- Rasa Jakubauskienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Reikėjo berniukams padangių gilių ir aerodromo pilkųjų kelių!“, - galėtų visu balsu užtraukti, o ir, matyt, užtraukia Anglijoje gyvenantis lietuvis Andrius Baronas.
Vyras, tėvynėje baigęs aviacinės elektros įrangos studijas, kuriam laikui buvo pamiršęs savo seną svajonę – tapti lėktuvo pilotu. Tačiau dangaus trauka – sunkiai numalšinama. Nesvarbu, ar Lietuvoje, ar Didžiojoje Britanijoje.
Jau dešimtmetį iš gimtųjų Šiaulių išvykęs Andrius pastaruosius ketverius Anglijoje lanko kursus profesionalaus piloto licencijai gauti. Vyras tiki, kad vieną dieną jo troškimas tapti profesionalu taps realybe.
Portalas diena.lt su emigrantu kalbėjosi apie jo žingsnius savo svajonės link.
- Andriau, baigei Vilniaus Gedimino technikos universitetą (VGTU). Galėjai jame likti ir toliau tęsti studijas. Kodėl pasirinkai Angliją?
- Vilniaus Gedimino technikos universitete baigiau aviacinės elektros įrangos studijas. Dar antrame kurse besimokydamas supratau, kad ši specialybė man visiškai neįdomi. Baigiau studijas tik todėl, kad pradėjau. Tuo metu buvo kiti planai, o aviaciją palikau šone.
- Kiek laiko jau gyveni Anglijoje?
- Anglijoje gyvenu apie 10 metų.
- Ar visą tą laiką ir mokaisi tapti profesionaliu pilotu?
- Anaiptol. Intensyviau tuo užsiimu pastaruosius ketverius metus.
- Iš kur tas begalinis noras skraidyti?
- Aš ir pats apie tai pamąstau. Net nežinau. Ankstyvoje vaikystėje, kai vasarą, dažniausiai rugpjūčio mėnesį, su močiute atvažiuodavome pasisvečiuoti pas gimines i Vilnių (jie gyvena Liepkalnyje), iš ten matydavosi į Vilniaus oro uostą besileidžiantys „Aeroflot“ lėktuvai. Man kažkodėl tai buvo žiauriai įdomu. Bet, ar nuo tada pradėjau apie pilotavimą svajoti, nežinau. Gal ir iš tėčio tai kažkiek pavedėjau. Negaliu tiksliai atsakyti.
- Esi užsiminęs, kad net patys anglai, baigę piloto studijas, eina dirbti į greito maisto restoranus. Kodėl taip yra?
- Na, būna, kad ir neina dirbti į greito maisto restoranus (šypsosi). Būna, kad ir dirba pilotais. Taip, pilotų darbo rinka Europoje šiuo metu yra perpildyta, todėl gauti norimą darbą ne visada pavyksta - dažniausiai nepavyksta. Tada tenka griebtis bet kokio darbo. Kad ir greito maisto restoranuose.
- Ar nebijai, kad ir tu, investavęs daug pinigų, gali likti „ant ledo“? Nuo ko tai priklauso?
- Bijau. Bet dar labiau bijau po 20-ies metų žiūrėti į praskrendantį lėktuvą ir galvoti: „O gal vertėjo pabandyti…“
- Kiek kainuoja piloto studijos Anglijoje ir Lietuvoje?
- Labai sunku atsakyti į šį klausimą. Kainos priklauso nuo mokymo organizacijos. Jos greitai keičiasi, besikeičiant kuro kainoms ir t.t. Galiu pasakyti, kad Britanijoje kainos skaičiuojamos dešimtimis tūkstančių svarų. Lietuvoje neteko nuodugniai tyrinėti kainų, tačiau dauguma dalykų yra gerokai pigesni. Bet kai kas kainuoja ir brangiau.
- Kiek laiko jau studijuoji?
- Kadangi turiu derinti studijas, darbą ir šeimyninį gyvenimą, mokausi jau ketvirtus metus. Bet didžiąją darbo dalį jau baiginėju, todėl tikiuosi viską baigti kiek mažiau nei per metus.
- Koks tavo tikslas?
- Geras klausimas. Tikslas – paversti skraidymą pragyvenimo šaltiniu ir pasiimti iš to kiek galima daugiau malonumo. Manau, tai būtų teisingiausias atsakymas. Žinoma, alga taip pat ne paskutinėje vietoje. Bet tikrai ne pirmoje.
- Kada bus galima skristi tavo pilotuojamu lėktuvu?
- Kad ir šiandien. Piloto mėgėjo licenciją juk turiu (juokiasi).
- Ar jau žinai, kokioje kompanijoje norėtum dirbti?
- Kadangi esant tokiai atmosferai darbo rinkoje, planuoti labai sunku, kompanijos dar nepasirinkau. Nespjaunu ir į pigius vežėjus. Keleiviams jos gal ir nėra tokios patrauklios, tačiau pilotams ten puiki praktika: skraidoma daug valandų, labai geros kvalifikacijos palaikymo ir kėlimo sąlygos. Pavyzdžiui, dažnai keleivių keiksnojamo „Ryanair” pilotus mielai priima garsi kompanija “Fly Emirates” .
- Per kiek laiko tau atsipirktų studijos, jei pradėtum dirbti pilotu?
- Piloto profesija, ypač karjeros pradžioje, nebėra taip gerai mokama kaip, tarkim, prieš 20 metų. Viena vertus, galima sakyti, kad atsipirks viskas jau pirmą dieną darbe, kita vertus, sumas, reikalingas mokslui galima investuoti ir kitur: į verslą, į nekilnojamąjį turtą. Šitaip mąstant, pinigai išleisti piloto licencijai gauti neatsipirks niekada. Tai ne tik, kad ne pati pelningiausia investicija, bet kartu ir rizikinga: pablogėjus sveikatai, galima netekti licencijos. Tada jau patys suprantate, ko vertos investicijos.
- Ar daug lietuvių Anglijoje mokosi pilotuoti?
- Kol kas neteko sutikti. Žinau keletą tuo besidominčių, bet skraidant lietuviškai pakalbėti neturiu su kuo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tuskulėnų memoriale bus pagerbtos Ruandos tutsių genocido aukos
Diplomatinė bendruomenė ketvirtadienį Tuskulėnų dvaro memoriale Vilniuje organizuoja renginį, skirtą paminėti tutsių genocido Ruandoje 30-metį. ...
-
Pristatomi Mamuto parko projektiniai pasiūlymai: laukiama gyventojų nuomonės
Visuomenei pristatomi Šeškinės šlaitų geomorfologinio draustinio teritorijos su prieigomis tvarkymo projektiniai pasiūlymai. Vadinamasis Mamuto parkas ves paskutinio ledynmečio pėdsakais ir pasiūlys ramų poilsį gamtos apsuptyje. ...
-
VŠT iš „Veolios“ jau gavo 9,5 mln. eurų už taršos leidimus, likusių lėšų tikisi netrukus
Vilniaus miestas ir Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) iš Prancūzijos energetikos grupės „Veolia“ jau atgavo dalį Stokholmo arbitražo pernai lapkritį priteistos sumos – 9,5 mln. eurų už įmonės 2002–2017 metais ...
-
G. Nausėda įvardijo, iš kur gauti pinigų gynybos reikmėms: mano nuomone, tai – geriausias kelias13
Prezidentas Gitanas Nausėda sako pritariantis, jog pelno mokestis gynybos reikmėms galėtų būti didinamas papildomais 2 procentiniais punktais. ...
-
Skelbiamas Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės direktoriaus konkursas1
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paskelbė konkursą Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) direktoriaus pareigoms užimti. ...
-
Aplinkos ministerija po gaisro automobilių laužyne: nėra siūlymų reguliuoti pavojingų veiklų vietas3
Po automobilių laužyne Vilniuje kilusio gaisro, kurio žala gamtai siekia beveik 6 mln. eurų ir kurio pasekmes dėl itin toksiškų dūmų juto gyventojai, suskubta pranešti, kad automobilių ardymas bei metalo laužo tvarkymas neturi vykti mie...
-
Gaisras Viršuliškių daugiabutyje: ką paaukojo nukentėjusiems?1
Sausio 2 d. Vilniuje, Viršuliškėse, sprogus daugiabučiui, Lietuvos Raudonasis Kryžius (LRK), reaguodamas į situaciją, kad žmonės neteko namų, daiktų, o viena šeima – vaiko, suskubo pakviesti visuomenę prisidėti prie paramo...
-
Vilniaus oro uoste uždaromas automobilių sustojimo kelias prie išvykimo terminalo
Nuo pirmadienio uždaromas Vilniaus oro uoste esantis automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias, transporto priemonės bus nukreipiamos į kitas trumpalaikiam sustojimui ar parkavimui skirtas vietas. ...
-
Netrukus gimdysianti A. Zuokė: nesitikėjome, kad pavyks taip greitai25
Augusta Zuokė – smuikininkė, NIKO ansamblio koncertmeisterė ir Artūro Zuoko žmona – jau greitai taps mama. Šeima netrukus susilauks pirmojo bendro kūdikio – namus papildys mergytė. ...
-
Su G. Kirkilu atsisveikina buvę kolegos ir politiniai oponentai: jis buvo valstybės žmogus24
Vilniuje atsisveikinti su mirusiu buvusiu Ministru pirmininku Gediminu Kirkilu renkasi kolegos ir politiniai oponentai. ...