktimis, ir keliomis pamainomis. Tačiau tai esą priklauso nuo užsakovų.

Tuo metu projekto vadovas ir bendrovės „Kauno keliai“ darbų vadovas Tauras Jakelaitis sakė, kad darbai vykdomi taip, kaip numatyta sutartyse.

Kartu jis įžiebia vilties spūsčių nukamuotiems vilniečiams – rugsėjį žadama atidaryti po dvi juostas kiekviena eismo puse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

x

x portretas
jau dabar spustys galetu buti mazesnes, jeigu esamose juostose panaikintu duobes, nes srautas prie ju pristabdo ir pralaidumas vel krenta.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių