Quantcast

Vokietijos specialistai: kurie automobiliai patikimiausi?

  • Teksto dydis:

Vokietijos techninių apžiūrų organizacija (TUV) daugelį metų renka įvairią statistiką apie į jų centrus atvykstančius automobilius. Pagrindinė vairuotojams įdomiausia informacija yra viešinama. TUV kasmet sudaro patikimiausių ir nepatikimiausių modelių sąrašus pagal vairias kategorijas. Tai yra neblogas orientyras, atnaujinant šeimos automobilius.

Išsiskiria "Porsche"

Atkreipti dėmesį į TUV ataskaitas reikėtų ne tik naudotų, bet ir naujų automobilių pirkėjams. Juk daugelis įsigyjami vidutiniškai penkeriems metams, per kuriuos pirkėjai tikisi nesusidurti su jokiomis techninėmis problemomis. Tačiau taip nutinka toli gražu ne visada.

Ar TUV duomenys yra tikslūs? Tyrimo apimtis didelė – vienas modelis į ataskaitą patenka, jei yra patikrinamas mažiausiai 500 kartų.

Naujausioje TUV skelbiamoje ataskaitoje yra 2017-ųjų duomenys, kai į techninių apžiūrų centrus atvyko dvejų trejų metų automobiliai (pagaminti 2014–2015 m.). Nenuostabu, kad patikimiausias – "Porsche 911", išskirtinis sportinis modelis, naudojamas retai ir nuvažiuojantis nedaug kilometrų. Vidutinė tokio modelio rida buvo 29 tūkst. km, o problemų turėjo 2,1 proc. automobilių (bendras vidurkis – 5,7 proc.).

Tarp tokio amžiaus automobilių puikiai atrodo "Mercedes-Benz" – šie modeliai užėmė penktą vietą patikimiausiųjų dešimtuke (GLK, B, A, SLK ir M klasės).

Pagal Vokietijos patikimumo ataskaitas tarp populiarių mažųjų krosoverių yra didelė įvairovė: vos 2,6 proc. "Opel Mokka" į techninės apžiūros centrus atvyko turėdami problemų, 4,5 proc. – "Suzuki SX4", o "Dacia Duster" – 9,2 proc. Tai yra, maždaug kas dešimtas "Dacia Duster" modelis turėjo problemų, dėl kurių iš pirmo karto nepraėjo vokiškos techninės apžiūros. Tarp kompaktinės klasės krosoverių geriausiai atrodo "Audi Q3" (vos 3 proc. jų turėjo pakartotinai grįžti į TA stotį), kur kas prasčiau – "Kia Sportage" (11,5 proc.).

Lyderiai tarp senesnių

2017 m. surinktoje ketverių penkerių metų senumo automobilių statistikoje gedimų vidurkis yra 10,1 proc., o geriausiai atrodo "Mercedes-Benz SLK" – vos 2,9 proc. jų turėjo pakartotinai eiti techninę apžiūrą. Vidutinis šių kabrioletų kilometražas per tokį laikotarpį – 41 tūkst. km. Antrą vietą su vidutiniškai 88 tūkst. km užima "Audi A6" (4,2 proc.), o "Porsche 911" yra ketvirtas – 4,8 proc. ir 47 tūkst. km vidutinė rida.

Tarp pačių patikimiausių retai patenka maži miesto hečbekai – nors jų rida dažniausiai nebūna didelė, intensyvus naudojimas gatvėse jų būklei atsiliepia labiau nei ilgos kelionės greitkeliais. Tačiau tarp ketverių penkerių metų automobilių į patikimiausiųjų trisdešimtuką pateko penki tokie modeliai: "Audi A1" (5,4 proc.), "Hyundai ix20" (5,6 proc.), "Mazda 2" (6,2 proc.), "Toyota Yaris" ir "Suzuki Swift" (po 7 proc.). Vidutiniškai tokie miesto mažyliai Vokietijoje per ketverius penkerius metus įveikia apie 52–58 tūkst. km. Prasčiausiai pagal šią kategoriją atrodo "Dacia Sandero" (18,1 proc.)

Pagal kompaktinės klasės hečbekų kategoriją, lyderiai – "Mazda 3" (5,6 proc.), "Audi A3" (6 proc.), "Volkswagen Golf Plus (6,2 proc.). Autsaideris – "Dacia Logan" su 22,6 proc.

TUV statistika gerai atspindi automobilių patikimumą – vokiečiai gerai prižiūri automobilius, reguliariai keičia detales.

Skiriasi rida

Absoliučiai patikimiausias šešerių septynerių metų automobilis (pagamintas 2010–2011 m.) Vokietijoje yra "Mazda 3" – vos 6,8 proc. jų turėjo techninę apžiūrą atlikti pakartotinai. Tokio senumo modeliai neretai būna antrose rankose, atitinkamai prastėja jų priežiūra, atsarginių detalių kokybė, tačiau kilometražas auga lėčiau ir patikimumo reitingai krenta tolygiai, kaip ir ankstesniais laikotarpiais.

Kaip sekasi tokių metų krosoveriams? Tarp mažųjų geriausiai atrodo BMW X1 (8 proc. turėjo problemų), o antri – "Suzuki SX4" (12,8 proc.). Kompaktinių krosoverių klasėje puikiai atrodo "Ford Kuga" (10,7 proc.) bei "Honda CRV" (11,1 proc.). Lyderiai tarp premium krosoverių – "Audi Q5" (8,8 proc.) ir "Volvo XC60" (10,8 proc.).

Tokių metų automobilių rida taip pat labai skiriasi. "Volkswagen Passat" vidutiniškai įveikia 143 tūkst. km, o "Chevrolet Matis" – 60 tūkst. km. Nepaisant nedidelės ridos, pastarasis modelis yra mažiausiai patikimas TUV ataskaitoje – net 31,6 proc. jų turėjo problemų.

Išskirtiniai modeliai

Pagal automobilių, kurie pagaminti 2008–2009 m., klasę, geriausiai atrodo "Porsche 911" – tai vienintelis automobilis, įveikęs 10 proc. kartelę. Jam įkandin eina "Audi TT", "Mercedes-Benz SLK" – modeliai, kurių ridos nedidelės ir jie vargu ar šeimų naudojamos kaip pagrindinės transporto priemonės.

Trisdešimtuko patikimiausių, pagal šią amžiaus kategoriją, reitingas – 17,9 proc. Kitaip tariant, maždaug vienam iš penkių tokių metų automobilių techninės apžiūros metu buvo nustatyta trūkumų, kuriuos buvo būtina ištaisyti.

Tarp jų patenka ir jau minėti egzotiški modeliai, ir miesto mažyliai kaip "Mazda2" bei "Toyota Yaris" (12–14 proc.), kompaktiniai "Toyota Auris" bei "Volkswagen Golf" (13–16 proc.), krosoveriai "Honda CRV", "Suzuki SX4" ar "Toyota RAV4" (16–18 proc.).

TUV statistika gerai atspindi automobilių patikimumą – vokiečiai gerai prižiūri automobilius, reguliariai keičia detales. Tokie duomenys yra geras orientyras ir naudotų, ir naujų automobilių pirkėjams – nemažai automobilių savininkų per pirmus 4–5 eksploatacijos metus nepatiria jokių problemų, o kai kurie modeliai linkę gesti dažniau ir, nepaisant mažos įsigijimo kainos, juos remontuoti reikia dažniau.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių