- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rasti, kur pasistatyti automobilį, didmiesčių gyventojams tampa iššūkiu. Ypač didelės problemos automobilių savininkams kyla sostinės mikrorajonuose. Vilniaus valdžia sako, kad būdų plėsti automobilių stovėjimo aikšteles yra, tačiau nekilnojamojo turto vystytojai mato trukdžių. Kas trukdo plėsti sostinės automobilių stovėjimo zonas pasakojama LNK reportaže.
Daugiabučių gyventojams sostinėje automobilio statymas – nesibaigiantis galvos skausmas. Pakalbinti gyventojai skundžiasi.
„Visur blogai – prie namo blogai, prie darbo blogai, prie parduotuvės blogai.“
„Vakarais nelabai. Kiemuose nėra kur statyti, viskas užkimšta.“
„Susisiekimo paslaugų“ atstovai tikina, kad Vilniui reikėtų pasimokyti iš tokių didmiesčių, kaip Paryžius ar Berlynas, mat ten tik kas antra šeima apskritai turi automobilį, o Vilniuje be automobilio išsiversti sunkoka.
Visas LNK reportažas – vaizdo reportaže:
„Miesto centre, kur yra pats pats centras, tikrai yra apribotas parkavimo vietų skaičius tiek verslams, tiek gyventojams, t. y. apie 1,25 automobilio vienai šeimai, o labiau į miesto kraštus, labiau į aplinkinius, gyvenamuosius rajonus yra 1,5 automobilio vienai šeimai“, – teigė „Susisiekimo paslaugų“ judumo ekspertas Marius Pakėnas.
Problemų dėl automobilio statymo nekyla tik tiems, kurie gyvena nuosavuose namuose arba turi nuosavą garažą.
„Kadangi gyvename daugiabutyje, bet turime savo nuosavą garažą, tai mes neturime problemų su parkavimu, bet matome kaimynus, tai tikrai vargsta“, – pasakojo pakalbinta vilnietė.
Tiesa, sostinės savivaldybės inžinieriai įsitikinę, kad ne viskas prarasta – būdų, kaip praplatinti automobilių aikšteles, yra.
„Gatvėse yra galimybių rasti vietos papildomam parkavimui, erdvės yra tose vietose, kai kur ir natūraliai susiformuoja, kad viena juosta yra užstatoma, bet erdvės tikrai yra. Kita išeitis yra gyventojams burtis į kaimynais ir tvarkyti savo kiemą taip, kaip jie susitaria“, – apie galimybes pasakojo Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin.
Tačiau dalis atsakomybės dėl visus automobilius talpinančių aikštelių krinta ir ant nekilnojamojo turto vystytojų pečių.
Dažniausiai tik yra viena vieta vienam butui, ko, iš tikrųjų, labai dažnai pakanka.
„Šiais laikais yra normos, t. y. kiek jie privalo pastatyti pagal teisės faktus. Dažniausiai tik yra viena vieta vienam butui, ko, iš tikrųjų, labai dažnai pakanka“, – tikino A. Nikitin
„Senamiestyje galima keturiems butams statyti vieną parkavimo vietą, Naujamiestyje – dviem butams viena parkavimo vieta arba keturiems butams trys parkavimo vietos ir pan. Pakraščiuose privaloma statyti vienam butui vieną parkavimo vietą“, – apie tai, kiek parkavimo vietų privalu įrengti įvairiose Vilniaus vietose pasakojo Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos prezidentas Mindaugas Statulevičius.
Išeičių, kaip kurti daugiau vietų automobiliams nekilnojamojo turto vystytojai mato. Esą, mikrorajonuose galima statyti kelias dideles automobilių stovėjimo aikšteles arba bendradarbiauti su artimiausiais prekybos centrais, biurais ir po darbo valandų išpirkti jų turimas aikšteles gyventojams. Tačiau taip daryti bent kol kas neplanuoja. Sako, kad tam reikalingas bendradarbiavimas, kurio šiuo metu stinga.
„Nes jeigu ateis verslas, sakys, „gerai, mes norime pastatyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę“, kur gauti žemės? Žemė daugumoje tokių teritorijų yra valstybinė, valstybė neskelbia aukcionų, jos neparduoda, ją pirmiausia turi grąžinti savininkams, todėl yra nemaža problema“, – pavyzdį pateikė M. Statulevičius.
Automobilio statymas Vilniuje vis brangsta, o pernai Savivaldybė apmokestino stovėjimą net ir miegamuosiuose rajonuose.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...
-
D. Vedrickas: VPT galbūt vertins galutinę stadiono koncesijos sutartį – nenorėčiau dabar spekuliuoti2
Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) vadovas Darius Vedrickas neatmeta, kad tarnyba vertins Nacionalinio stadiono statybos koncesijos sutarties galutinį variantą. ...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...