Quantcast

Ekologiškas verslas: vienas lauke – ne karys

Ekologiško verslo banga sostinėje neatslūgsta: šių prekių parduotuvėlių tik daugėja, produktai jau atrado savo nišą, o vartotojų gretos gausėja.

Turguje – iš pirmų rankų

Net ir vasarą, kai dauguma vilniečių atostogauja, ketvirtadieniais prie ekologiško Užupio Tymo turgelio jaučiamas sujudimas. Tai vienintelė diena savaitėje, kai miestiečiai vienoje vietoje gali rasti daugybę ekologiškų, iš įvairiausių kaimų atvežtų produktų.

Prekiautojai visada nusiteikę gerai, nes, kaip patys teigia, prekyba čia nuolat verda. Vasarą klientų galbūt kiek mažiau, bet nuobodžiauti laiko vis tiek nėra.

Penkerius metus Tymo turguje daržovėmis ir vaisiais prekiaujanti Monika cukinijų siūlo įsigyti po 6 litus už kilogramą, pomidorų – po 5 litus, obuolių – po 3 litus, o kriaušių – po 4 litus.

"Dabar pardavimas krenta, pirmais metais labai daug būdavo pirkėjų. Vasarą klientų galbūt dar kiek mažiau, nes dauguma išvykę atostogauti", – pasakojo ji.

Pasak Monikos, jokių ekologiškų krautuvėlių konkurencija negąsdina, nes žmonės labiau linkę tokius produktus pirkti turguje, o parduotuvėse produktai, net jei ir iš tų pačių tiekėjų, yra brangesni ir bent keletą dienų pastovėję. Jos manymu, žmonėms maistą labiau patinka įsigyti iš pirmų rankų.

Į mases nepretenduoja

Duona prekiaujanti Edita į Tymo turgų atvyksta iš Kernavės. Ji teigė, kad šią vasarą Tymo prekyvietė kur kas aktyvesnė. 9 litai už kilogramą pagal senovišką receptą iškeptos ruginės duonos klientų tikrai negąsdina.

"Iškepame mažiau, negu yra norinčių. Klientai visada tie patys. Yra tam tikras procentas žmonių, kurie rūpinasi savo sveikata, vaikais ir vis ieško. Aišku, yra tokių, kurie eina apsipirkti į ekologiškas parduotuvėles, paskui jiems atsibosta, grįžta čia. O mes nepretenduojame į didelės apimties pardavimą", – sakė kernaviškė.

Tymo turguje natūraliai rauginto ožkų pieno sūrio siūlanti Roma irgi rami – tokio sūrio Lietuvoje beveik niekas negamina, nes dažniausiai produktai būna fermentuoti.

"Tymo turgelis populiarus, bet, aišku, reikia laiko, kad žmonės surastų, sugrįžtų ir pirktų, – daug įvairių niuansų. Bet nesiskundžiu, šiaip viskas gerai", – tikino prekiautoja.

Jos manymu, pirkti ekologiškų produktų ateina tie, kurie nori sau gero, ir tai visiškai nepriklauso nuo madų. Dauguma žmonių į tokias tendencijas nereaguoja, o tiesiog klauso savęs, valgo tai, ką nori.

"Tie, kurie ateina į šį turgų, gal būtent jį ir pasirinko, o ne ekologiškas parduotuvytes? Tiesiog žinau, kad mano produktui nėra labai didelės konkurencijos, nes Lietuvoje ožkininkystė dar tokios stadijos, kad galima atrasti labai daug nišų. Net jei būtų 20 ar 30 tokių kaip aš, konkurencijos nebūtų", – sakė moteris.

Atsisako ir sertifikatų

Tymo turguje, kaip, matyt, ir kitose miesto turgavietėse, galioja tie patys prekiautojų pasirinkimo veiksniai: pasitikėjimas ir įprotis. Kaip teigė pašnekovai, pas juos pirkti jau ateina klientų vaikai.

Įdomu tai, kad šiuo metu vyrauja ir tendencija atsisakyti produkto ekologiškumą patvirtinančių sertifikatų.

"Mes nesertifikuojame muilų kaip ekologiškų, ir tiek. Klientai mumis pasitiki: jis yra kokybiškas, pagamintas natūraliai. Dabar ateina tokia mada – nesertifikuoti", – sakė muilu prekiaujantis Mindaugas Makutėnas. Pasak jo, svarbiausia susikoncentruoti į klientui pateikiamo produkto kokybę.

Ekologiškose parduotuvėlėse parduodamų produktų dalis yra sertifikuoti gaminiai, o apie kitų kilmę galima sužinoti tik iš pardavėjų lūpų.

Konkurentai ne į bloga

Vilniuje esančių ekologiškų prekių krautuvėlių "Holos" vadovas Jaunius Barkauskas dėl savo klientūros taip pat jaučiasi tvirtai: kas pirko, tas ir perka.

"Toje ekologijos bangoje jeigu ir dalyvavo tam tikrų  žmonių, kurie tik laikinai tai pabandė ir to nesuprato, tokie jau atkrito. Bet aš manau, kad atsiranda vis daugiau vartotojų", – apie verslo perspektyvas pasakojo J.Barkauskas.

Verslininko nuomone, ekologijos banga Lietuvoje buvo inicijuota įvairiausių televizijos laidų. Ir iš tikrųjų jis sakė pajutęs, kad prieš porą metų ekologiškų produktų pardavimas buvo pagyvėjęs, tačiau šiuo metu padėtis stabili.

Sparčiai sostinėje dygstantys konkurentai – kitos ekologiškos parduotuvėlės ar turgaus prekiautojai – J.Barkausko ne tik negąsdina, bet ir šiek tiek jam padeda: "Natūralu, kad konkurencija jaučiama, bet kad turėtų ypatingą reikšmę, tikrai ne. Tai neesminis veiksnys. Atsiradus naujų konkurentų, atsiranda ir daugiau žmonių, kurie pamato, ima daugiau domėtis. Čia galbūt galioja posakis "vienas lauke ne karys"."

Pasak vyro, ekologiškų produktų versle labai jaučiama sinergija. "Tomis dienomis, kai veikia turgus, mes irgi jaučiame pagyvėjimą savo Užupio krautuvėlėje", – sakė J.Barkauskas.

Tiesa, verslininko nuomone, žmonių susidomėjimas sveika gyvensena, ekologiškomis valymo priemonėmis ar kosmetika padidėja tada, kai šeimoje atsiranda vaikas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

wet

wet portretas
nereikia tu pasaku apie ekologiska maista,madinga rasyti apie nieka,ekologijos net swu ziburiu nerasi.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių