Quantcast

Helovyno išvakarėse – kvapą gniaužiantis multimedijos šou „Sculpt“

  • Teksto dydis:

Artėja Visų šventųjų diena ir jaunimo pamėgtas Helovynas, o šiuolaikinės muzikos festivalyje „Gaida“ – kvapą gniaužiantis 3D spektaklis „Sculpt“. Jau šį sekmadienį, spalio 29 d., Šiuolaikinio meno centre šis inovatyvus, o drauge anapusinius vaizdinius žadinantis multimedijos šou bus pirmą kartą parodytas Vilniuje.

Šveicarų ir prancūzų menininkų sukurtas „Sculpt“ – tai virtualios perkusijos spektaklis, prie atlikėjo rankų pritvirtinus sensorius, kuriais – tarsi kompiuterinių žaidimų konsolėse – perduodami kamerų fiksuojami žmogaus judesiai. Judesiai iššaukia vaizdus ir garsus: kuria virtualią scenografiją ir muziką.

„Sculpt“ autoriai – garso ir vaizdo menininkų komanda „GeKiPe“ („Gestures, Kinetics, Percussion“): Philippe’as Spiesseris – perkusininkas ir projekto vadovas, Alexanderis Vertas – kompozitorius ir ansamblio „Flashback“ vadovas, José Miguelis Fernandezas – kompozitorius ir garso režisierius, Thomas Köppelis – vaizdo menininkas ir režisierius.

„Sculpt“ trunka apie valandą. Jo atlikėjas Ph. Spiesseris groja virtualiais mušaimaisiais ir erdvėje savo kūnu, rankomis ir kojomis brėždamas įvairias trajektorijas. Kūrinius virtualiai perkusijai ir elektronikai inspiravo „GeKiPe“ menininkų siekis ištirti naujųjų technologijų galimybes, atkuriant judesius, kurie naudojami grojant originaliais instrumentais. Šiame šou žmogaus judesiai fiksuojami „Kinect“ kameromis, kurios dažniausiai naudojamos kompiuterinių žaidimų konsolėse.

Projekte skamba du multimedijos kūriniai – J. M. Fernandezo „Hypersphère“ („Hipersfera“) ir A. Verto „Le Silence“ („Tyla“). Pastaroji muzikos ir vaizdo kompozicija paremta žmogaus potyriu, kai jis palaipsniui grimzta į beribę tylą ir pamažu tampa svetimu visai žmonijai. Sąmoningai pasinėręs į haliucinacijas ir daugiau nebetikįs sėkme, žmogus prisidengia tylos skraiste ir pasišalina į savo citadelę – tylos tvirtovę. Kūrinį sudaro introspektyvių ir gyvybingų, žaismingų epizodų kaita, tarsi vaizduojanti žmogų, kuris norėtų ir vėl kontroliuoti savo likimą. Klausytojai stebi šio herojaus pastangas, kurios, lydimos baimės ir dvejonių, veda link išsižadėjimo ir pasinėrimo į begalybę.

„Sculpt“ pasaulinė premjera įvyko 2015 m. festivalyje „Aujourd’hui Musiques“ Perpinjano miesto teatre „Archipel“. Šis performansas yra bendras organizacijų „Théâtre de l’Archipel Scène Nationale France“, Paryžiaus „Pompidou Centre IRCAM“ ir „Flashback66“ projektas.

Vienintelis multimedijos šou „Sculpt“ spektaklis Vilniuje – spalio 29 d. Šiuolaikinio meno centro didžiojoje salėje. Bilietai platinami „bilietai.lt“ kasose ir internetiniame portale.

Verta priminti, kad šeštadienį, spalio 28 d., festivalyje „Gaida“ – legendinio amerikiečių kompozitoriaus Johno Adamso kūrinių koncertas, skirtas šiemet visame pasaulyje švenčiamam šio kūrėjo 70-mečiui. Vieno iškiliausių XX–XXI a. kompozitoriaus muzikos koncerte Nacionalinėje filharmonijoje Juozo Domarko diriguojamas Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras atliks pasaulinę šlovę J. Adamsui atnešusius kūrinius „Harmonielehre“ ir „Grand Pianola Music“ bei Fokstrotą orkestrui „The Chairman Dances“ („Pirmininkas šoka“) iš operos „Niksonas Kinijoje“. Vakaro solistai – Rūtos Rikterės ir Zbignevo Ibelhaupto fortepijoninis duetas. 

Beje, 1985 m. sukurtą „Harmonielehre“ („Harmonijos mokymas“) LNSO pirmą kartą atliko dar 1988 m. tarptautiniame šiuolaikinės muzikos festivalyje Sankt Peterburge – tai buvo europinė šio kūrinio premjera. J. Domarko vadovaujamas orkestras turėjo unikalią galimybę dirbti su į festivalį atvykusiu J. Adamsu. Vėliau „Harmonielehre“ LNSO grojo ne kartą. Pasak J. Domarko: „Tai – tarsi muzikinė biblija, etaloninis orkestro galimybių įrodymas.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių