Dėl Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos – teismų maratonas

Verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“ bei Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ sudaryta nekilnojamojo turto mainų sutartis – teisėta, o projektas gali būti tęsiamas, nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas, tenkinęs įmonių skundą.

„Sandoris yra mišraus pobūdžio, todėl pavadinimas „Mainų sutartis“ nevisai atitinka jo turinį. Tačiau vien ta aplinkybė, kad sandorio pavadinimas neatskleidžia esminio šalių susitarimo, nesudaro pagrindo jį pripažinti apsimestiniu. Esminis tikslas – modernizuoti Trakų autobusų stotį, šių ketinimų šalys neslepia ir neneigia, todėl negalima teigti, kad jų valia išreikšta ydingai ir dėl to šis sandoris yra niekinis“, – rašoma teismo nutartyje.

Teismo vertinimu, nors esminės sutarties sąlygos iš dalies atitinka koncesijos požymius, tačiau investuotojo gaunamos naudos pobūdis neleidžia sandorio kvalifikuoti kaip koncesijos.

„Investuotojui iš esmės tenka visa rizika, tačiau jo atlyginimą sudaro ne pajamos iš veiklos, o suteikta teisė, atlikus rekonstrukciją, atsidalyti turtą ir įgyti prekybos patalpas bei automobilių stovėjimo aikštelę. Šiuo atveju investuotojas nesinaudos pačia stotimi ir jos infrastruktūra, iš objekto eksploatacijos jokių pajamų taip pat negaus. Ne viename Lietuvos mieste autobusų stotys atnaujintos pasitelkiant privačius investuotojus, kuriems kaip atlygis suteikiama galimybė įgyti prekybos patalpas, tokiu būdu susigrąžinant investicijas. Tačiau nė vienas iš tokių atvejų nebuvo įformintas koncesijos sutartimi. Tai paneigia išvadą, kad tokie santykiai laikytini atitinkančiais išskirtinai koncesiją“, – rašoma teismo nutartyje.

Apeliacinis teismas panaikino balandį paskelbtą Vilniaus apygardos teismo nutartį, kuria tenkinus prokurorų ieškinį, „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ 2016 metais sudaryta mainų sutartis pripažinta neteisėta.

Apeliacinis teismas taip pat panaikino 2017-ųjų birželį prokurorų prašymu taikytas laikinąsias apsaugos priemones ir leido „Trastui“ disponuoti turtu autobusų stotyje.

Pagal sutartį, „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ dalį Trakų autobusų stoties Vytauto gatvėje už toje pačioje gatvėje esantį „Trasto“ turimą 0,2 ha ploto sklypą. Sutarčiai tuomet pritarė Trakų rajono savivaldybės taryba.

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos vadovas Gintaras Abaravičius.

Pasak jo, plėtra sklypuose Trakų Vytauto g. 88 ir 90 prieštarauja parko planavimo schemai.

D. Nedzinskas: statybos prasidės dar negreit

Teismui paskelbus, kad verslininko D. Nedzinsko bendrovė „Trastas“ gali tęsti Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą, D. Nedzinskas sako, kad darbai šioje vietoje prasidės dar negreitai.

„Dar čia bus teismų ir tikėtis, kad viskas užsidarys per pusmetį ar metus, tokių vilčių neturiu. Laukiame teismų sprendimų – kai jie bus priimti, tada ir pradėsime. Bus labai ilgas procesas, bet aš kaip ir patenkintas, nes viskas bus patvirtinta teismuose“, – BNS penktadienį sakė verslininkas.

D. Nedzinskas ketina griauti 1987 metais statytą Trakų autobusų stotį ir įrengti joje parduotuvę „Rimi“ – į projektą jis anksčiau žadėjo investuoti 3 mln. eurų.

„Kaip projektas gali būti koncesija, kai apie tai niekas niekuomet nediskutavo ir aš niekada nesiruošiau ir nesiruošiu vykdyti autobusų stoties veiklos. Čia visai kitokia idėja – „Trakų autobusai“ kaip ir teikė pervežimo paslaugą, taip ir teiks, kaip turėjo stotį, taip ir turės. Vienintelis dalykas, kad jie gauna infrastruktūrą ir naują stotį už 90 tūkst. eurų vertės turtą ir šalia stoties veikiančią parduotuvę, kuri jau bus mano galvos skausmas“, – BNS komentavo D. Nedzinskas.

Jis apgailestavo, kad prokurorams pralaimėjus bylą dėl viešojo intereso gynimo, investuotojas negali prisiteisti nuostolių.

„Tai labai didelė landa ir ja valdininkai piktnaudžiauja. Jeigu mane į teismą būtų padavęs Nacionalinis parkas (Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija –B NS), tai čia sudėčiau visą krūvą milijonų nuostolių: mane ketverius metus sustabdė, per juos padidėjo reikalavimai pastatų energetiniam naudingumui, padidėjo statybų kainos, advokatai kainuoja pinigus. Tai aš patiriu realių milijoninių nuostolių, bet niekam negalėsiu pareikšti ieškinių“, – aiškino verslininkas.

Apeliacinio teismo teigimu, visa projekto rizika iš esmės tenka investuotojui, kuris po rekonstrukcijos valdys prekybos patalpas bei automobilių stovėjimo aikštelę ir taip susigrąžins investicijas.

D. Nedzinkas priminė gavęs visus būtinus dokumentus projekto įgyvendinimui – tiek iš Kultūros paveldo departamento, tiek iš Trakų istorinio nacionalinio parko: „Departamentas iki šiol nepakeitė savo pozicijos, o parkas pakeitė kardinaliai, nors viską iš anksto buvo suderinęs – bendrąjį, detalųjį planus, projektinius pasiūlymus. Viską panaikino ir kreipėsi į prokurorus“.

Generalinės prokuratūros atstovė Rita Stundienė BNS sakė, kad teismo sprendimą prokurorai planuoja skųsti Aukščiausiajam Teismui. 

Į prokurorus, prašydamas ginti viešąją interesą, kreipėsi Seimo narys Naglis Puteikis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių