- Ruginė Ereminaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trečiadienį ryte naujosios Vilniaus skrydžių bendrovės „Air Lituanica“ surengtos spaudos konferencijos metu buvo pristatyti artimiausi su įmonės veikla susiję planai. Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva įsteigtas oro vežėjas skrydžio bilietus žada pardavinėti jau birželio pradžioje.
„Pagrindinis „Air Lituanica“ tikslas išlieka toks pats: pagerinti Lietuvos oro transporto susisiekimą. Visos kompanijos planuojamos skrydžių kryptys ir nauji bendradarbiavimai su kitais Europos vežėjais yra nukreipti būtent su tikslu suteikti galimybę keleiviams pasiekti Lietuvą tiek iš Europos, tiek iš Lietuvos Europą patogiau, negu įmanoma tai padaryti dabar“, - konferencijos metu teigė bendrovės direktorius Erikas Zubrus.
Licencijos dar neturi
Šiuo metu įmonės juridinis statusas dar nėra aiškus. „Šiai dienai „Air Lituanica“ yra pateikusi visus reikalingus dokumentus oro vežėjo pažymėjimui gauti, taip pat ir komercinei licencijai. Gegužės 22-23 d. numatytas Lietuvos civilinės aviacijos administracijos auditas, kurio tikslas yra patikrinti ar bendrovė kaip aviakompanija atitinka visus ES aviacijos saugumo keliamus reikalavimus“, - sakė E. Zubrus.
Jei mėnesio pabaigoje auditas nuspręs, kad „Air Lituanica“ atitinka visus reikalavimus, įmonė turėtų gauti būtiną veiklai oro vežėjo pažymėjimą. Audito metu bus įvertintos ir naujojo oro vežėjo galimybės įgyvendinti veiklos procesus, kurie yra numatyti dokumentaliai.
Lietuviai pilotai
„Air Lituanica“ direktoriaus teigimu, šiuo metu jau yra suformuota specialistų komanda, kurioje dirba 27 žmonės. Iki skrydžių pradžios kolektyvą planuojama padidinti iki 70 žmonių. Beveik visi komandos nariai iki šiol jau yra dirbę aviacijos srityje. „Pilotai, kurie dirbs pas mus, turi sukaupę ilgametę skraidymo patirtį. Kapitonų patirties vidurkis yra apie 20 skraidymo metų, - teigė E. Zubrus.
Planuojama, kad didžioji dalis komandos žmonių bus būtent Lietuviai. Įmonės atstovų teigimu, yra specialiai siekiama formuoti lietuvišką bendrovę.
Pirmieji skrydžiai
Bendrovės komercijos direktoriaus Simonas Bartkaus teigimu, dar šiemet „Air Lituanica“ planuoja pradėti skraidyti šešiomis skirtingomis kryptimis iš Vilniaus oro uosto. „Pirmasis skrydis įvyks birželio 30 d., sekmadienį, apie 18.30 val. Pirmasis reisas pakils į Briuselį, Lietuvos pirmininkavimo Europos Tarybai išvakarėse – suteiksime galimybę atskristi ir iš Briuselio į Vilnių“, - sakė S. Bartkus.
Planuojama, kad skrydžiai į Briuselį ir iš ten į Vilnių vyks beveik kasdien, išskyrus, šeštadienius. Kitas reisas, kuriuo bendrovė skraidins keleivius – Amsterdamo kryptimi. „Air Lituanica“ planuoja suteikti galimybę pasiekti vieną didžiausių skrydžių centrų, kuris suteiktų sąlygas iš ten patogiai keliauti tiek Europos. Tiek Šiaurės Amerikos kryptimis. Pirmas skrydis į Amsterdamą planuojamas nuo liepos 8 d.
Bendrovės galimybės
S. Bartkus konferencijos metu pasakojo, kad šiuo metu „Air Lituanica“ aktyviai dirba megzdama ryšius su kitais didžiausiais Europos skrydžių vežėjais, kad savo klientams galėtų pasiūlyti ir jungiamuosius skrydžius tiek per Amsterdamą, tiek per Briuselį.
Dar šiais metais skrydžių žemėlapį turėtų papildyti skrydžiai į Berlyną, Prahą, Miuncheną bei Maskvą. Šių oro maršrutų startas priklauso nuo susitarimų su partneriais oro vežėjais. Vien per šių metų antrąjį pusmetį bendrovė planuoja į Briuselį skraidinti mažiausiai 15 tūkst. keleivių, o į Amsterdamą – mažiausiai 210 tūkst. keleivių. O visais maršrutais per pusmetį turėtų keliauti apie 70 tūkst. keleivių.
Bilietai – ne už ilgo
Bilietų prekyba prasidės birželio mėnesio pradžioje. Tada bilietus bus galima įsigyti plačiame distribucijos tinkle. „Siekiame, kad būtų patogus distribucijos tinklas visame pasaulyje. Būtent dėl to svarbus bendradarbiavimas su kitais oro vežėjais. Stengsimės būti pačiu patogiausiu vežėju“, - akcentavo S. Bartkus
„Air Lituanica“ ketina skraidinti į pagrindinius miestų oro uostus, kurie, bendrovės teigimu, aptarnauja klientus geriausiai - skirtingai nei pigių skrydžių bendrovės, skraidinančios į nutolusius nuo miesto oro uostus. Bilietų kainos į vieną pusę su visais mokesčiais turėtų kainuoti nuo 299 litų.
Investicijos
Šiuo metu net 83 proc. bendrovės „Air Lituanica“ akcijų valdo Vilniaus miesto savivaldybės įsteigta įmonė „Start Vilnius“, o likę 17 proc. priklauso „Air Lituanica Club“, kurį šiuo metu sudaro 15 investuotojų, pasirašiusių sutartis. Su dar antra tiek fizinių ar juridinių investuotojų planuojama susitarti per ateinančias dvi savaites. Savivaldybė bendrovei pinigus skyrė iš Transporto vystimo programos.
„Air Ltuanica“ direktorius E. Zubrus planuoja, kad bendrovė greitu laiku turės 2,5 mln. litų kurie sudarys apie ketvirtadalį pirminių bendrovės investicijų. O veiklos pradžioje, prieš pirminius skrydžius, bendrovės įstatinis kapitalas bus 10 mln. litų. Verslo investicijų plane yra numatytas 20 mln. investicijų poreikis per ateinančius tris metus.
„Lėktuvai, kuriais ruošiamės operuoti, yra regioniniai reaktyviniai lėktuvai „Embraer“. Šiuo metu esame pasirašę sutartį dėl pirmojo orlaivio tiesiai iš „Embraer“ gamintojų dukterinės įmonės „ECC Leasing“. Dėl antrojo lėktuvo: šiuo metu yra baigiamos derinti nuomos sąlygos su „Estonian Air“. Abu lėktuvai pasieks Vilnių birželio pradžioje – nudažyti mūsų aviakompanijos spalvomis“, - teigė E. Zubrus. Lėktuvai atitinkamai talpina 86 ir 76 keleivius.
Bendrovės vadovų teigimu, šiuo metu „Air Lituanica“ neviršija verslo plane numatyto biudžeto. Įmonės lūžio taškas numatytas 2015 metais. Pagal bendrovės verslo planą jau per pirmąjį veiklos pusmetį planuojama gauti 40 mln. litų pajamų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Rusų dramos teatras prašo paaiškinti, kodėl dingo finansavimas pastato rekonstrukcijai
Rusų dramos teatras prašo „atsakingų pareigūnų išaiškinimo“, kodėl nuspręsta iš Valstybės investicijų programos išbraukti beveik 14 mln. eurų, už kuriuos buvo numatoma rekonstruoti pagrindinį teatro pas...
-
Statinių sostinėje architektūrinėms idėjoms įvertinti – projektų konkursai
Vilniaus miesto taryba po svarstymo komitetuose trečiadienį pritarė siūlymui papildyti ir patikslinti sąrašą objektų, kurių architektūrinėms idėjoms įvertinti privaloma skelbti projektų konkursus. ...
-
Opozicija piktinasi, kad nuveiktų darbų ataskaitą R. Šimašius pateikia paskutinę minutę2
Meras Remigijus Šimašius sako, jog per dvejus šios kadencijos metus jam pavyko pasiekti, kad Vilnius būtų matomas pasaulio žiniasklaidoje dėl novatoriškų sprendimų COVID-19 karantino akivaizdoje. ...
-
Vilniečiai kviečiami savanoriauti mobiliuosiuose punktuose: žada paskiepyti nuo COVID-191
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia savanoriauti mobiliuosiuose patikros punktuose. Teigiama, kad savanoriai gali būti paskiepyti vakcina nuo COVID-19. ...
-
Pilaitės futbolo stadione nebeliko maniežą dengusio kupolo: aikštyne planuojamos treniruotės
Demontavus pripučiamą futbolo maniežo kupolą, dengusį Pilaitės futbolo stadioną, Vilniuje atnaujinama Pilaitės gimnazijos futbolo stadiono veikla. Šiltuoju metų laiku stadionas veiks atviro aikštyno principu. ...
-
Duris turėtų atverti restoranai, barai ir kavinės1
Šią savaitę dar viena labai laukiama diena yra ketvirtadienis. Kiti jį jau vadina didžiuoju ketvirtadieniu, kai jau bus galima kavos puodelį išgerti ne ant suolo parke, o ant kėdės lauko kavinėje, praneša LNK žinių tarnyba. &nbs...
-
Pilaitėje prasideda antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas, keisis ženklinimas1
Pilaitės rajone startuoja antrasis požeminės pėsčiųjų perėjos statybų etapas ties Vydūno ir V. Pociūno gatvėmis, po kurio gyventojai galės jaustis dar saugiau, o judrų Pilaitės prospektą kirsti tiesiog po žeme, nelėtinant eismo. ...
-
„Didįjį šeimos gynimo maršą“ palaimino Vilniaus savivaldybė: galės dalyvauti iki 7 tūkst. žmonių23
Vilniaus miesto savivaldybė suteikė leidimą rengti „Didįjį šeimos gynimo maršą“. Gegužės 15-ąją įvyksiančiu protestu bus siekiama atkreipti dėmesį į dabartinės daugumos vykdomą politiką dėl Konstitucijoje numat...
-
Santaros klinikose įrengiamos naujos reanimacijos vietos sunkiems COVID-19 pacientams
Antradienio duomenimis, stacionarinių vietų, skirtų COVID-19 pacientams gydyti, užimtumas Vilniaus regione siekia 85 proc., o reanimacijos ir intensyviosios terapijos – 90 proc. Kaip teigia Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų, organizu...
-
Vilniaus koncertų salei pabrangus iki 75 mln. eurų, numatytas finansavimas atidėtas3
Nacionalinės koncertų salės projektui Vilniuje pabrangus beveik 23 mln. eurų – iki 75 mln. eurų ir užtrukus jos projektavimui, Vyriausybė kol kas atsisako Valstybės investicijų programoje suplanuotų lėšų objekto statyboms. ...