- Lukas Miknevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos prieš kelis mėnesius skrydžius vykdyti pradėjusi sostinės savivaldybės įsteigta bendrovė "Air Lituanica" jau susiduria su nemenkomis problemomis. Ši skrydžių bendrovė nesugeba atsiskaityti už oro uostų teikiamas paslaugas.
"Balansuoja ties riba"
"Vilniaus dienos" žiniomis, "Air Lituanicos" vadovų laukia nelengvas pokalbis su Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovais. Šiandien vyksiančiame susitikime bus svarstoma, ką daryti su "Zuoko avialinijomis" tautos pramintos bendrovės skolomis.
Nors gandų apie sunkumus sklandė vos pradėjus kurti "Air Lituanicą" ir net šiai ėmus vykdyti skrydžius, pati bendrovė uoliai stengiasi kurti teigiamą įvaizdį, vis pranešama apie planuojamas naujas skrydžių kryptis ir žadama, kad 2015-aisiais jau dirbs pelningai, tačiau realybė, rodos, kitokia. Tai savaitraščiui neoficialiai patvirtino ir šaltis Tarptautiniame Vilniaus oro uoste.
"Problemų yra. Kabo tikrai ne viena sąskaita, kurios "Air Lituanica" nėra apmokėjusi", – teigė šaltinis.
Kokią sumą tik birželio pabaigoje skraidyti pradėjusi "Air Lituanica" jau sugebėjo įsiskolinti Vilniaus oro uostui, neatskleidžiama, bet, anot laikraščio kalbinto oro uosto atstovo, "jie balansuoja ties riba".
Neoficialiai kalbama ir apie tai, kad tam tikrų pretenzijų "Air Lituanicai" turi ir estų bendrovė "Estonian Air", iš kurios sostinės savivaldybės vežėjas nuomojasi vieną iš dviejų orlaivių.
Problemas neigia
"Air Lituanicos" vadovai tokias kalbas neigia. Jie tikina, kad jokių skolų bendrovė neturi.
"Ne, ne, ne", – paklaustas, ar "Air Lituanica" išties susiduria su problemomis atsiskaityti už Vilniaus oro uosto suteiktas paslaugas, bėrė "Air Lituanicos" komercijos direktorius Simonas Bartkus.
Jis tikino, kad jokių nepadengtų sąskaitų nėra, o bendrovė nevėluoja vykdyti savo įsipareigojimų.
Pasiteiravus, apie ką bus kalbama šiandien vyksiančiame "Air Lituanicos" ir Tarptautinio Vilniaus oro uosto atstovų sutikime, S.Bartkus teigė apie tai nieko nežinantis, nes pats šiame susitikime nedalyvaus.
Civilinės aviacijos administracijos direktorius Kęstutis Auryla svarstė, kad "Air Lituanicos" skolos, jei tokių yra, neturėtų būti didelės.
"Juk jie normaliai skraidyti pradėjo tik liepos mėnesį. Na, negali per tokį trumpą laiką atsirasti daug skolų", – skaičiavo K.Auryla.
Konkurencija – iš "Wizz Air"
Beje, vakar buvo paskelbta naujiena, kuri tikrai turėtų nepatikti "Air Lituanicos" vadovams. Kitais metais į Gruzijos sostinę Tbilisį skrydžius pradėti planuojanti įmonė gavo smūgį į paširdžius – pigių skrydžių bendrovė "Wizz Air" nuo kovo pradės vykdyti skrydžius į antrą pagal dydį šios šalies miestą Kutaisį.
Vilniuje vakar viešėjęs "Wizz Air" generalinis direktorius Józsefas Váradi teigė, kad skrydžių kainos į Kutaisį prasidės nuo 139 litų į vieną pusę su visais mokesčiais. O tai gerokai mažiau, nei iš keleivių prašytų "Air Lituanica". Be to, "Wizz Air" planuoja Vilniuje bazuoti trečią orlaivį.
"Mes ruošiamės vykdyti skrydžius į dvi naujas vietas – į Kutaisį Gruzijoje ir kita populiaria atostogų kryptimi – Korfu salą Graikijoje. Mes kalbame ne tik apie naujus maršrutus, mūsų dabartiniai skrydžiai vyks dažniau. Dažniau skraidinsime į Barseloną, Eindhoveną, Londoną, Milaną ir Paryžių", – spaudos konferencijoje sakė J.Váradi.
Vilniaus oro uosto generalinis direktorius Gediminas Almantas mano, kad "Wizz Air" ketinimai rodo pozityvią oro uosto plėtrą.
"Ne taip dažnai atsitinka, kad oro bendrovė bazuoja trečią lėktuvą mūsų oro uoste. Pastarąjį kartą taip tikriausiai buvo atsitikę prieš porą metų. Tai labai pozityvus vystymasis, jis taip pat susijęs su nauju fenomenu – pigių skrydžių bendrovių plėtra į Rytus", – kalbėjo G.Almantas.
Jis sakė, kad dėl "Wizz Air" skrydžių į Gruziją oro uostas tikisi padidinti tranzitinių keleivių skaičių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Internautai ūžia: prašome tylos – pareigūnai ilsisi12
Socialiniuose tinkluose masiškai dalijamasi vaizdais, kuriuose užfiksuoti besiilsintys policijos pareigūnai. Iš pirmo žvilgsnio susidaro įspūdis, kad tarnybiniame automobilyje pareigūnai miega. Policijos departamento atstovas sako, kad &sca...
-
Vilniaus ginčas su „Veolia“ Stokholmo arbitraže – išnagrinėtas
Stokholmo arbitražas išnagrinėjo Vilniaus savivaldybės ir jos valdomų Vilniaus šilumos tinklų ieškinį Prancūzijos energetikos koncernui „Veolia“ – juo iš prancūzų reikalaujama 560 mln. eurų kompensacijos ...
-
Sostinės politikai svarstys, ar riboti fejerverkų naudojimą mieste1
Sostinės politikai trečiadienį svarstys, ar riboti fejerverkų naudojimą mieste, o galingesnę pirotechniką apskritai uždrausti. ...
-
Nepavydėtina situacija Vilniuje: dėl liūties kai kurios gatvės tapo nepravažiuojamomis6
Trečiadienį nuo pat ryto merkiant lietui daugelį Vilniaus gatvių apsėmė vanduo. Dėl jo sankaupų stringa eismas. ...
-
Kelyje Vilnius-Kaunas liepsnojo karinis automobilis20
Antradienio pavakarę kelyje Vilnius-Kaunas, ties Žiežmariais, liepsnojo karinis automobilis. ...
-
Mirė istorikas A. P. Kasperavičius
Eidamas 81-uosius metus, mirė ilgametis Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto dėstytojas Algis Povilas Kasperavičius. ...
-
Po paskutinės nuošliaužos į Gedimino kalną patekti bus galima tik keltuvu3
Į Gedimino kalną nuo antradienio patekti galima tik keltuvu. ...
-
Vilniuje vyks antrasis Pasaulio lietuvių rašytojų suvažiavimas
Antradienį Vilniuje, Lietuvių literatūros ir tautosakos institute, prasidės antrasis Pasaulio lietuvių rašytojų suvažiavimas. ...
-
Vilnius neišduoda leidimų statyboms: priekaištų turi ir STT
Naujų būstų sostinėje iškiltų ir daugiau, tačiau nekilnojamojo turto plėtotojus, norinčius pradėti statybos darbus, stabdo Vilniaus savivaldybė. Anot Lietuvos banko, pastaroji yra vienintelė savivaldybė Lietuvoje, kurioje išduotų lei...
-
Vilniuje pradedamos remontuoti Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvės ir Minsko plentas1
Statybų bendrovė „YIT Lietuva“ Vilniuje pradeda 1 mln. eurų vertės Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvių ir Minsko plento remonto darbus. Juos numatoma baigti iki birželio pabaigos. ...