- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daugiau nei dviejų transporto priemonių susidūrimai – neretas reiškinys, ypač esant slidžiai kelio dangai. Viena iš tipinių situacijų tokiais atvejais – avarijos grandinė.
Atsargiai – sankryžos
Kai tarp eismo įvykio dalyvių – 3–4 ar net dar daugiau automobilių, gali kilti nesutarimų dėl avarijos kaltininkų ir eismo įvykio deklaracijų pildymo.
Anot draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, grandininės avarijos įprastai įvyksta sankryžose, laukiant žalio šviesoforo signalo. Pasak eksperto, vienam paskui kitą susidūrus keliems automobiliams, kaltės daugeliu atveju nepavyks išvengti pirmajam, kuris trenkėsi į priekyje važiavusį ar stovintį automobilį. Visgi jis gali būti pripažintas ne vieninteliu eismo įvykio kaltininku.
"Kelių eismo taisyklės labai aiškiai nurodo, kad automobiliai turi važiuoti nuo kitų transporto priemonių laikydamiesi saugaus atstumo. Jis turėtų būti toks, kad leistų išvengti susidūrimo net ir tuomet, jei priekyje važiuojanti transporto priemonė būtų priversta staiga stabdyti. Tad argumentas, kad priekyje važiavęs automobilis staiga stabdė, dėl to į jį atsitrenkta, atsakomybės išvengti nepadės. Išimtis galėtų būti tyčiniai priekyje važiuojančio automobilio veiksmai – kelio blokavimas ar chuliganiškas vairavimas, tačiau tokios aplinkybės retai užfiksuojamos", – pažymėjo R.Bieliauskas.
Prireiks policijos
Draudikų atstovo teigimu, kitaip traktuojamos situacijos, kai smūgių grandinė sukeliama vienam automobiliui atsitrenkus į stovinčias transporto priemones, pavyzdžiui, spūstyje.
Tokiu atveju kaltininkas būtų vienas – pirmojo atsitrenkusio automobilio vairuotojas. Tuomet visų nukentėjusių transporto priemonių vairuotojai eismo įvykio deklaraciją turėtų pildyti būtent su šiuo eismo įvykio kaltininku.
Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes labai praverčia ir vaizdo registratorių medžiaga, todėl juos taip pat visuomet patariame naudoti.
"Tais atvejais, kai eismo įvykyje dalyvauja daugiau automobilių, išauga tikimybė, kad vairuotojai nesutars dėl tam tikrų avarijos aplinkybių, skirtingai interpretuos įvykius. Tokioje situacijoje nelieka nieko kito, tik kviesti policijos pareigūnus, kurie užfiksuotų visas eismo įvykio aplinkybes. Jei dėl avarijos priežasčių ir jos kaltininkų dalyviai sutaria, eismo įvykio deklaracijos gali būti pildomos savarankiškai", – priminė R.Bieliauskas.
Įrašai pravers
Pildant eismo įvykio deklaracijas savarankiškai labai svarbu kuo aiškiau nurodyti visas avarijos aplinkybes, nubraižyti eismo įvykio schemą, joje tiksliai nurodyti dalyvavusius automobilius, o užpildytus dokumentus visoms pusėms pasirašyti.
Tokioje situacijoje gali praversti ir atskiras rašytinis paaiškinimas, kuriame detaliai nurodoma eismo įvykio eiga, kiek smūgių buvo ir kita svarbi informacija.
R.Bieliauskas pataria užfiksuoti ir vaizdinius įrodymus – nufotografuoti ar nufilmuoti automobilių išsidėstymą ir padėtį po eismo įvykio, taip pat padarytus nuostolius.
"Aiškinantis eismo įvykių aplinkybes labai praverčia ir vaizdo registratorių medžiaga, todėl juos taip pat visuomet patariame naudoti. Jie gali padėti išvengti nesusipratimų ir greičiau įvardyti tikruosius avarijos kaltininkus. Sudėtingų aplinkybių eismo įvykių deklaracijas pildyti paprasčiau naudojantis elektroninių deklaracijų platforma. Eismo įvykius deklaruoti internetu draudimo bendrovės siūlo naudojantis svetaine draudimoivykiai.lt", – reziumavo R.Bieliauskas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...