Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilis – pagrindinis miesto teršėjas

2009-06-04 16:13
Automobilis – pagrindinis miesto teršėjas
Automobilis – pagrindinis miesto teršėjas / Diena Media arch. nuotr.

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kreipėsi į Viliaus miesto savivaldybę, kad ši padėtų kovoti su beatodairišku automobilių vietų skaičiaus didėjimu.

Per daug požeminių garažų

Asociacijos nuomone, dabar įstatymų bazė sudaro palankias sąlygas vienam asmeniui turėti neribotą skaičių automobilių, o valdžia ir statytojai verčiasi per galvą, siekdami sudaryti palankias sąlygas tų automobilių laikymui. Po daugiabučiais namais statomi kelių aukštų garažai, kurie išpučia statinio kainą, tačiau žiojėja tušti. Mat gyventojai aikštelių neįperka ir renkasi pigesnį būdą – automobilius stato gatvių pakraščiuose ir ant žalių vejų.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto parengta studija parodė, kad nuolat patiriami nuostoliai dėl spūsčių ir taršos siekia 3,8 mlrd. litų kasmet. Pabrėžiama, kad šie skaičiai nuolat auga. Dėl to miesto gatvės, kiemai ir žaliosios zonos bei vaikų žaidimo aikštelės negrįžtamai užpildomos automobiliais.

LNTPA ragina savivaldybę stoti į kovą kečiant įstatymo nuostatas. Dabar pagal reikalavimus po daugiabučiu tenka vienam butui įrengti po vieną vietą automobiliui. „Šios vietos pernelyg didelės, jos pritaikytos laikyti džipui. Būtina mažinti normatyvus, įrengiant kompaktiškesnes vietas, kurios būtų pritaikytos mažesniems, ekonominės klasės automobiliams. Taip pat būtina mažinti pačių vietų skaičių“, - sakė LNTPA prezidentas Robertas Dargis.

Siūlo gręžtis į viešąjį transportą

Mažinant vietų skaičių po daugiabučiais namais siūloma gręžtis į aikštelių statybą pačiame mieste bei jo prieigose. „Kopenhagos, Europoje pripažintas aukštos gyvenimo kokybės miestu, pavyzdys – kasmet po 5 proc. mažinamas automobilių vietų skaičius. Mūsų žiniomis, dauguma kitų Europos miestų seka šiuo pavyzdžiu, siekdami sumažinti automobilių skaičių mieste. Jie suvokia, kad automobilis yra vienas iš didžiausių miesto taršos objektų, pavojingų sveikatai ir gyvybei“, - sakė LNTPA prezidentas.

Asociacija su savivaldybe sutarė didesnį dėmesį skirti viešų automobilių aikštelių statybai, ypač miesto prieigose. Taip į Vilnių atvažiavę gyventojai būtų skatinami transporto priemonę palikti prie miesto, sėsti į visuomeninį transportą ir juo vykti į norimą objektą. Taip būt mažinamam miesto tarša, sprendžiama transporto grūsčių problema. Vakarais šiomis aikštelėmis galėtų naudotis daugiabučių namų gyventojai.

Mero Vilnaius Navicko pavedimu per pačius pusryčius buvo sudaryta darbo grupė iš savivaldybės politikų bei specialistų, LNTPA bei Aplinkos ministerijos atstovų. Darbo grupė giliau analizuos dabartines su transportu susijusias problemas bei teiks konkrečius pasiūlymus ne tik savivaldybei, bet ir Aplinkos ministerijai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų