- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
-
Praūžusioje „Mados infekcijoje“ buvo parodyta 15 kolekcijų
Kovo 18–19 dienomis ant Šiuolaikinio meno centro flagštoko iškelta piratų vėliava skelbė – pastatą užkariavo „Mados infekcija“. Per dvi festivalio dienas buvo parodyta 15 kolekcijų ir unikalus menininko Andrey Bartenev performansas – jam vieninteliam publika plojo atsistojusi, o finale sudaužytos keraminės skulptūros šukes greičiausieji susišlavė atminimui.
Druskų kambarys
Šiuolaikinio meno centro erdvėse festivalio metu siautė ne tik minia stileivų, bet ir įspūdingos gamtos stichijos – sužėlęs beržynas, vulkanas, poliarinės pašvaistės ir šeši skulptūriški ledkalniai – vizualus priminimas, kaip sparčiai ir netikėtai klimato kaita veikia aplinką ir mūsų gyvenimą.
„Keičiantis klimatui vienur sezoniškumas visiškai išnyksta, kitur, priešingai, orai apsiverčia aukštyn kojomis, kardinaliai pakeisdami kraštovaizdį, gyvenimo būdą ir drabužių dėvėjimo įpročius. Analogiški pokyčiai vyksta ir madoje: ribos tarp sezoniškumo ar lyčių skirtumo praktiškai nebėra,“ – teigia festivalio idėjinė vadė Sandra Straukaitė.
Šešiems ledkalniams suberti prireikė keturių tonų techninės druskos ir ne vieno eksperimento, kad monumentalūs kūgiai būtų reikiamos formos, faktūros ir kristalizacijos.
„Scenografijos idėja gimė po klimato kaitos konferencijos Paryžiuje, kurioje buvo aptariama tirpstančių ledynų problema. Kardinalių klimato pokyčių Lietuvoje kol kas gal ir nepastebime, bet gamta po truputį keičiasi. Pajuokavome, kad jei anksčiau žiemą keliai buvo intensyviai barstomi druska, dabar ją naudosime meninėms instaliacijoms. Buvo liūdna stebėti, kaip per pusvalandį po festivalio ledkalniai pilnai demontuoti, bet tai dar labiau sustiprino pojūtį, kaip viskas laikina ir trapu,“ – apie scenografiją pasakoja festivalio architektė Rūta Bagdzevičiūtė.
Jauni, greiti ir įsiutę
Aštuonioliktoje „Mados infekcijoje“ naujausias kolekcijas demonstravo ištikimi festivalio senbuviai, kviestiniai svečiai iš Latvijos ir Lenkijos, konkurso „Injekcija“ finalininkai, kurie, pasak S. Straukaitės, debiutavo su trenksmu.
„Įdomu, kad kiekvienas renkasi savo kelią. Morta Nakaitė ištikima konceptualiajai madai. Thom Bara, sužavėjęs žiūrovus elegantiška linija, išsiskyrė originaliu šou, nekreipdamas dėmesio net į tai, kad fotografams bus praktiškai neįmanoma užfiksuoti modelių. Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės kolekcija – jaunatviška, neperspausta, šiuolaikiška. Jeigu per konkurso „Injekcija“ finalą komisijai buvo kilę abejonių, estė Anna Jelizarjeva įtikinamai sukūrė postsovietinę atmosferą, nors pati gimė jau nepriklausomybę atgavusioje Estijoje,“ – įžvalgomis dalijasi dizainerė S. Straukaitė.
Vyrų renesansas
Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio skiriama vyriškai madai, kuri iš moterų nugvelbė paskutinius atributus: gėlėtus audinius, kailius, blizgučius, sijonus ir net aukštakulnius. Liucijos Kvašytės kolekcijoje drąsiai, bet organiškai persipynė bažnytinio meno prabanga ir pankiškas do it yourself fenomenas. Lilija Larionova šiemet nenuskriaudė ir moterų, bet didesnį vaidmenį skyrė vyriškai linijai, pagrindiniu akcentu pasirinkusi lietpaltį. Latvių duetą Mareunrol‘s ne vienas žiūrovas įvertino už meniškiausią ir vieną kokybiškiausių kolekcijų. Šie kūrėjai Latvijoje išgarsėjo ne tik individualiais parodymais, bet yra vertinami kaip konceptualūs teatro kostiumų dailininkai.
