Quantcast

Didesnės rinkliavos įveiks chaosą gatvėse?

Dauguma vilniečių jau girdėjo – nuo sausio 1-osios sostinėje bus keičiamos rinkliavos zonų ribos, tad kai kur mieste automobilių parkavimas dar pabrangs. Savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" direktorė Modesta Gusarovienė įsitikinusi, kad tai padės suvaldyti automobilių statymo chaosą.

– Vairuotojai sako, kad Vilniuje vis sunkiau rasti vietą automobiliui. Ar kas nors šiemet nuveikta siekiant, kad parkavimas būtų patogesnis ir paprastesnis? Gal vairuotojai ko nepastebi?

– Šią vasarą sostinėje atnaujinti visi 183 mieste esantys mokėjimo už automobilių stovėjimą parkomatai. Juose įmontuota nauja įranga, kuri palengvino ir pagreitino atsiskaitymą už stovėjimą – vairuotojams pakanka suvesti automobilio valstybinį numerį, įmesti monetas už planuojamą stovėti laiką ir patvirtinti mokėjimą, o spausdinti popierinio kvito ir palikti jo ant automobilio priekinio stiklo nebereikia.

Nuo spalio už automobilių stovėjimą aktyviausiai naudojamuose parkomatuose galima atsiskaityti ir bekontaktėmis banko kortelėmis. Atnaujintus parkomatus su galimybe atsiskaityti bekontakčiu būdu galima rasti Vilniaus centre ir jo prieigose įrengtose mėlynojoje, geltonojoje ir raudonojoje automobilių stovėjimo rinkliavos zonose.

Taip pat plečiame aikštelių, kuriose galima atsiskaityti mobiliąja programėle sąrašą. T.Kosciuškos g. 1A aikštelėje už automobilio stovėjimą jau galima mokėti ne tik grynaisiais ar banko kortele, bet ir m.Parking programėle. Atnaujinta ir automobilių stovėjimo aikštelės Tilto g. 14 įvažiavimo ir atsiskaitymo įranga – įdiegta įranga su valstybinių numerių nuskaitymu, o atsiskaityti už stovėjimą galima ne tik grynaisiais pinigais, bet ir banko kortelėmis. Šioje, o ir kitose mūsų įmonės administruojamose aikštelėse mieste bus galimybė už stovėjimą mokėti m.Parking programėle.

Be to, efektyviname ir vidinius veiklos procesus, dėl kurių paslaugas teikiame greičiau, aiškiau. Rugsėjį automobilių stovėjimo kontrolieriai pradėjo naudoti pranešimų spausdintuvus – pranešimai paruošiami greičiau ir paprasčiau, jie spausdinami ant neperšlampamo popieriaus, todėl nebereikia naudoti įmaučių, o taip taupomas ir laikas, ir sąnaudos.

Situacija: pasak M.Gusarovienės, Europos miestų patirtis rodo, kad būtent vietinės rinkliavos pakeitimai padeda reguliuoti srautus, mažinti spūstis.

– Kiek į tai buvo investuota?

– Į visų parkomatų atnaujinimą įdiegiant spausdintuvus, bekontakčių kortelių atsiskaitymą, automobilių stovėjimo kontrolierių spausdintuvus ir Tilto g. 14 aikštelės įvažiavimo ir atsiskaitymo įrangą investuota iš viso apie 180 tūkst. eurų.

Naujausia vairuotojų apklausa rodo, jog šiuos pakeitimus jie vertina teigiamai, nes taupomas laikas, tvarka aiškesnė, o taip pat mažėja ir kartais pasitaikančių žmogiškojo faktoriaus klaidų.

– Kodėl klaidų vis dėlto įvyksta – žmogus toje pačioje vietoje tą pačią dieną nubaudžiamas du kartus?

– Kartais vairuotojai, radę pranešimus už automobilio valytuvo, juos pasiima, norėdami išsiaiškinti aplinkybes. Automobilis toliau lieka stovėti toje pačioje vietoje galimai pažeidžiant vietinės rinkliavos mokėjimo ar automobilių stovėjimo tvarką. Pakartotinai tą dieną vykstant kontrolei, retai, tačiau būna atvejų, kai automobilis fiksuojamas antrą kartą. Šie atvejai nustatomi dar tebetikrinant ir yra panaikinami – vairuotojams atsakomybė taikoma už vieną pažeidimą.

– Ar galima įsigyti parkavimo kažkurioje zonoje bilietą, pavyzdžiui, metams? Juk žmogui taip būtų pigiau.

– Automobilius geltonojoje arba žaliojoje zonose dažnai statantys vairuotojai gali iš anksto sumokėti už stovėjimą, pasirinkdami 1, 2 arba 3 mėnesių laikotarpį.

– Už parkavimą surenkate nemenkas sumas. Kas vairuotojams iš to?

– Surinkta rinkliava patenka į Vilniaus miesto savivaldybės biudžetą. Pavyzdžiui, 2018 m. iš rinkliavos surinkta 12,4 mln. eurų, kurių dalis teko automatizuotos šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistemos diegimui, parkavimo rinkliavos bei šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos priežiūrai ir administravimui, dviračių takų plėtrai ir susisiekimo dviračiais organizavimui, A juostų įrengimui. Savivaldybė itin didelį dėmesį planuoja skirti miesto viešojo transporto atnaujinimui, dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros gerinimui ir kitų alternatyvų judumą skatinančių priemonių plėtrai.

– Nemažai kritikos sulaukė "Statyk ir važiuok" aikštelės, kurių tikslas, kaip teigiama, – paskatinti vairuotojus į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, o rinktis viešąjį transportą.

Vietinės rinkliavos pakeitimai padeda reguliuoti srautus, mažinti spūstis ir laisvos stovėjimo vietos paieškos laiką.

– Įpročių keitimas yra nelengvas procesas, todėl tam tikros pastangos reikalingos tiek planuojant aikštelių patogumą vairuotojams, tiek patiems vairuotojams keičiant savo įprastą keliavimo rutiną.

Šiuo metu Vilniuje veikia keturios "Statyk ir važiuok" aikštelės, kurios įrengtos 2017 m. vasarą, bei naujoji šalia Savanorių pr. 124 atidaryta aikštelė.

Skaičiuojame, jog Savanorių pr. tarp Vilkpėdės ir Naujosios Riovonių g. per parą darbo dienomis važiuoja 56,4 tūkst., o savaitgaliais – 30,2 tūkst. transporto priemonių. Dėl didelio automobilių srauto Savanorių prospektas ir parinktas kaip tinkama lokacija dar vienai "Statyk ir važiuok" aikštelei – automobilius čia bus patogu palikti iš Kauno ar jo prieigų, taip pat Elektrėnų, Vievio, Grigiškių, Trakų, Lentvario važiuojantiems vairuotojams.

Po aikštelių atidarymo 2017 m. rudenį iki tų metų pabaigos vairuotojai jomis naudojosi 1 751 kartą. Per 2018 m. trijose "Statyk ir važiuok" aikštelėse užfiksuota jau 16,5 tūkst. apsilankymų. Šių metų sausio–rugsėjo mėnesių statistika rodo, kad vairuotojai automobilius aikštelėse parkavo daugiau kaip 23,5 tūkst. kartų.

2019 m. spalį, lyginant su 2017 m. spaliu, lankytojų skaičius išaugo 17 kartų. Šių metų spalį užregistruotas rekordiškas per visą laikotarpį lankytojų skaičius – 4,7 tūkst.

"Statyk ir važiuok" aikštelėse šią vasarą startavo ir automobilių dalijimosi paslauga. Nuo šiol visose keturiose aikštelėse galima palikti ir išsinuomotus automobilius bei kelionę tęsti viešuoju transportu.

Naujausią aikštelę numatyta atidaryti Pilaitės prospekte, V.Pociūno gatvėje. Šioje aikštelėje bus 250 vietų, o jos įrengimo darbus atliks šioje vietoje naujai atidaromo prekybos centro statytojai.

Taip pat Vilniuje planuojama įrengti multimodalines aikšteles, kuriose palikęs automobilį, galėsi ne tik sėsti į viešąjį transportą, tačiau, pavyzdžiui, vietoje išsinuomoti paspirtuką, palikti savo dviratį ar kitaip kombinuoti savo keliavimo būdus. Kitąmet planuojama atidaryti bent du tokius mobilumo punktus, o vėliau tokių punktų planuojama ir daugiau. Kol kas jų įrengimo darbai ir kaštai tikslinami.

"Statyk ir važiuok" dienos bilieto kaina yra 50 euro centų, į kurią įeina automobilio parkavimas aikštelėje ir kelionės viešuoju transportu visą dieną. "Statyk ir važiuok" bilietai parduodami pačiose aikštelėse, taip pat juos galima bet kuriuo metu greitai ir patogiai įsigyti naudojantis mobiliąja programėle m.Ticket.

– Drastiškos naujovės vairuotojų laukia ateinančiais metais?

– Vilniaus miesto taryba rugsėjį patvirtino automobilių stovėjimo vietų tvarkos pakeitimus sostinėje. Daugelyje gatvių pasiekus didesnį nei 85 proc. piko metu užimtumo rodiklį nuo sausio 1 d. bus keičiamos rinkliavos zonų ribos. Tokiu sprendimu norima reguliuoti eismo srautus, netvarkingą parkavimą, daugiau erdvės suteikti pėstiesiems, dviratininkams, mažinti triukšmo lygį mieste, oro taršą, asmeninio transporto naudojimą, skatinti alternatyvius keliavimo būdus.

Nuolat atliekame stovėjimo vietų užimtumo stebėjimus – užimtumui piko metu viršijant 85 proc., stovėjimo vietos natūraliai nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos, parkavimas vyksta chaotiškai. Maždaug 20 proc. srauto Senamiestyje sudaro būtent vietos ieškantys vairuotojai. Užimtumo vietų tyrimo rezultatai rodo, kad piko metu raudonojoje zonoje vidutinis užpildymas yra 88 proc., didžiojoje dalyje geltonosios zonos – 94 proc., taip pat 94 proc. siekia ir dalies žaliojoje zonoje esančių gatvių užimtumas.

Visų zonų ribos koreguojamos ten, kur matome didžiausią užimtumą, kad būtų išlaikytas tolygus srautų pasiskirstymas. Prognozuojame, kad po šių rinkliavos zonų plėtros keitimų automobilių vietų užimtumas mieste galėtų sumažėti maždaug 12 proc.

Siūlydami automobilių stovėjimo vietų tvarkos pakeitimus miesto tarybai nuolat nagrinėjame ir kitų Europos miestų patirtis. Jos rodo, kad būtent vietinės rinkliavos pakeitimai padeda reguliuoti srautus, mažinti spūstis ir laisvos stovėjimo vietos paieškos laiką. Pavyzdžiui, Vienoje laisvos vietos paieškos laikas sutrumpėjo nuo 9 iki 3 minučių. Taip pat remiamės patvirtintu miesto darnaus judumo planu, kuriame įvardyta, jog dabartinė automobilių stovėjimo tvarka skatina ilgalaikį automobilių stovėjimą miesto centrinėje zonoje. Planuojama, jog, pakeitus rinkliavos zonų ribas, statomų automobilių srautai raudonojoje zonoje galėtų sumažėti maždaug 13 procentų, geltonojoje – maždaug 23 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Geras pelnas darbas

Geras pelnas darbas portretas
Aš uždirbu gerą atlyginimą iš namų 5394 - 7285 dolerius per savaitę, kas yra neįtikėtina, mažiau nei prieš metus buvau bedarbis siaubingoje ekonomikoje. Kiekvieną dieną dėkoju Dievui, kad turėjau palaiminimą gauti šias instrukcijas, ir dabar mano paareiga yra sumokėti už jas ir pasidalyti su visais. tiesiog sekite šią svetainę ... .....>>>> w­w­w.C­a­s­­h­­F­l­o­w­7­7.C­o­m
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių