Quantcast

Muziejai vasarą tikisi Vilniaus svečių

Vasarą Vilnius ištuštėja. Atostogos, poilsis gamtoje. Tad muziejams Vilniuje tenka ieškoti išmoningų būdų, kaip pritraukti lankytojų. Tikimasi, kad užsienio turistų srautas atsvers poilsiautojus.

– Vasara muziejams yra tas sudėtingesnis metas. Kaip ketinate pritraukti išsibarsčiusius vilniečius ir miesto svečius?

– MO muziejaus Ryšių su visuomene vadovė Indrė Lelevičiūtė: Ši vasara mums yra kaip ir eksperimentinė, kai galėsime pamatyti, kiek šiltuoju metų laiku galime pritraukti vilniečių ir miesto svečių. Žinoma, kuo geresnis oras, tuo dažniau vilniečiai išvyksta į užmiestį, prie jūros ar tiesiog į atviras erdves. Mes turime lauko terasą, kuri yra po atviru dangumi, ir stengsimės ją vasaros metu kuo efektyviau, atraktyviau  išnaudoti.

Mums svarbu, kad būtume viena iš tų vietų, kur vilniečiai ar miesto svečiai eina, todėl įsitrauksime ir į visas mieste vykstančias veiklas ar renginius bei bandysime siūlyti savo programą arba būti tų renginių dalimi. Pavyzdžiui, vyks Gatvės muzikos diena ir viena iš erdvių bus šalia muziejaus.

Taip pat galbūt dar kliaunamės atvykstančiais turistais, kurie vaikščiodami po senamiestį net ir vasaros laikotarpiu užeina į muziejus, o tie  tradiciniai muziejų lankytojai yra dažnesni  vėsesniuoju metų laiku.

Lietuvos nacionalinio muziejaus atstovas Arminas Šileikis: Turėsime naują direktorę, tad vasaros planai gali keistis, tačiau šiltajam laikotarpiui yra numatyti du mums svarbūs renginiai – tai "Muziejų naktis" bei "Kultūros naktis", kuriuose Nacionalinis muziejus ketina dalyvauti. Gegužės pabaigoje vyksta ir festivalis "Skamba skamba kankliai", kuris rengiamas šalia vieno iš Nacionalinio muziejaus padalinių – Vilniaus gynybinės sienos bastėjos ir jos teritorijoje.

120 tūkst. – tiek žmonių MO muziejuje apsilankė per pirmą veiklos pusmetį.

Konkrečiai vasarą bent jau mūsų muziejaus padaliniai labiausiai orientuojasi į užsienio turistus, kadangi labai daug vilniečių atostogauja ir šiaip, esant geram orui, yra linkę išvažiuoti iš miesto. Organizuoti išskirtinių renginių miesto žmonėms nebuvo poreikio. Ką mes pastebėjome ir kas pasiteisino – tai vasarą ketvirtadieniais vakare organizuojamos mūsų ekskursijos. Tačiau penktadieniais, šeštadieniais ar sekmadieniais jos nesulaukė tiek žmonių dėmesio. Taip pat pastebėjome, kad žmonės labai noriai dalyvauja teminėse-proginėse ekskursijose. Kaip tik tokia yra numatyta per Karaliaus Mindaugo karūnavimo šventę liepos-6-ąją. Tai yra laisvadienis ir valstybinė šventė, tad žmonės nori ją praleisti turiningiau ir noriai ateina į ekskursijas. Tokių ekskursijų numatome Gedimino pilies bokšte, greičiausiai bus ir Vilniaus gynybinės sienos bastėjoje.

Žinoma, pastebime, kaip oras veikia lankytojų srautą ir liekame prie minties, kad visgi pagrindiniai mūsų kelių padalinių, t. y. Naujojo arsenalo, Senojo arsenalo (kuriame yra archeologijos ekspozicija), Bastėjos ir Gedimino pilies bokšto, lankytojai yra užsienio turistai. Jiems šiuo metu esame išleidę žemėlapius su visais mūsų padaliniais, informacija apie tų padalinių veiklą ir kada juos galima aplankyti.

– MO muziejus sėkmingai pritraukė lankytojų nuo pat atidarymo. Kas tam darė įtakos?

– I.Lelevičiūtė: Muziejaus atidarymo ir pirmosios parodos pasisekimas pranoko mūsų lūkesčius. Ilgąjį muziejaus atidarymo savaitgalį (per keturias dienas) turėjome daugiau nei 10 tūkst. lankytojų. Taip pat skaičiuojame, kad per pirmą veiklos pusmetį muziejuje apsilankė maždaug 120 tūkst. žmonių. Tai yra tikrai puikus rezultatas, kuriuo džiaugiamės.

Tikrai sulaukiame daug gerų atsiliepimų ir apie mūsų audiogidą, kuris yra nemokamas bei prieinamas visiems mūsų muziejaus lankytojams. Dabar jis yra lietuvių ir anglų kalbomis, tačiau planuojame e.gidą išversti ir į vokiečių bei rusų kalbas. Visos mūsų siūlomos priemonės žmonėms yra lengvai ir patogiai prieinamos. Taip pat muziejus visada save pozicionavo kaip laukiantį visų, nesvarbu, ar tu profesionalas, ar galbūt nieko nežinai apie meną. Vienas iš MO muziejaus šūkių ir yra: "Turėk savo nuomonę, nes visas menas yra apie mus." Visi gali būti to dalimi ir kiekvieno nuomonė yra laukiama.

Žinoma, muziejaus atidarymo metu masino ir pats pastatas. Tai, kad čia buvo kino teatras bei pirmą kartą Lietuvos istorijoje mecenatyste buvo pasiektas toks aiškiai apčiuopiamas rezultatas. Galbūt žmonės plūdo dėl pačios idėjos ar noro pamatyti pastatą, tačiau dabar lankytojai eina dėl parodinio turinio ir parodą papildančių veiklų. Juos domina tiek parodos turinys, tiek papildomi renginiai-veiklos, kurie vyksta muziejuje. Žmonės mato, kad jis yra atviras, gyvas, pilnas žmonių, ir irgi nori būti to dalimi – taip pat akstinas užeiti, pamatyti. Muziejuje vyksta ir kitų renginių: susitikimai su menininkais, šeimų sekmadieniai, paskaitos. Pavyzdžiui, trečiadieniais vyksta paskaitos apie meną su mokytoju Ričardu Jankausku, taip pat nuo ketvirtadienio iki sekmadienio rodomas kinas.

– Lietuvos nacionalinis muziejus sėkmingai vasaromis pritraukia lankytojų ir jau pabandėte įvairius būdus. Ar labai lankytojų srautas vasarą sumažėja ir kas labiausiai juos traukia vasarą?

– A.Šileikis: Gal reikėtų sakyti, kad lankytojų srautas truputį kitaip pasiskirsto, nes visgi vasarą dažniau lankosi užsienio turistai. Tai svarbiausias pasikeitimas, kuris įvyksta, o rudenį ir žiemą lankytojai yra vietiniai. Jiems rudenį ir žiemą ne vien mūsų, bet turbūt ir kiti muziejai yra paruošę įvairių kultūrinių renginių. Pavyzdžiui, pas mus būna ir paskaitų, ir kultūros istorijos vakarų, archeologų vakarų, kuriuose jie skaito savo pranešimus ir kt. Dažnai tie renginiai labiau orientuoti į lankytojus iš Lietuvos, bet vasarą tas lankomumas keičiasi.

Muziejus nesiekia konkuruoti su vasaros pramogomis, nes visi žinome, kad vasara pas mus Lietuvoje trumpa ir, kai tik yra šiek tiek saulės, žmonės nori būti lauke. Todėl Gedimino bokštas ir bastėja yra du mūsų padaliniai vasarai, nes būtent į Gedimino kalną žmonės eilėmis lipa pasižiūrėti Vilniaus panoramos. Taip pat ir bastėja, kuri dar nėra taip labai išreklamuota, turi apžvalgos aikštelę, kuri noriai lankoma ir iš ten atsiveria graži Vilniaus panorama. Lankytojus traukia tas pabuvimas, kai esi muziejuje, bet kartu esi ir lauke, tą ir suteikia Gedimino pilies bokštas bei bastėja.

Pavyzdžiui, rugpjūtį nėra kito objekto iš mūsų padalinių, kuris būtų taip lankomas, kaip Gedimino pilis. Ji ir yra lankomiausias objektas vasarą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Karen Croley

Karen Croley portretas
„Google“ šiuo metu moka $ 17,000 iki $ 22,000 per mėnesį namuose. Prie šio darbo prisijungiau prieš 2 mėnesius ir per pirmuosius savo darbo mėnesius uždirbau $ 20,544. Galiu pasakyti, kad mano gyvenimas visiškai pagerėjo! galite jį patikrinti >>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių