Quantcast

Ekonominė krizė - tinkamas metas statyti metro (papildyta)

Vakarų šalyse metro buvo pastatyti ekonominių krizių laikotarpiu. Vilniuje metro šalininkai taip pat nenurimsta - jie tikina baigę šviečiamąjį ir pradedantys statybų etapą.

„Šviečiamąjį darbą jau baigėme. Dabar įžengėme į statybos etapą – čia reikia ruošti studijas, keisti įstatymus, organizuoti struktūrą, numatyti maršrutus“, – Lietuvos pramoninkų konfederacijos konsultaciniame posėdyje kalbėjo Metro sąjūdžio valdybos narys Juozas Zykas.

„Trumpiausias galimas metro statybų laikas būtų 6 metai, tačiau jis gali būti ir kur kas ilgesnis. Pavyzdžiui, Osle metro statyba nuo idėjos iki realizavimo užtruko 27, o Lenkijoje – 77 metus", – sakė jis.

Kiek užtruksime Lietuvoje, nuspėti sunku. „Aišku, jei viską palikus valdininkams ar neryžtingiems politikams, galime pasiekti naują rekordą dėl neryžtingumo, bet mes nusiteikę optimistiškai", – šypsojosi viešosios įmonės „Vilniaus metro“ direktorius Artūras Vinckevičius. Jo nuomone, jei aplinkybės klostysis palankiai, po 6-8 metų Vilniuje metro jau galėtų veikti ar bent būtų pradėtas statyti.

Metro šalininkai skaičiuoja, kad metro linija Pilaitė–Centras kainuotų apie 1 mlrd. litų. Pasak jų, tokia investicija atsipirktų per 15 metų. „Kai kuriose Vakarų šalyse metro buvo pastatysi per krizes, tačiau kol kas į tai neatsižvelgiama", – apgailestavo A.Vinckevičius.

Anot J. Zyko, ekonominio pakilimo metais Vilniaus sprūstyse per metus buvo prarasta per 4 mlrd. litų.  

„Metro yra brangus, bet niekas nepagalvoja apie pervežimo savikainą – ji mažesnė 4–5 kartus. Mes Vilniaus spūstyse ekonominio pakilimo metu praradome mažiausiai 3,8 mlrd. litų. Protingas žmogus ne tas, kuris daug uždirba, bet tas, kuris mažai išleidžia“, – teigė jis.

Apie šalininkų siūlomą, bet valdžios pareigūnų niekaip oficialiai neparemtą metro Vilniuje projektą diskutuojama jau ne vienerius metus, prieš tai buvęs miesto meras Artūras Zuokas siūlė sostinėje įrengti tramvajų, o kiek vėliau pasirodė ir dar kitokių idėjų, pavyzdžiui, įrengti oro gondolas.


Šiame straipsnyje: metro

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių