- Aida Valinskienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kas išgelbės sostinę nuo milžiniškų spūsčių?
-
B.Kazlausko teigimu, eismas Vilniaus gatvėse – kaip laukiniuose vakaruose: kas kaip nori, tas taip važiuoja, o kontrolės ir policijos – mažai.
-
M.Burinskienės teigimu, Vilnius yra nepatogus transportui miestas, nes gatvės iš visų krypčių „atvažiuoja“ į centrą ir ten susikerta.
-
Eismo mieste planavimas, pasak lenktynininko B.Vanago, yra daugiau nei tik nubrėžti eismo juostą, sureguliuoti šviesoforą ar pakabinti vienokį ar kitokį ženklą.
Lenktynininkas papasakojo, kaip stovėjimo kamščiuose problemą buvo sugalvota spręsti jo įmonėje – biurą iš centro buvo nuspręsta perkelti į miegamąjį rajoną. Tad dabar, kai visi važiuoja iš miegamųjų rajonų į centrą, jo darbuotojai važiuoja į priešingą pusę ir išvengia kamščių.
Dar vienas pavyzdys: B.Vanagas prisiminė laiką, kai jo sūnus, kuris dabar yra studentas, turėjo eiti į darželį. Tėvai tada ieškojo vaikui darželio, kuris atitiktų jų lūkesčius. Rado tokį, tačiau važiuoti į jį reikėjo 25 km. Jei nuvežus reikėdavo grįžti namo, o vakare važiuoti vaiko pasiimti, per dieną tekdavo suvažinėti 100 km. Ką padarė šeima? Pakeitė gyvenamąją vietą – apsigyveno arčiau darželio ir taip išsprendė problemą.
"Mes labai dažnai tikimės, kad kažkas kitas išspręs mūsų problemas. Tačiau kai kurias jų galime išspręsti patys. Tad jei miestas ir patys vilniečiai spręstų su eismu susijusias problemas, situacija sparčiai gerėtų, – sakė lenktynininkas. – Kiekvienas turime pasirinkimą – arba piktintis, kad ne viskas vyksta, kaip norime, arba pagalvoti, kokių pokyčių, kurie mums palengvintų gyvenimą, galime padaryti patys. Tikėsite ar ne, bet aš Vilniuje beveik nestoviu kamščiuose, nes pats galiu planuoti savo darbo laiką, kur bus mano biuras, kur gyvensiu, kada, kur ir kokiu keliu važiuosiu. Tai man padeda sutaupyti laiko ir išvengti eismo planavimo problemų."
Bus bėdų dėl paspirtukų
Pastaruoju metu atsiranda vis geresnės galimybės judėti po miestą dviračiais, paspirtukais. Tiesa, paspirtukai, B.Vanago įsitikinimu, dar iškels daug klausimų, kuriuos teks spręsti, nes Lietuvoje dar nėra tinkamos naudojimosi jais kultūros ir nėra aiškiai apibrėžtas jų eismas. Tad turėsime bėdą ir, greičiausiai, pradėsime tai spręsti tik tada, kai atsitiks kokia tragiška nelaimė. Vis dėlto jau dabar yra galimybės judėti po miestą, pavyzdžiui, elektriniais paspirtukais, ir tai, bent jau šiltuoju metų laiku, gali išspręsti daug problemų.
Eismo mieste planavimas, pasak lenktynininko, yra daugiau nei tik nubrėžti eismo juostą, sureguliuoti šviesoforą ar pakabinti vienokį ar kitokį ženklą. Savivaldybėje reikia žmonių, kurie būtų kompetentingi spręsti su eismu susijusius klausimus, kurie domėtųsi naujausiomis technologijomis, galėtų naudotis tiek infrastruktūrinėmis, tiek kitomis eismo reguliavimo naujovėmis. Reikia, kad miesto eismo reguliavimas būtų integruotas ir galėtų turėti kintamą algoritmą. Čia didelis mokslinis darbas, kuris turi būti padarytas. Taip pat būtina šviesti žmones, gerinti vairuotojų eismo kultūrą, ugdyti jų sąmoningumą.
Per menka kontrolė
Ypatingą dėmesį vairuotojų kultūrai ragina skirti ir buvęs lenktynininkas, dabar vairavimo instruktoriumi Vilniuje dirbantis Bronius Kazlauskas.
"Nieko blogo apie eismo organizavimą Vilniuje pasakyti negaliu – aplinkkeliai išsprendė daug problemų, sumažino automobilių srautus. Gal tik jie turėjo būti platesni pagal mūsų automobilių skaičių – planuodami turėjo numatyti perspektyvą. Tad dabar ir jie jau šiek tiek užkimšti, bet jeigu jų nebūtų, mieste apskritai būtų tragedija", – sakė B.Kazlauskas.
Elkis gatvėje taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi.
Vis dėlto kasdien po miestą važinėjantis vyras daugiausia pretenzijų savivaldybei ir policijai turi dėl per menkos eismo ir vairuotojų kontrolės. Anot jo, daug vairuotojų, kurie važiuoja kaip nori ir kur nori, viršija greitį, rikiuojasi bet kaip, kitus gąsdina ir sukelia avarines situacijas. Eismas Vilniaus gatvėse, vairavimo instruktoriaus teigimu, kaip laukiniuose vakaruose – kas kaip nori, tas taip važiuoja, o kontrolės ir policijos mažai.
"Kamščiai, kuriuose stovime, dažniausiai susidaro dėl vairuotojų kaltės. Jeigu jie laikytųsi eismo taisyklių, važiuotų leistinu greičiu, "nešokinėtų" iš juostos į juostą, "neužspaudinėtų" kitų, būtų viskas gerai. Tik dėl mūsų vairuotojų kultūros stokos kyla daugiausia problemų. Kadangi aš jau važinėju 50 metų, galiu drąsiai apie tai spręsti, – sakė B.Kazlauskas. – Vairuotojų pagarba vienas kitam, tolerancija – tik tai gali išgelbėti situaciją. Elkis gatvėje taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi – toks būtų mano patarimas visiems."
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...