Quantcast

Baudas mokėti apsimoka labiau

Viešojo transporto bilietų kainos auga kaip ant mielių. Tačiau baudos už važiavimą be bilieto išlieka tos pačios. Jei būsite kontrolieriams malonus, už prasižengimą atsipirksite dešimčia litų.

Dabar sostinės autobusuose ir troleibusuose vienkartinio bilieto kaina – 2,5 lito. Kioskuose ji šiek tiek mažesnė – 1,8 lito. Jei kasdien viešuoju transportu važiuojate į darbą ir atgal, o per mėnesį dirbate vidutiniškai 20 dienų, išleidžiate apie 72 litus. Ši suma bus dar didesnė, jei važiuojate su keliais autobusais, ar naudojatės viešuoju transportu ir ne darbo dienomis.

Pinigai nemaži, todėl tinginčių ar pamirštančių nusipirkti bilietus žmonių gretas vis dažniau papildo „ekonominiai zuikiai“, nusprendę, kad baudas mokėti apsimoka labiau negu pirkti bilietus. Kiek kartų Vilniuje kilo bilietų kainos, baudos išliko tos pačios – nuo 10 iki 20 litų. Taigi jei gausite 10 litų baudą, per mėnesį su kontrolieriais susitikti galėsite 7 kartus. Tik pakliuvus aštuntą kartą, pinigų suma viršys išleidžiamą bilietams.

„Bauda skiriama ne pagal tai, ar prasižengęs yra studentas, pensininkas ar dirbantis asmuo. Realiai ir studentui kontrolieriai gali skirti 20 litų baudą. Priklauso nuo to, kaip pažeidėjas elgiasi: ar prisipažįsta, kad padarė pažeidimą, ar buvo kažkokių sunkinančių aplinkybių, kai bandė su dukart pramuštu bilietu važiuoti, elgėsi grubiai, būna įvairių variantų“, - kalbėjo Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antavičius.

V.Antavičius pripažįsta, kad baudas didinti – būtina, tačiau šis klausimas įstrigęs biurokratų stalčiuose. „Mes dešimt metų kalbame, kad baudos yra mažos, bet jas kelti - ne mūsų kompetencija. Pernai Vyriausybė pateikė Seimui svarstyti projektą dėl baudų dydžių, o Seimas padėjo jį į stalčių. Dėl to mes turime ekonominių zuikių“, - apgailestavo V.Antanavičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių