Quantcast

Tyrimas: pusė Lietuvos verslo atstovų teigiamai vertina elektrinius automobilius

  • Teksto dydis:

Pilnai arba dalinai elektra varomų automobilių pasirinkimas, ypač komercinėje veikloje, Vakarų šalyse tampa viena populiariausių priemonių siekiant mažinti anglies dioksido išskyrimą į aplinką. Lietuvoje elektromobiliai taip pat jau nebekelia nuostabos, o 51 proc. verslo atstovų juose įžvelgia nemažai privalumų ir naudoja arba ketina pradėti naudoti tokias transporto priemones komercinėje veikloje. Tiesa, yra ir atsargiai žvelgiančių į elektrinius automobilius bei kol kas susilaikančių nuo jų naudojimo.

„Volkswagen“ komercinio transporto prekės ženklo inicijuota įmonių apklausa trijose Baltijos valstybėse atskleidė, kaip elektrinius automobilius vertina verslininkai ir kokius jų privalumus bei trūkumus įžvelgia.

Vertinant rezultatus Lietuvoje, paaiškėjo, kad daugiau nei pusė apklaustųjų (61 proc.) yra bent kartą vairavę elektromobilį. Tie, kurie turėjo elektromobilio vairavimo patirties, įžvelgė daugiau tokio tipo automobilių privalumų nei tie, kurie nėra vairavę ar važiavę elektriniu automobiliu. Kaip pagrindinius privalumus vairavusieji įvardijo taršos mažinimą, ekonominį naudingumą, malonumą riedant tyloje bei įmonės prestižo gerinimo veiksnį.

Trečdalis (31,4 proc.) apklaustų verslo atstovų teigė svarstantys apie elektrinių automobilių įsigijimą savo įmonėse, o penktadalis (19,6 proc.) jau integravo elektromobilius į savo autoparkus. 39,2 proc. apklaustųjų kol kas nesvarstė apie elektrinių automobilių įsigijimą, o 9,8 proc. teigė, kad nėra suinteresuoti elektromobilių naudojimu versle ir tokiomis naujovėmis nesidomi.

Atlikti tyrimai kitose Baltijos šalyse – Estijoje ir Latvijoje – atskleidė panašią elektrinių automobilių eksploatavimo tendenciją. Estijoje daugiau nei pusė (58 proc.) įmonių jau naudoja arba planuoja pirkti elektromobilius, Latvijoje 48 proc. kompanijų taip pat pozityviai žiūri į elektrinį komercinį transportą.

Gamintojų nuotr.

Apžvelgiant elektromobilių įkrovimo stotelių situaciją Lietuvoje, daugiau nei pusė (55 proc.) apklaustųjų pastebi įkrovimo stotelių trūkumą, tačiau teigia, kad jų skaičius nuolatos auga. Kiti respondentai mano, kad prieinamumas yra menkas arba išvis nepakankamas.

Latvijoje situacija vertinama kiek geriau – tik 4 iš 10 respondentų mano, kad įkrovimo stotelių nėra pakankamai. Estijos verslo atstovai, tikinantys, kad įkrovimo stotelių užtenka, kaip didžiausias problemas išskiria nepatogias įkrovimo stotelių vietas, per tolimą atstumą nuo vienos iki kitos stotelės bei didelį jų užimtumą.

Kaip pagrindinę motyvacinę priemonę, kuri paskatintų Lietuvos įmones įtraukti elektromobilius į transporto parkus, verslo atstovai įvardijo didesnį įkrovimo stotelių skaičių, trumpesnį įkrovimo laiką bei valstybės lengvatas tokių transporto priemonių įsigijimui. Net 67 proc. apklaustųjų teigė, kad valstybės kompensacijos paskatintų rinktis elektra, o ne dyzeliu ar benzinu varomus automobilius.

Tyrime dalyvavo daugiau nei 1000 įmonių atstovų, veikiančių skirtinguose sektoriuose. Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti, kokia nuomonė apie elektromobilių naudojimą komercinėje veikloje vyrauja Baltijos šalyse. Taip pat respondentų buvo klausiama apie jų patirtį vairuojant elektra varomus automobilius, tokių transporto priemonių privalumus ir trūkumus, priežastis, kurios paskatintų įsigyti elektromobilius arba priešingai – kas atgraso nuo jų įsigijimo.

„Volkswagen“ komercinio transporto prekės ženklo inicijuota Lietuvos verslo įmonių internetinė apklausa vyko 2019 metais birželio – liepos mėnesiais. Didžioji dalis respondentų dirba logistikos (22 proc.), didmeninės ir mažmeninės prekybos (20 proc.), apskaitos ir finansų (14 proc.), pramonės (14 proc.) bei kituose verslo sektoriuose. Tyrime dalyvavusių įmonių atstovų amžius svyruoja nuo 22 iki 56 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių