- Gabija Sabaliauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Air Lituanica" jau rengia dokumentus Tarptautiniam arbitražui, kad susigrąžintų 5,7 mln. litų skolą iš "Estonian Air" po to, kai praėjusią savaitę Estijos oro linijų bendrovė nutraukė skrydžių paslaugų ir komercinę sutartis su Vilniaus savivaldybės bendrove "Air Lituanica" bei perėmė populiarų maršrutą Vilnius–Amsterdamas. "Estonian Air" tikina, kad skolingi "Air Lituanicai" neliko. Esą tai Lietuvos bendrovė nuolat pažeisdavo sutartis. Skaitytojams pateikiame "Estonian Air" vadovo Jano Palmério ir "Air Lituanicos" valdybos pirmininko Kęstučio Binkausko dvikovą.
– Po sprendimo nutraukti skrydžių paslaugų ir komercinę sutartis su "Air Lituanica" bendrovės atstovai sakė, kad taip norėjote perimti sėkmingą maršrutą Vilnius–Amsterdamas. Kokie iš tiesų buvo jūsų ketinimai?
J.Palméris: – Toks pareiškimas yra labai maištingas. Prieštaraudamas galiu pasakyti, kad "Estonian Air" nesiekia perimti šio maršruto, neturime jokių panašių intencijų. Mes esame oro linijų bendrovė ir skrydžių operatorius, todėl prisiimame įsipareigojimus keleiviams, kurie skrydžių bilietus perka per mūsų sistemą. Taigi, siekdami sumažinti tokio trikdžio padarinius klientams, į Amsterdamą skraidysime iki 2014 m. sausio 6 d.
Vienintelė mūsų intencija yra ne perimti maršrutą, bet aptarnauti keleivius, kurie kenčia dėl "Air Lituanicos" veiksmų. Būtent todėl nusprendėme užtikrinti patogias keliones kalėdiniu laikotarpiu.
Deja, negalime priimti "Air Lituanicos" bilietų ilgiau, nei paskelbė pati bendrovė, nes "Air Lituanica" pareiškė nenorinti, kad mes priimtume jų bilietus "Estonian Air" vykdomuose skrydžiuose, nors mums visai nesuprantama kodėl.
K.Binkauskas: – Sunku atspėti, kokie buvo "Estonian Air" ketinimai. Apie savo tikslus jie nepasigyrė, bet šiandien turime faktą, kad maršrutu Vilnius–Amsterdamas skraido jie.
– "Air Lituanica" taip pat pranešė, kad "Estonian Air" bendrovei liko skolinga apie 1,6 mln. eurų, (5,7 mln. litų). Dėl šių pinigų "Air Lituanica" neatmeta galimybės kreiptis į tarptautinį arbitražą. Kokio dydžio skola yra iš tiesų?
J.Palméris: – "Estonian Air" neturi jokių skolų "Air Lituanicai". Greičiau mes turime rimtų pretenzijų šiai bendrovei, nes ji nuolat pažeisdavo mūsų sąlygas ir privertė "Estonian Air" nutraukti sutartis, nors toks sprendimas atnešė reikšmingos žalos "Estonian Air". Šiuo metu mes toliau skaičiuojame nuostolius ir vertiname pretenzijas "Air Lituanicai".
K.Binkauskas: – Šiuo metu mes kaip tik aktyviai rengiame dokumentus tarptautiniam arbitražui. Kol kas daugiau pretenzijų neturime. O dėl skolos buvimo, manau, kad pats mūsų siekis susigrąžinti pinigus anksčiau ar vėliau rodo faktą, kad ji yra. Juk kreipiamės į tarptautinį arbitražą ne juokais, o remdamiesi savo dokumentais. Kol kas spėlioti dar anksti, bet kai visa suma bus grąžinta, galėsime apie tai pranešti oficialiai.
– Kaip apibūdintumėte tarpusavio partnerystės patirtį?
J.Palméris: – Svarstyti bendradarbiavimo su "Air Lituanica" galimybes pradėjome dar šių metų pradžioje. Pirmieji skrydžiai įvyko liepos 30 d., o štai lapkričio 27 d. jau buvome priversti nutraukti sutartis. Manau, kad toks laikotarpis labai trumpas, ypač kai mūsų sutartys buvo sudarytos iki 2015 m. pabaigos.
K.Binkauskas: – Noriu susilaikyti nuo asmeninių komentarų ir mūsų bendradarbiavimo vertinimo. Kaip atrodo mūsų santykiai, bus galima kalbėti, kai turėsime konkrečių faktų, kai arbitražas imsis priemonių.
– Kaip nusprendėte bendradarbiauti su jauna oro linijų bendrove "Air Lituanica", ar įvertinote galimą riziką?
J.Palméris: – "Air Lituanica" pati kreipėsi į mus, kad "Estonian Air" teiktų skrydžių ir komercines paslaugas. Nenoriu kalbėti apie rizikos vertinimą ir valdymą, tačiau kaip ir bet kuri kita oro linijų bendrovė mes susitarėme dėl pakankamų rezervų, kurie leistų apsirūpinti mums, kaip skrydžių operatoriui, ir keleiviams, kurie įsigijo "Estonian Air" bilietus, jei atsitiktų kas nors tokio, kaip nutiko būtent dabar.
– Kaip mažoms oro linijų bendrovėms, tokioms kaip "Air Lituanica" ar "Estonian Air", išlikti rinkoje? Ar verta susijungti ir dirbti drauge?
J.Palméris: – Kartais aviacijos sektoriuje skirtingų savininkų grupių kooperacija pasiteisina, tačiau kitais atvejais sekasi ne taip gerai. Visos bendradarbiavimo galimybės priklauso nuo akcininkų susitarimo – kuo vieningesni jie yra, tuo labiau seksis dirbti drauge.
K.Binkauskas: – Yra sėkmingų pavyzdžių, kai pradedančioms oro linijų bendrovėms pavyksta sėkmingai dirbti. Pavyzdžiui, "Flybe" įsitvirtino rinkoje, mes su jais taip pat bendravome.
– Ar svarstote apie galimybę atnaujinti tarpusavio bendradarbiavimą? Kokiomis sąlygomis?
J.Palméris: – Apskritai kalbant, bendradarbiauti su "Air Lituanica" mums sekėsi gerai. Žinoma, būtume tęsę savo partnerystę, jei tik "Air Lituanica" būtų atsižvelgusi į sutarties sąlygas ir būtų nustojusi nuolat pažeidinėti mūsų susitarimus.
K.Binkauskas: – Verslas tuo ir įdomus, kad negali atspėti, kokios naudos tikėtis ateityje. Jei matysime, kad bendradarbiauti mums į naudą ir galime dirbti konstruktyviai, kodėl gi ne.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilnius jau ruošiasi: artėjant Motinos dienai – dažniau kursuojantys ir talpesni autobusai
Artėjant Motinos dienai ir siekiant užtikrinti saugias keliones tiems, kurie lankys artimųjų kapus, Vilniuje numatomi viešojo transporto organizavimo pakeitimai. Jau šį savaitgalį, balandžio 17–18 d., taip pat ir balandžio 24–...
-
Santaros klinikos: per parą gerokai išaugo besikreipiančiųjų į priėmimo skyrių skaičius
Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos skelbia, kad visą savaitę išsilaikė stabiliai aukštas į Infekcinių ligų centro Priėmimo-skubios pagalbos skyrių besikreipiančių pacientų skaičius. ...
-
Skiepytis raginanti Vilniaus rajono merė: dalyje seniūnijų vakcinos atsisako pusė gyventojų1
Po susitikimo su premjere Ingrida Šimonyte Vilniaus rajono savivaldybės merė Marija Rekst teigė, kad jos vadovaujamoje savivaldybėje žmonės vakcinuotis sutinka ganėtinai vangiai, tačiau savivaldybė deda visas pastangas, kad įtikintų gyventoju...
-
Premjerė: pagal vakcinavimą atsiliekančios savivaldybės „eina teisinga linkme“4
Pagal vakcinavimą atsiliekančios savivaldybės eina teisinga linkme, sako Vilniaus krašto vakcinavimo centruose penktadienį besilankanti premjerė Ingrida Šimonytė. ...
-
G. Nausėda: Vilniaus valdžiai trūksta politinės valios dėl paminklo A. Smetonai9
Vilniaus valdžiai, stabdančiai paminklo Antanui Smetonai įgyvendinimą, trūksta politinės valios, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Vilnius sulauks didelės „Pfizer“ vakcinų siuntos: kviečia vakcinacijai registruotis senjorus1
Ateinančią savaitę Vilnius vėl sulauks didelės, 14 tūkst. dozių, „Pfizer-BioNTech“ vakcinų nuo COVID-19 siuntos, o nuo antradienio šia vakcina pasiskiepyti galės visi norintys 65 metų ir vyresni vilniečiai. ...
-
Vilniuje liko „Vaxzevria“ vakcinos dozių: kviečia skiepytis pusamžius gyventojus2
Vilniaus miesto savivaldybė, siekdama kaip įmanoma efektyviau panaudoti vakcinos nuo COVID-19 likučius, paskelbė kviečianti vakcinacijai registruotis 55+ grupės vilniečius. ...
-
Itin realistiškas naujo tilto per Nerį vaizdas: inžinerinė inovacija atveria neribotas galimybes2
Sostinės gyventojai jau spėjo išvysti greitu metu netoli Seimo imsiantį kilti naują pėsčiųjų tiltą per Nerį, tačiau jokios projekcijos neatstos itin tikroviško papildytos realybės vaizdo. Dabar bandant įsivaizduoti kaip po kelerių m...
-
R. Lingienė: ir šį pavasarį labiau nei nauju lūpdažiu būtina pasirūpinti tinkama veido kauke4
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) Vilniaus departamento direktorės Rolandos Lingienės teigimu, kaip ir geresnių pavasario orų, taip ir palankesnių epidemiologinių tendencijų, panašu, teks palaukti. „Tą rodo ir praėjusi...
-
Šeimos Kredito Unija pataria, kaip paruošti sodo namelį šiltajam sezonui
Vis sparčiau artėjant šiltajam sezonui ir pavasariškų iškylų metui, sodo namelių savininkai skuba patikrinti savo turtą po žiemos. Ne paslaptis, kad vos vienas kitas sodo namelis yra šildomas, tad žiemą sodai lieka tu&scaro...