- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
40 proc. Vilniuje esančių liftų – seni, statyti 1960–1970 m. Tokie liftai dažniau genda, sustoja. Vieno Vilniaus daugiabučio gyventojai skundžiasi, kad, sustojus liftus ir skambinant į dispečerinę, niekas neatsako, praneša LNK.
„Baltijos liftų“ vadovas Mantas Romaška sakė, skambutis būna užfiksuojamas ir dispečerinėje matomas gedimas, todėl iškart išsiunčiami mechanikai.
– Keturi signalai ir tyla. Taip turi būti?
– Svarbiausia, kad mūsų dispečerinę pasiekė signalas. Noriu pabrėžti, kad dispečerinė mato lifto stovį – ar jis veikia, ar ne, ar nenutrūkusi saugos grandinė. Kai gauna signalą, iškart užregistruoja pranešimą technikui, o jis vyksta į vietą.
– Ar dispečerinėje turite žmogų, kuris nuramintų?
– Skambučių tikrai nemažai – per metus Vilniuje užstringa apie 1,5 tūkst. keleivių. Kad liftas užstringa, vadinasi, suveikia apsaugos mazgas, jei jis suveikė – gerai, nes liftu saugu važiuoti. Jis tik jautresnis įvairioms situacijoms.
„Baltijos liftai“ vadovas sakė, kad liftininkai turi vieną taisyklę – negali visi kilti vienu liftu, nes jei įstrigtų, turi būti kas išlaisvintų. Anot M. Romaškos, greičio ribotuvai yra lifto saugumo garantai.
– Greičio ribotuvas – tai įrenginys, kuris atsakingas už vieną svarbiausių saugos mazgų. Kai kažkas kyla liftu, sukasi greičio ribotuvas. Tai tas saugos mazgas, kuris užstrigtina lifto kabiną.
Pagal teisės aktus reglamentuota, kad keleivį išlaisvinti privaloma per vieną valandą.
– Tai saugumo garantas?
– Taip.
– Kai užstringa šis aparatas ir kartu užstrigtina liftą, kas toliau? Per kiek laiko atvažiuoja mechanikai?
– Pagal teisės aktus reglamentuota, kad keleivį išlaisvinti privaloma per vieną valandą. Švyturėlių neturime, turime tik oranžinius signalus, kurie nesuteikia pirmumo teisės.
– Kiek Vilniuje dar yra tokių senovinių liftų?
– Vilniuje senų liftų – apie 40 proc. Liftai statyti 1960–1970 m. Didžioji dalis perkopę 40 metų ribą, kai lifto gamintojas, kuris sumontavo, jam suteikė 25 metų tarnavimo laiką. Turime vieną rekordininką – liftą Žirmūnuose, kuris veikia jau 66-erius metus. Juos reikia remontuoti, modernizuoti.
– Jis vis dar veikia? Žmonės juo keliasi?
– Veikia, nes prižiūrimas.
– Kokia situacija Karoliniškėse, kur prieš gerą savaitę užstrigo keli žmonės – buvo ir vaikas, kūdikis. Ar jums žinoma ši situacija?
– Taip. Užstrigo keturi žmonės. Kvietė pagalbą. Mūsų dispečerinė signalą gavo. Įvyko ar techninis gedimas, ar kažkas panašaus, kad negirdėjo vieni kitų.
– Nepavyko susikalbėti?
– Taip. Greičiausiai buvo lifto perkrova, nors kilogramų skaičius ir mažesnis, nei nurodyta lifto pase. Bet liftas jau tikrai senas, nusidėvėjęs, todėl į svorį reaguoja jautriau. Visada rekomenduojame užstrigus lifte nepanikuoti, nes jei jis užstrigo, jis tikrai saugioje padėtyje ir nieko daugiau nebus. Dažnai pirmiausia skambina į bendrąjį pagalbos telefoną 112, o ne į mūsų liftų avarinę tarnybą. Dažnai ugniagesiai gelbėtojai privalo vykti į tokius iškvietimus, bet jie baigiasi tuo, kad sulaužomos durys – padaroma žala liftui.
Vieno daugiabučio namo gyventojas, seniau dirbęs liftininku, sakė, kad lifte negalima šokinėti, strykčioti ar kitaip aktyviai judėti.
– Ko nereikėtų daryti lifte?
– Važiuojant žemyn – jokiu būdų nešokinėti. Užtenka pasisūpuoti ir gaudytuvai gaudo – nes susidaro pagreitis žemyn. Taip suveikia greičio ribotuvas.
– Jūs kaip ir namo prižiūrėtojas, seniau buvęs liftininku?
– Kažkada keisdavome reduktorių tepalus vos ne kiekvienais metais. Dabar niekas jų nekeičia.
– Kiek metų senajam liftui?
– Nuo pat namo pastatymo pradžios. Renovuotam namui tik valdymą pakeitė, o gervė ir visa kita – sena. Esu liftų mechanikas, seniau aptarnavęs šį liftą. Visi šiame rajone namai – mano. Visa technika genda.
– Ar tekę girdėti istorijų apie klaustrofobiją, kai bijo kilti liftu?
– Kai įstringa – baisiai bijo.
– Buvo kažkada įstrigę?
– Buvo.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Liftų situaciją pakomentavo ir liftus prižiūrintis mechanikas.
– Ar daug skirtumų tarp naujo ir seno liftų?
– Remonto atžvilgiu labai didelis skirtumas, prie naujo labai mažai tenka dirbti, dažniausiai prie senų – seni laidai, kontaktai.
– Ką daryti ir ko nedaryti užstrigus?
– Geriausia nelaužyti durų.
– Kaip jas laužo?
– Išstumia, išspiria. Ir pavojinga, ir gadinamas liftas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą2
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...