Quantcast

Atsisako oro balionų judėjimo griežtinimų: ieškos kompromisų

Skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“ stabdo naujos tvarkos, kuria būtų griežčiau apribotas oro balionų judėjimas aerodromų skrydžių valdymo zonose, įsigaliojimą.

Valstybės valdoma įmonė penktadienį pranešė atsižvelgusi „į visų suinteresuotų pusių argumentus“ ir žada ieškoti kompromiso prioritetą teikiant skrydžių saugai.

„Įsiklausę į oreivių, visuomenės bei kitų suinteresuotų šalių argumentus, sustabdėme naujosios tvarkos įsigaliojimą. Toliau aktyviai dirbsime ieškodami visiems tinkančių būdų, kaip užtikrinti skrydžių saugą virš Vilniaus ir kitų šalies oro uostų, bei sieksime, kad mūsų valdomoje oro erdvėje galėtų tilpti bei vieni kitiems netrukdyti visi oro eismo dalyviai“, – pranešime spaudai sakė „Oro navigacijos“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.

Ruošiantis griežtinti oro balionų judėjimą, rugsėjo pradžioje Lietuvos oro uostai patvirtino, kad dabartinė tvarka netrukdo oro uostų saugai.

Pati „Oro navigacija“ po koronaviruso pandemijos teigia fiksuojanti didesnį su oro balionais susijusių saugos pažeidimų skaičių, dėl kurių keleiviniams orlaiviams kartais tenka atidėti tūpimą ir sukti ratus virš oro uosto.

Įmonės duomenimis, šiemet užfiksuoti keturi su oro balionais susiję saugos pažeidimai, pernai – 14, 2020-aisiais – vienas.

Pažymima, kad dažniausiai tai – draudžiamų zonų pažeidimai, įskridimai be leidimo į valdomą oro erdvę, paskelbtų oro eismo valdymo procedūrų ir skrydžių taisyklių bei skrydžių vadovo nurodymų nesilaikymas.

Kai kuriais atvejais, pasak „Oro navigacijos“, oro balionams kirtus tupiančių orlaivių trajektoriją, keleiviniai lėktuvai buvo priversti atidėti suplanuotą tūpimą.

Sugriežtinimais siekta įtvirtinti, kad oro balionai turėtų kilti iš patvirtintų ir suderintų starto vietų esant nustatytai vėjo krypčiai, jiems būtų draudžiama kirsti tupiančių orlaivių trajektoriją – tūptinę. Griežtesnės taisyklės taip pat numatė nuo 14 iki septynių žmonių sumažinti vienu metu skrendančių oro balionų grupės dydį.

Oreiviai tvirtino, jog tokie pasikeitimai sumažins skrydžių oro balionais skaičių virš sostinės, taip pat turės neigiamą poveikį Vilniaus turizmui bei sužlugdys oreivystę mieste.

Šiuo metu oro balionų skrydžiai virš sostinės leidžiami atsižvelgiant į jų pakilimo vietą, vėjo kryptį bei greitį, taip pat įvertinus į oro uostą atvykstančių ir išvykstančių orlaivių tvarkaraštį.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis rugpjūčio pabaigoje teigė, kad iki kito oro balionų skraidymo sezono bus rasti sprendimai, kad šio verslo reguliavimas užtikrintų saugumą, bet tuo pačiu pernelyg nevaržytų veiklos, ypač Vilniuje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių