Quantcast

Išmaniosios kameros Vilniuje fiksuos ir eismo intensyvumą, ir pažeidimus

  • Teksto dydis:

Eismo kilpomis vykstantis judėjimas Senamiestyje nuo pirmadienio, rugsėjo 14 dienos, bus analizuojamas naudojantis bandomosiomis filmavimo kameromis, išdėstytomis Trakų (rudoji zona), Rūdninkų (rudoji ir violetinė zonos), Pilies (žydra zona) bei Dominikonų (žydra zona) gatvėse, informuoja Vilniaus savivaldybė.

Prie eismo kilpų įvažiavimų ir išvažiavimų įrengtos išmaniosios kameros fiksuos ne tik pravažiuojančių transporto priemonių kiekį, bet ir vidutinį greitį, taip pat galimus kelių taisyklių pažeidimus. Apie tai įspėja ir kelių eismo ženklai.

„Pirmosios keturios išmaniosios kameros yra tik dalis būsimos eismo kontrolės Senamiestyje. Kitais metais jas planuojama įrengti prie kiekvieno įvažiavimo bei išvažiavimo į Senamiestį ir tuomet jau nuosekliai naudoti ne tik eismo statistikai kaupti, bet ir kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti“, – komentavo Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Senamiesčio eismo kilpose įrengtos kameros yra analogiškos naudojamoms Lietuvos automobilių kelių direkcijos, taigi turi ir galimybę susijungus su registrais tikrinti techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo dokumentų galiojimą, kartu automatiškai generuojant administracinio nusižengimo protokolus. Ši funkcija irgi bus neatidėliojant išbandyta.

Pirmosios keturios išmaniosios kameros yra tik dalis būsimos eismo kontrolės Senamiestyje.

Visa filmavimo kameromis fiksuojama informacija atsiras duomenų bazėje kartu su transporto priemonės valstybiniais numeriais. Tiesa, nuobaudos kol kas galės būti skiriamos tik už negaliojančius  techninės apžiūros ar civilinės atsakomybės draudimo dokumentus. Greičio viršijimas, remiantis kamerų užfiksuotais duomenimis, administracine tvarka bus baudžiamas tik nuo kitų metų, kai bus atlikta šių įrenginių metrologinė patikra.

Primename, kad judėjimas kilpomis Vilniaus senamiestyje įvestas šių metų liepos 7-ąją, siekiant panaikinti tranzitinį eismą, kuris Senamiestyje sudarydavo net 40 proc. viso automobilių srauto, o rytais – net iki 70 proc. Tikimasi, kad šis sprendimas mažins Senamiesčio aplinkos ir triukšmo taršą, leis daugiau erdvių paskirti pėstiesiems ir dviratininkams. Analogiškus eismo pokyčius miesto centre ne vienerius metus vykdo daugelis Europos valstybių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių