- Dovilė Jablonskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sostinėje iki šiol nėra aiškios dviračių vystymo ir populiarinimo strategijos. Dviračių takai apleisti, o aikštelių, skirtų statyti dviračius miesto centre apskritai nėra. Trasos „Eurovelo 11“ tiesimas sustabdytas, ES tam skirti milijonai jau prarasti. Tačiau kalbų apie dviračių infrastruktūros diegimą Vilniuje vis pasigirsta. Mero Juozo Imbraso lūpose senos idėjos pražysta naujai.
Pigu ir ekologiška
Sostinės meras J.Imbrasas, pirmadienį susitikęs su Prancūzijos ambasadoriumi Lietuvoje J.E. François Laumonier, užsikrėtė 2007 metų vasarą Paryžiuje įdiegta viešos dviračių nuomos sistema „Velib“ (trumpinys iš prancūzų kalbos „nemokamas dviratis“ - red. past.).
Įgyvendinęs „Velib“ projektą Paryžius pasiūlė dviračius visiems, kurie nori pasivažinėti.
Projekto tikslas - skatinti gyventojus palikti savo automobilius namuose ir taip sumažinti oro taršą bei spūstis.
„Velib“ projektą Paryžiuje finansuoja didžiausia lauko reklamos kompanija Europoje „JCDecaux”.
„Vilniui tokia sistema taip pat būtų labai naudinga, juolab, kad toks projekto įgyvendinimas mažintų miesto užterštumą, spūsčių problemą. Be to, dviratis – nebrangi ir todėl daugumai miestiečių prieinama transporto priemonė“, - sakė Vilniaus meras J.Imbrasas.
Dviračių sistema mainais į reklamą
Nors J.Imbrasui „Velib“ projektas pasirodė naujas, portalas primena, kad analogiška Paryžiui idėja Vilniuje jau sklandė, tačiau taip ir liko pakibusi ore.
Paryžiaus sistema Vilniui buvo pristatyta gerokai anksčiau, nei ją įdiegė pats meilės miestas.
„Dar prieš kelerius metus vedėme derybas su „JCDecaux”. Buvome atsivežę bandomuosius dviračių modelius, kuriuos pristatėme visuomenei. Atlikome apklausą, kurios metu buvo užpildyta 8 tūkst. duomenų. 80 proc. pasisakiusių vilniečių norėjo tokios dviračių sistemos“, - prisiminė buvęs sostinės meras Artūras Zuokas.
Miestui šis projektas esą būtų kainavęs minimaliai. Kaip ir Paryžiuje, projektą „JCDecaux” finansuotų mainais už galimybę mieste teikti reklamos paslaugas.
Mero žodžiai darbais nevirs?
„Naujajai valdžiai tai nebuvo svarbu ar įdomu. Galima lažintis iš mano gero kalnų dviračio, kad J.Imbrasas ir toliau nieko šia linkme nepadarys. Miestui reikalinga valdžia, kuri iš tikrųjų nori kažką padaryti, kuri žino, kaip tai padaryti, ir to siekia. Miestiečiams nereikia valdžios, kuri dirba liežuviu“, - dviračių perspektyvas niūriai piešė A.Zuokas, 2001 metais Vilniuje gimusio ir fiasko patyrusio oranžinių dviračių projekto idėjos autorius.
Žinia, savivaldybė iki šiol nesugeba Vilniuje pastatyti suplanuotų viešų automatizuotų konteinerinių tualetų, kurie turėtų išdygti devyniose vietose miesto centrinėje miesto dalyje. Keturis transporto laukimo paviljonus su integruotais mokamais automatizuotais viešaisiais tualetais dar iki šių metų pabaigos sostinėje žadėjo pastatyti lauko reklamos operatorius „JCDecaux Lietuva”.
J.Imbrasas: „viens-du“ nepasidaro“
„Per miesto ūkio valandėlę „Susisiekimo paslaugos“ mums pristatė, kaip galima plėtoti dviračių infrastruktūrą Vilniuje. Kiekviena tema man yra įdomi, reikia ją panagrinėti. Neįsigilinus pasisakyti „už“ negalima. Matau, kad Europoje, kur benuvažiuotum, pilna tų dviračių. Tai kodėl mums nepabandyti pasekti gerais pavyzdžiais?“, - svarstė Vilniaus meras Juozas Imbrasas.
„Man aktualios visos temos, kurios palengvintų mieste susisiekimą ir gyventojų sveikatą. Galbūt ateityje ir mes subrandinsime tokį projektą, bet tai greitai nesidaro. Vien nuomos punktų juk neužtenka, reikia dviračių takų, juk dviratininkai nevažiuos gatve“, - portalui sakė meras.
J.Imbrasas pripažino, kad mintis plėsti dviračių susisiekimą mieste yra tik pirminis pamąstymas. „Kyla daug klausimų, yra techninių detalių, kurioms reikia rasti sprendimus ir atsakymus. Prezentaciją parengusiems „Susisiekimo paslaugų“ atstovams uždavėme konkrečių klausimų, į kuriuos negavome atsakymų, nes patys rengėjai nėra pasiruošę atsakyti į visus klausimus, kurie gali iškilti, tokią sistemą Vilniuje diegiant ir po to ją eksploatuojant. Tai pirminis pamąstymas, tokie projektai „viens - du“ nepasidaro“, - sakė J.Imbrasas.
Pagrindas – e.bilietas
Šiandien automatizuotų dviračių nuomos punktų Paryžiuje yra apie 1,5 tūkst. Juose – per 20 tūkst. dviračių. Žmonės gali išsinuomoti dviračius internetu arba prie stotelės atsiskaitę kreditine kortele. Vienai dienai nuoma kainuoja 1 euras (3,2845 lito), savaitei – 5 eurus (16,4 lito), o metinis nuomos bilietas – 29 eurai (95 litai). Paryžiaus savivaldybė gauna dalį nuo nuomos mokesčių ir tikisi, kad turės didelį pelną.
„Velib“ dviračiuose įtaisyta speciali apsauga nuo vagių - spyna ir pavojaus signalas, kuris įsijungia, jei dviratis negrąžinamas į stotį. Taip pat dviratininkai turi sumokėti užstatą, kurį prarastų jei dviratis dingtų.
Jei Vilniuje būtų įdiegta dviračių nuomos sistema, jos pagrindu galėtų tapti elektroninis visuomeninio transporto bilietas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Pristatomi Mamuto parko projektiniai pasiūlymai: laukiama gyventojų nuomonės
Visuomenei pristatomi Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio teritorijos su prieigomis tvarkymo projektiniai pasiūlymai. Vadinamasis Mamuto parkas ves paskutinio ledynmečio pėdsakais ir pasiūlys ramų poilsį gamtos apsuptyje. ...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
G. Nausėda įvardijo, iš kur gauti pinigų gynybos reikmėms: mano nuomone, tai – geriausias kelias13
Prezidentas Gitanas Nausėda sako pritariantis, jog pelno mokestis gynybos reikmėms galėtų būti didinamas papildomais 2 procentiniais punktais. ...
-
Skelbiamas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės direktoriaus konkursas1
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paskelbė konkursą Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?1
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai25
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...