Pereiti į pagrindinį turinį

Elekromobilius įmonės naudoja ir savo įvaizdžiui gerinti

2012-04-19 19:35

Jau nuo šios žiemos „Lietuvos pašto“ vadybininkai sėda į nedidelį geltoną elektromobilį „Tazzari Zero“ ir juo keliauja pas klientus. „Lietuvos pašto“ generalinė direktorė Lina Minderienė tikina, kad ekologiška transporto priemone vadinama naujovė įmonėje padeda ne tik taupyti kaštus, bet ir gerinti įmonės įvaizdį. „Galvojame ir toliau plėsti elektromobilių parką“, - planavo vadovė.

Pas gyventojus paštininkai elektromobiliu kol kas nevažiuos, nes „Tazzari Zero“ gana nedidelis (bagažinės talpa – 150 l).  L.Minderienė teigia, kad vienas toks automobilis įmonei per metus padės sutaupyti kelis tūkstančius litų. Teigiama, kad 100 km atstumą įveikti šiuo elektromobiliu kainuoja apie septynis litus.

Ekologišku automobiliu „Lietuvos paštas“ susižavėjo ir dėl to, kad Vilniuje elektromobilius kol kas galima statyti nemokamai - tereikia gauti leidimą. Prie šio automobilio vairo taip pat gali sėsti B1 kategorijos vairavimo pažymėjimą turintys asmenys. Kadangi šis automobilis nesveria daugiau nei 550 kg ir neviršija 15 kW galios, jis priskiriamas keturračiams.

„Tazzari Zero“ elektromobilis  - idealus dirbantiems mieste. Tačiau tolimesnės kelionės gali sukelti sunkumų. Su pilnai įkrautu akumuliatoriumi automobilis gali nuvažiuoti 140 km, maksimalus elektromobilio greitis – 100 km/h.  Akumuliatoriui pilnai įkrauti prireiks 5-9 val. Kol kas elektromobilių savininkai gali pasigesti ir vietų, kur būtų galima įkrauti „žaliuosius“ automobilius. Kaip teigė „Tazzari“ atstovas Lietuvoje Vytautas Dailydka, jo žiniomis, šiuo metu Lietuvoje tėra 10 vietų, kur būtų įmontuotos elektromobilių krovimo stotelės.

Nors infrastruktūra elektromobilių savininkams dar nėra išplėtota, „Lietuvos pašto“ direktorė džiaugiasi, kad naujasis įmonės automobilių parko „gyventojas“ dar trejus metus skelbs apie įmonės tikslą – tapti ekologiškais. „Tazzari Zero“ kainuoja 87 tūkst. litų. „Lietuvos pašte“ šis elektromobilis atsirado sudarius trijų metų sutartį su italų gamintojo atstovais Lietuvoje.

„Tazzari“ elektromobilius į Lietuvą atvežęs V.Dailydka teigė, kad šiuo metu Lietuvoje yra keturi tokie elektromobiliai. Automobilių gamintojo atstovai nuolat derasi su įmonėmis, kurios norėtų išsinuomoti šias ekonomiškas transporto priemones. „Pagrindinė priežastis, kodėl įmonės nusprendžia „neįsileisti“ elektromobilių yra tai, jog jie skaičiuoja pradinį mokestį ar mėnesio nuomos kainą. Tačiau tai nėra tik automobilis, skirtas nuvažiuoti iš vienos vietos į kitą, tai ir įvaizdis įmonei, ekonomiškumas. Įvaizdis juk ir kainuoja“, - kalbėjo pašnekovas. „Tazzari“ atstovas taip pat prasitarė, kad vieną elektromobilį yra jau įsigijęs ir privatus asmuo.