- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo birželio 25-osios įvairių šalies kelių ruožuose įrengti greičio matuokliai turėjo pradėti fiksuoti vidutinį šiais kelio ruožais važiuojančių automobilių greitį, tačiau taip nenutiko dėl dviejų įmonių kivirčų.
Kai Lietuvos automobilių kelių direkcija įsigijo vidutinio greičio matuoklius buvo paskelbtas konkursas, kurio metu viena iš jame dalyvavusių įmonių už 3 630 eurų parengė matuoklių metrologinės patikros metodiką.
Tuomet buvo paskelbtas kitas konkursas, kad būtų išrinkta įmonė, kuri, remdamasi anksčiau parengta metrologinės patikros metodika, atliktų sektorinių greičio matuoklių bandymus. Nutiko taip, kad dvi Lietuvos rinkoje konkuruojančios metrologines paslaugas teikiančios įmonės laimėjo skirtingus konkursus – Vilniaus metrologijos centras parengė matuoklių patikros metodiką, o "EKS tyrimų laboratorija" tapo atsakinga už matuoklių patikrinimą, remiantis konkurentų įmonės sukurta metodika.
Kaip teigia abiejų paslaugų pirkimus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, "EKS tyrimų laboratorija" pareiškė, kad pagal parengtą metodiką įvertinti ir patikrinti greičio matuoklių neįmanoma, o jeigu toks patikrinimas bus atliktas, vairuotojai teismuose galės užginčyti matuokliais užfiksuotus duomenis. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos LAKD skelbia konkursą naujos metodikos rengimui ir metrologinei patikrai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, vasaros pabaigoje turėtų būti pasirašyta sutartis dėl greičio matuoklių metrologinės patikros, o matuokliai tikriausiai pažeidėjams protokolus už padarytus pažeidimus pradės siųsti šių metų pabaigoje arba jau kitąmet. Dabar greičio matuokliai veikia testiniu režimu – pažeidėjai fiksuojami, tačiau jiems neformuojami nusižengimų protokolai.
Netrukus bus skelbiamas dar vienas konkursas įsigyti dar 50 vidutinio greičio matuoklių ir 30 taškinių greičio matuoklių. Tikimasi, kad jau 2020 m. šalies teritorijoje veiks apie 500 skirtingų greičio kontrolės sistemų. Kol kas visi greičio matuokliai įrengti keliuose, kur maksimali greičio riba yra 90 km/val., dabar eismo saugumo specialistai vertina saugumo situaciją keliuose ir šių metų rugsėjį paskelbs, kokiuose dar kelių ruožuose artimiausiu metu bus įrengti vidutinio greičio matuokliais.
Kaip jau minėjome, greičio matuokliai, įrengti keliuose, užfiksuotiems pažeidėjams protokolų nesiunčia, tačiau visa užfiksuotų pažeidimų statistika lieka LAKD kompiuteriuose. Skaitytojams lentelėje pateikiame skaičius, kiek per šių metų birželį vairuotojų viršijo greitį kelio atkarpose, kur stebimas vidutinis transporto priemonių greitis.
Vidutinio greičio matuokliai birželį užfiksavo
Greitis Vairuotojų skaičius
100–110 km/val. -> 37 384
110–120 km/val. -> 10 631
130–140 km/val. -> 2 422
130–140 km/val. -> 681
140–150 km/val. -> 215
150–160 km/val. -> 97
160–170 km/val. -> 50
170–180 km/val. -> 21
180 km/val. ir daugiau -> 112
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...