D. Bowie paveldas
Charakteringi makiažai ir dailūs veidai – dvi pagrindinės festivalio „Mados infekcija” makiažo kryptys. Į pirmąją pateko baltos blakstienos, ugniniai akių šešėliai ir vyrišką griežtumą pabrėžiantis, tamsus, dūminis akių makiažas. Kita kryptis buvo tinkama ne tik podiumui, bet ir pasivaikščiojimui mieste – švarus, gaivus veidas, sakingai padažytos lūpos ir lengvai paryškintos lūpos.
Ant festivalio „Mados infekcija“ podiumo svečiai galėjo išvysti ir šiųmetines šukuosenų tendencijas – išsidraikiusius kuodus bei įvairias kasyčių variacijas. Sandros Straukaitės kolekcijai sukurtos išraiškingos, Davido Bowie kūrybos laikmečio įkvėptos šukuosenos.
Vaizdo klipas iš užkulisių:
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šimtmečio Dainų šventė: laukti tarsi Kalėdų
Vasarą vyksiančios šimtmečio Dainų šventės organizatoriai ragina jau dabar gyventi šventės nuotaikomis, laukti jos kaip Kalėdų ir svarsto apmokestinti kai kurias repeticijas. Šimtmečio Dainų šventė „Kad giria...
-
Lietuvos nacionalinis dramos teatras surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą2
Lietuvos nacionalinis dramos teatras balandžio 11 d. surengė pirmąjį teatrų tvarumo forumą, į kurį susirinkę scenos menų lauko profesionalai klausėsi užsienio ir Lietuvos kolegų pranešimų apie tai, kaip teatrai galėtų veikti gamtai draug...
-
Vilniuje atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai
Vilniuje, Antakalnyje, penktadienį atidaromi atnaujinti Sapiegų rūmai. ...
-
„Kino pavasarį“ aplankė 105 408 žiūrovai, rengėjai jau ruošiasi jubiliejiniam festivaliui1
Dvi savaites kino gerbėjus lepinusio, ramiai gyventi neleidusio ir kino teatrus žiūrovais pripildžiusio Vilniaus miesto kino festivalio „Kino pavasaris“ rengėjai skaičiuoja šiemet sulaukę daugiau nei 105 000 žiūrovų ir džiaugiasi ...
-
Gimtadienis po žeme: „Neakivaizdinis Vilnius“ kviečia išjungti tamsą
Nuo požeminio koncerto, kino kapsulės iki nemokamų ekskursijų po plika akimi nematomą Vilnių, jo rūsius, bunkerius, slaptus kiemelius bei vitražais inkrustuotus pastatus. Unikalią galimybę atrasti miestą po miestu ir giliau slypinčias jo istorijas ...
-
Šiuolaikinio britų džiazo pulsas – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Daugelis Europos džiazo entuziastų jau ne vienerius metus vienbalsiai tvirtina – karščiausias šio žanro taškas Senajame žemyne yra Londonas. ...
-
„Dialogai su Čiurlioniu“: ketvirtąjį sezoną atidarys Ukrainos pianistas P. Bondaras3
M. K. Čiurlionio namuose Vilniuje ketvirtus metus vykdomas muzikinis projektas „Dialogai su Čiurlioniu“, inicijuojantis užsienio šalių atlikėjų įsitraukimą į Lietuvos muzikos pasaulį, kviečia į 2024 m. pavasario sezono koncertus ...
-
Kino teatruose – apdovanojimų sulaukęs lietuvių filmas „Marijos tyla“
Nuo balandžio 19 d. Lietuvos kino teatrų ekranuose mirgės šiandienai itin aktuali režisieriaus Davio Sīmanio istorinė drama „Marijos tyla”. ...
-
MO muziejuje atidaroma paroda „Žemyn triušio urvu“
Balandžio 11-osios vakarą MO muziejaus mažojoje salėje bus atidaryta nauja Baltijos šalių meno paroda „Žemyn triušio urvu“. Kūrinius nuo 1960-ųjų iki šių dienų pristatančioje parodoje tyrinėjama savasties paie&scar...
-
Londono džiazo revoliucionieriai „Binker & Moses” – „Vilnius Mama Jazz“ pristato programą
Festivalis „Vilnius Mama Jazz“ tęsia tradiciją Lietuvos publikai pristatyti ryškiausius naujųjų laikų britų džiazo talentus. Vėlyvą gegužės 24-osios vakarą (22 val.) festivalio scenoje – saksofonininko Binkerio Goldingo ir ...