- Laura Čyžiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija (LNTPA) kreipėsi į Viliaus miesto savivaldybę, kad ši padėtų kovoti su beatodairišku automobilių vietų skaičiaus didėjimu.
Per daug požeminių garažų
Asociacijos nuomone, dabar įstatymų bazė sudaro palankias sąlygas vienam asmeniui turėti neribotą skaičių automobilių, o valdžia ir statytojai verčiasi per galvą, siekdami sudaryti palankias sąlygas tų automobilių laikymui. Po daugiabučiais namais statomi kelių aukštų garažai, kurie išpučia statinio kainą, tačiau žiojėja tušti. Mat gyventojai aikštelių neįperka ir renkasi pigesnį būdą – automobilius stato gatvių pakraščiuose ir ant žalių vejų.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto parengta studija parodė, kad nuolat patiriami nuostoliai dėl spūsčių ir taršos siekia 3,8 mlrd. litų kasmet. Pabrėžiama, kad šie skaičiai nuolat auga. Dėl to miesto gatvės, kiemai ir žaliosios zonos bei vaikų žaidimo aikštelės negrįžtamai užpildomos automobiliais.
LNTPA ragina savivaldybę stoti į kovą kečiant įstatymo nuostatas. Dabar pagal reikalavimus po daugiabučiu tenka vienam butui įrengti po vieną vietą automobiliui. „Šios vietos pernelyg didelės, jos pritaikytos laikyti džipui. Būtina mažinti normatyvus, įrengiant kompaktiškesnes vietas, kurios būtų pritaikytos mažesniems, ekonominės klasės automobiliams. Taip pat būtina mažinti pačių vietų skaičių“, - sakė LNTPA prezidentas Robertas Dargis.
Siūlo gręžtis į viešąjį transportą
Mažinant vietų skaičių po daugiabučiais namais siūloma gręžtis į aikštelių statybą pačiame mieste bei jo prieigose. „Kopenhagos, Europoje pripažintas aukštos gyvenimo kokybės miestu, pavyzdys – kasmet po 5 proc. mažinamas automobilių vietų skaičius. Mūsų žiniomis, dauguma kitų Europos miestų seka šiuo pavyzdžiu, siekdami sumažinti automobilių skaičių mieste. Jie suvokia, kad automobilis yra vienas iš didžiausių miesto taršos objektų, pavojingų sveikatai ir gyvybei“, - sakė LNTPA prezidentas.
Asociacija su savivaldybe sutarė didesnį dėmesį skirti viešų automobilių aikštelių statybai, ypač miesto prieigose. Taip į Vilnių atvažiavę gyventojai būtų skatinami transporto priemonę palikti prie miesto, sėsti į visuomeninį transportą ir juo vykti į norimą objektą. Taip būt mažinamam miesto tarša, sprendžiama transporto grūsčių problema. Vakarais šiomis aikštelėmis galėtų naudotis daugiabučių namų gyventojai.
Mero Vilnaius Navicko pavedimu per pačius pusryčius buvo sudaryta darbo grupė iš savivaldybės politikų bei specialistų, LNTPA bei Aplinkos ministerijos atstovų. Darbo grupė giliau analizuos dabartines su transportu susijusias problemas bei teiks konkrečius pasiūlymus ne tik savivaldybei, bet ir Aplinkos ministerijai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...