- „Kauno diena“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Praėjusi žiema buvo tikras iššūkis tiek vairuotojams, tiek kelininkams. Dauguma sezono mėnesių buvo ypač permainingi ir kelių priežiūrai nepalankūs dėl stiprių oro temperatūros svyravimų“, – sakė bendrovės „Kelių priežiūra“ kelių priežiūros vadovas Karolis Sakalauskas.
Daugiausia iššūkių – gruodį
„Kelių priežiūra“ žiemos sezoną pradėjo pernai spalio 15-ąją ir užbaigė šiemet balandžio 15-ąją.
Per šį laikotarpį keliuose išbarstyta beveik 110 tūkst. t druskos, ja padengta ir nuvalyta daugiau kaip 1,6 mln. km šalies kelių.
„Kelių priežiūros“ specialistų teigimu, šaltasis sezonas buvo neeilinis: stebino itin ankstyva žiemiškų orų pradžia ir sunkios eismo sąlygos net prasidėjus kalendoriniam pavasariui.
Dar lapkritį į Lietuvą atkeliavus pirmiesiems šalčiams ir sniegui, kelininkai pradėjo barstyti slidumą mažinančias medžiagas – vien lapkritį išbarstyta beveik 13 tūkst. t druskos, o tai – net dvigubai daugiau nei 2021 m. tuo pat metu.
Vis dėlto bene daugiausia iššūkių kelininkams kėlė gruodis, kai dėl gausių kritulių ir plikledžio didžiojoje dalyje valstybinės reikšmės kelių net aštuonis kartus buvo fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Praeitą gruodį šalies keliuose net aštuonis kartus fiksuotos ypač sudėtingos meteorologinės sąlygos.
Kovo 8-oji – išskirtinė
„Esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms įprasti valymo terminų, darbo trukmės, sniego sluoksnio storio, dangos būklės rodiklių reikalavimai nebegalioja, pagrindinis uždavinys – išlaikyti eismą keliuose, tad atsipūsti tikrai nebuvo kada. Siekdami užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, keliuose gruodį dirbo beveik 5,1 tūkst. mechanizmų. Išbarstėme rekordinį kiekį – per 45 t druskos, net 10 t daugiau nei 2021 m. gruodį“, – teigė K. Sakalauskas.
Sudėtingų ir permainingų sąlygų buvo ir kitais mėnesiais, tai įpareigojo ne tik intensyviai dirbti barstant slidumą mažinančias medžiagas, aktyviai valyti kelius, bet ir atlikti daug prevencinių darbų.
„Sausis buvo kiek ramesnis, bet vis tiek pasitaikydavo intensyvių snygių ir pustymų. Vos nuvalius ir pabarsčius kelius, darbus tekdavo kartoti nedelsiant, nes keliai greitai padengiami nauju sniego sluoksniu, o dėl pustymo beriamos tirpdymo medžiagos nespėja tinkamai veikti. Dėl dažnų lijundrų ir susidarančio plikledžio atlikome daug prevencinių darbų. Bene labiausiai nustebino kovo pradžioje grįžusios sudėtingos žiemiškos sąlygos ir fiksuota neeilinė situacija – besitęsiantis snygis, vėjas, pūga, plikledis. Būtent kovo 8-oji mums buvo sudėtingiausia viso sezono diena. Lietuvos kelius tądien valė net 344 mūsų mašinos, sunaudojome 3 096 t druskos, 1 008 t mišinių ir 386 kub. m tirpalo,“ – komentavo K. Sakalauskas.
Bus daugiau informacijos
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovo, šiemetė žiema – išskirtinė rekordine darbo apimtimi.
„Pastaraisiais metais stabilus augimas – visose žiemos sezono darbų srityse, kai kur jis siekia net 330 proc. Šiemet valstybinės reikšmės keliuose dirbo net 15,9 tūkst. „Kelių priežiūros“ mechanizmų – 2 tūkst. daugiau nei 2022-aisiais. Skaičiuojame, kad šiam žiemos sezonui keliams barstyti ir slidumui mažinti sunaudojome 109 125 t druskos, 53 049 t mišinio ir 31 670 kub. m druskos tirpalo, kai per visą ankstesnį sezoną druskos sunaudojome vos per 60 t“, – sakė K. Sakalauskas.
Siekdama užtikrinti kuo saugesnes eismo sąlygas, „Kelių priežiūra“ savo interneto svetainėje paskelbė interaktyvų kelių priežiūros žemėlapį. Be to, jau kitąmet planuojama viešinti kelių priežiūros darbus realiu laiku.
„Slidžius kelius prognozuojantis žemėlapis padės prieš kelionę įvertinti tikėtinas eismo sąlygas, pavojingus meteorologinius reiškinius ir pasirinkti saugesnį važiavimo laiką ar maršrutą. Kitąmet planuojame atverti kelių valymo ir barstytuvų judėjimo interaktyvų žemėlapį“, – papasakojo K. Sakalauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujų lengvųjų automobilių rugsėjį įregistruota 0,5 proc. mažiau
Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas rugsėjį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, mažėjo 0,5 proc. iki 2,5 tūkstančio. ...
-
Kaip paruošti automobilį po vasaros kelionių?1
Manote, kad tik šaltasis metų laikas kelia daug iššūkių stengiantis palaikyti automobilio švarą? Vasara taip pat gali palikti nemalonių ir ne lengviausiai pašalinamų nešvarumų. Nors kai kurie jų atrodo nekaltai...
-
Jaunieji dviratininkai sprendė eismo taisyklių rebusus1
„Kiekvieno savas pomėgis: kas į kalnus kopia, kas buriuoja, o mes dalyvaujame saugaus eismo varžybose“, – šypsojosi Gintaras Urbonas. Jo vadovaujama Lietuvos automobilininkų sąjungos komanda jau 26 metus paeiliui startavo Europos ...
-
Sostinėje pamiršus sumokėti už automobilio stovėjimą, „baudai“ bus skirta savaitė1
Nuo sekmadienio Vilniuje ilgėja vietinės rinkliavos – „baudos“ už nesumokėtą automobilių stovėjimą apmokėjimo terminas: ją bus galima sumokėti nebe per tris paras, o per savaitę. ...
-
Nuo spalio pradžios automobilių numeriai bus paženklinti Lietuvos herbu – Vyčiu26
Nuo spalio valstybės įmonės „Regitra“ išduodami naujo dizaino automobilių numerio ženklai bus su Lietuvos valstybės herbu – Vyčiu. ...
-
Neeilinio policijos reido rezultatai: saugos diržų nesegi net autobusų vairuotojai3
Pareigūnai stabdė autobusus ir tikrino jų keleivius. Nors reidas buvo nukreiptas į keleivius, bausti dėl diržų nesegėjimo teko ir pačius autobusų vairuotojus. Tokių įkliuvo net keli, praneša LNK. ...
-
Siūlo baudas už privačioje vietoje pastatytą automobilį: tektų pakloti ir kelis šimtus eurų10
Seimo nariai konservatoriai Vilnius Semeška ir Andrius Vyšniauskas siūlo skirti baudas vairuotojams, palikusiems automobilį svetimoje stovėjimo vietoje. ...
-
Karas dėl vietos automobiliui: gyventojų išmonė atima žadą31
Centrinėse miesto gatvėse pastatyti automobilį kartais būna misija „Neįmanoma“, bet čia galioja taisyklė – kas pirmesnis, tas gudresnis. Tačiau daugiabučių kiemų situacija kur kas sudėtingesnė. Gyventojai stengiasi įvairiais b...
-
Šalyje – greičio matuoklių bumas: kelia klausimą, ar jie pastatyti teisingose vietose11
Šalies keliuose viena po kitos dygsta įvairios kameros, fiksuojančios tiek mašinų greitį, tiek numerius. Kelių direkcija sako, kad radarai skirti avaringumui mažinti ir drausmei didinti, praneša LNK. ...
-
Paradoksas: greičio matuoklių daugėja, bet ir žuvusiųjų eisme – net trečdaliu daugiau12
Kurį laiką mažėję žuvusiųjų skaičiai šalies keliuose vėl šoko į viršų. Ypač skaudžių eismo įvykių būta pavasarį. Trečdalis nelaimių įvyksta dėl per didelio greičio, o jį viršija ir išgėrę ir blaiv...