- Alfredas Zdramys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Saugoti. Ginti. Padėti." Toks mūsų policijos šūkis. Tačiau policininkai patys yra neapsaugoti. Kai įtariamąjį tarnybiniu automobiliu vežę kriminalistai slidžiame kelyje patyrė avariją, paaiškėjo, kad sudaužyta mašina nedrausta kasko draudimu.
Pagal įstatymus dėl "policijai padarytos žalos" gali būti išskaičiuotas pareigūno pusės metų atlyginimas. "Į darbą atėjęs pareigūnas neturėtų sukti galvos, kad jam skubant į įvykį gresia finansinė atsakomybė", – "Vilniaus dienai" sakė Lietuvos policijos profsąjungos pirmininkė Roma Katinienė.
Skandalinga situacija policijoje iškilo aikštėn, kai sausio 28-ąją Vilniuje, Vakariniame aplinkkelyje, avariją patyrė policijos automobilis "Škoda" be skiriamųjų ženklų. Pareigūnai juo vežė įtariamąjį, šis pasiskundė nugaros skausmais, buvo iškviesta greitoji pagalba. Pasak "Škodą" vairavusio kriminalisto, jam kelią staiga užkirto kitas automobilis, vengdamas susidūrimo, suktelėjo vairą į šoną, mašina nuslydo nuo kelio ir atsitrenkė į stulpą.
LNK stopkadras
Paaiškėjo, kad į incidentą patekusiems pareigūnams gali tekti atlyginti nuostolius, nes transportas nedraustas kasko draudimu. Net iki šešių mėnesių vidutinės mėnesio algos dydžio. Tokias sumas dėl sugadinto turto žalai atlyginti darbdavio naudai numato Darbo kodeksas.
– Iki šiol manyta, kad visuomenei tarnaujantis policininkas tikrai jaučiasi saugus. Pasirodo, ne.
– Ne kartą viešai kalbėjome apie šią problemą. Naujiems automobiliams įsigyti pakanka lėšų, o kitiems apdrausti kasko draudimu neatsiranda ir jie jau nedraudžiami. Kai pareigūnas pakliūva į eismo įvykį, yra atliekamas tarnybinis patikrinimas, nustačius, kad kaltas jis, kyla didelių nemalonumų , – "Vilniaus dienai" sakė Lietuvos policijos profsąjungos pirmininkė R.Katinienė. – Noriu atkreipti dėmesį, kad pareigūnai dirba didesnės rizikos sąlygomis. Kai reikia reaguoti žaibiškai, važiuojama per sankryžas ir degant raudonam šviesoforo signalui. Tenka vežti sulaikytus asmenis. Kyla ir avarinės susidūrimo su kitais automobiliais situacijos, kurių vengdami pareigūnai kartais atsitrenkia į stulpą ar kitur ir sudaužo tarnybinį transportą, taip nutiko ir sausio 28-ąją Vilniuje.
Tačiau primesta papildoma atsakomybė dėl nuostolių atlyginimo nelaimės atveju tarnyboje nesuteikia pareigūnams didesnio pasitikėjimo savimi. Nepagerėja darbo kokybė slegiant vadovybės perspėjimams, kad gresia atsakomybė susimokėti už sugadintas transporto priemones.
– Pareigūnams tokiu atveju turėtų rūpėti ne kaip nusikaltėlį sučiupti, o kaip be jokių incidentų darbo dieną pabaigti. Ar logiška? Policininko profesijos specifika tokia, jog jam tenka nemalonumai, kad visuomenė jų kuo mažiau turėtų.
– Pagal Darbo kodeksą gali būti priskaičiuoti tikrai nemaži pinigai žalai atlyginti. Yra numatyta, kad iš darbuotojo gali būti išieškota šešių mėnesių vidutinio atlyginimo dydžio suma. Tai nepakeliama.
Teko girdėti, kad Policijos departamentas yra išplatinęs aplinkraštį, kad pareigūnams tenka visiška atsakomybė už sugadintą turtą. O policininkai dirbdami dabar gi daug važinėja, tarnybiniai automobiliai yra gana nauji, jų vertė didelė. Mes, profsąjungos, pareigūnams rekomenduojame nepasirašyti materialinės atsakomybės sutarčių.
Jei norime kokybiškos paslaugos (tokią nuolat deklaruoja policijos vadovai), sudarykime darbuotojams visas sąlygas dirbti saugiai, sveikai.
Šioje situacijoje matome dvi išeitis. Arba darbdavys , t. y. Policijos departamentas, kuris centralizuotai perka visas transporto priemones, turėtų jas ir apdrausti. (Gal turėtų sudaryti sąrašą, kuriuos automobilius būtina drausti, nes ne visiems būtinas kasko draudimas, ne visi dirba padidintos rizikos sąlygomis – nenaudojami važiuoti į ekstra įvykius ar persekioti įtariamųjų.) Arba kita išeitis – darbdavys turi prisiimti visišką materialinę atsakomybę dėl darbuotojo padarytos žalos. Išimtys, aišku, gali būti, jei būtų nustatyti pareigūno kokie nors tyčiniai veiksmai, apsvaigimas nuo alkoholio ar pan.
O šiaip į darbą atėjęs pareigūnas neturėtų sukti galvos, kad jam skubant į įvykį gresia finansinė atsakomybė. Yra numatytas reagavimo laikas, nėra gi taip, kada aš noriu, tada ir nuvažiuosiu. Neturėtų spaudimas daryti įtakos darbo kokybei. Juk grėsmė netekti net šešių mėnesių darbo užmokesčio yra labai slegianti.
– Gal domėjotės, ar Policijos departamento vadovybės automobiliai drausti kasko draudimu? Gal visam transportui apdrausti trūksta lėšų?
– Nėra socialinio dialogo su Policijos departamentu. Jis riboja informaciją policijos profsąjungai. Galiu tik prielaidą daryti, kad tie automobiliai, kurie yra įsigyti išperkamosios nuomos sąlygomis, tikrai privalomai draudžiami kasko draudimu. Tad gali būti, kad vadovų mašinos, pakankamai daug jų naujų, tokį draudimą turi.
R. Katinienė/Laimio Steponavičiaus nuotr.
– Tačiau senesnių nei penkerių metų automobilių kasko draudimas siaubingai pabrangsta. Gal iš tiesų per brangu drausti tokiu draudimu?
– Jei senesnis transportas, darbdavys privalėtų prisiimti atsakomybę. Pareigūnas ne šiaip sau skuba. Iš darbuotojų yra reikalaujama į įvykį atvažiuoti per tam tikrą laiką, yra nustatytos, A, B, C kategorijos. Kai yra konstatuotos sunkios, ypač sunkios veikos, reikalaujama atvykti labai greitai, pareigūnai negali važiuoti, na, 50 km/val. mieste leidžiamu greičiu. Tada nesvarbu jiems nei oro sąlygos, nei intensyvūs eismo srautai. Pareigūnai privalo skubiai suteikti pagalbą. Jei reikalaujame iš pareigūno atlikti pareigas, privalome užtikrinti visas sąlygas, kad jis pats jaustųsi saugiai.
– Visada galima pasiteisinti, kad Policijos departamento aplinkraštis rekomendacinio pobūdžio. Sprendimus priversti priimti apskričių policijos komisariatai. Tai žemesnieji vadovai nesirūpina pavaldiniais?
– Policijos departamentas, išleidęs aplinkraštį, nusimetė nuo savęs atsakomybę. Apskričių vyriausiesiems policijos komisariatams nurodyta, kad jie pagal turimus resursus patys spręstų, ar drausti automobilius, ar ne. Bet visus finansus gi skirsto Policijos departamentas. Natūralus klausimas: iš kur paimti lėšų? Komisariatų vadovai nėra asignavimų valdytojai.
Policijos departamentui perkant naujus automobilius, iš karto reikėtų sutvarkyti ir draudimo reikalus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Zuokas pardavė vyninių verslą6
Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo vyno parduotuves, pavadintas „Zenoteca“ vardu, pardavė „Vynoteką“ valdančiai bendrovei, skelbia „Delfi“. ...
-
Po gaisro Vilniuje daliai ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduojama tęsti ir penktadienį
Po trečiadienio vakarą sostinės Panerių gatvėje kilusio gaisro, Vilniaus miesto savivaldybė daliai švietimo ir ugdymo įstaigų nuotolinį darbą rekomenduoja tęsti ir penktadienį. ...
-
V. Benkunskas apie gaisro sostinėje padarinius: gyventojams rekomenduojama nusivalyti paviršius8
Vilniaus meras Valdas Benkunskas sako, kad su Aplinkos apsaugos departamento (AAD) pagalba savivaldybei pavyko išvengti didesnės taršos dėl trečiadienio vakarą Paneriuose kilusio gaisro. ...
-
Virš Vilniaus – ratus sukantys sraigtasparniai4
Kai kuriuos vilniečius ketvirtadienį nustebino padangėje pamatytas vaizdas. Kariuomenės atstovai paaiškino, kodėl virš sostinės ratus suka sraigtasparniai. ...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Dalis vilniečių negavo perspėjimo apie didžiulį gaisrą: ministrė sako, kad reikės tai išsiaiškinti6
Daliai gyventojų negavus perspėjimo pranešimų apie gaisrą Vilniuje, vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė mato poreikį peržiūrėti techninį šios sistemos įgyvendinimą. ...
-
Didelis gaisras sostinėje: kietųjų dalelių koncentracija sumažėjo
Aplinkos apsaugos agentūros specialistai tvirtina, kad Panerių gatvėje likvidavus trečiadienio vakarą įsiplieskusį gaisrą, kietųjų dalelių koncentracija ore sumažėjo ir yra nepavojinga. ...
-
Po gaisro sostinėje aplinkosaugininkai pradėjo neplaninį patikrinimą: bendrovė nelaikyta rizikinga2
Aplinkosaugininkai dėl Vilniuje kilusio gaisro pradėjo bendrovės neplaninį patikrinimą, skelbima, kad įmonė nebuvo priskirta prie aukštą riziką turinčių objektų. ...
-
„Litexpo“ centre prasideda karjerai ir studijoms skirta paroda1
Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ ketvirtadienį vyks parodos „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ atidarymas. ...
-
Vilniaus savivaldybė: dėl gaisro daliai ugdymo įstaigų rekomenduojama dirbti nuotoliu1
Trečiadienio vakarą kilusio didžiulio gaisro sostinėje dūmai yra toksiški, todėl į gaisro taršos poveikio zoną (2 km spinduliu nuo gaisravietės) patenkančioms švietimo ir ugdymo įstaigoms dėl galimo neigiamo poveikio sveikatai ...