- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš pirmo žvilgsnio atsakymas būtų akivaizdus, tačiau įvertinus visą automobilio gyvavimo ciklą, nuo pirmosios suvirintos veržlės iki paskutinio nuvažiuoto kilometro, dyzelinis automobilis yra „švaresnis“ aplinkai nei elektromobilis.
Vokietijos tyrimų institutas IFO atliko studiją, skirtą įvertinti skirtingų transporto priemonių poveikį aplinkai. Tyrimo metu buvo tikrinamas „Tesla 3“ modelio, „Mercedes 220d“ dyzelinio automobilio ir „Mercedes C“ klasės modelio paliekamas anglies dvideginio pėdsakas.
Studijos rezultatai parodė, kad elektromobiliai išmeta dešimtadaliu ar net daugiau anglies dioksido nei įprasti dyzeliniai automobiliai. Vienam nuvažiuotam dyzelinio „Mercedes“ kilometrui tenka 141 gramas į aplinką išmesto anglies dvideginio – į šį rodiklį buvo įskaičiuotas ir kuro išgavimas, perdirbimas, transportavimas. „Tesla“ automobiliui teko nuo 156 iki 181 gramo anglies dvideginio.
Kodėl elektromobiliai nėra tokie „žali“? Mokslininkų skaičiavimais, pagrindinė „Tesla“ problema – labai tarši baterijų gamyba. IFO skaičiavimais, vien baterijos gamybai tenka nuo 73 iki 98 gramų anglies dvideginio vienam nuvažiuotam kilometrui, įvertinant, kad baterija veikia 10 metų, per metus nuvažiuojant apie 15 tūkst. kilometrų.
Kita priežastis – stipri Vokietijos priklausomybė nuo anglimi kūrenamų elektrinių. Nors Vokietijoje energijos gamyboje atsinaujinantys šaltiniai tampa vis svarbesni, tačiau kai nepučia vėjas ar nešviečia saulė, daug elektros pagaminama iš anglies. Būtent šis faktorius papildomai prisidėjo 83 gramais anglies dvideginio vienam „Tesla“ nuvažiuotam kilometrui.
Pasak Biodegalų asociacijos prezidento Mindaugo Palijansko, elektromobiliai dažnai yra savaime suvokiami kaip panacėja mažinant oro taršą, kai vidaus degimo varikliais varomos priemonės, ypač su dyzeliniais varikliais, laikomos taršos šaltiniais. „Pirmiausia, nereikia supriešinti dyzelinių ir elektra varomų transporto priemonių – tyrimo tikslas yra diskusijoje apie transporto įtaką aplinkai atsisakyti išankstinių nuostatų ir remtis realiais faktais ir skaičiais. Skaičiavimai parodė, kad elektromobiliai taip pat gali būti taršūs, todėl ypač svarbu skatinti ekologišką jų gamybą bei plėtoti atsinaujinančius energijos šaltinius“, – pabrėžė M. Palijanskas.
Vokietija dosniomis subsidijomis vartotojus skatina įsigyti elektromobilius. Europos Komisija elektrinius automobilius vertina kaip „nulinės emisijos transporto priemones“. Tačiau tyrimo autoriai teigia, kad transporto politikos formuotojai, užuot skatinę elektra varomų transporto priemonių industriją, verčiau sudarytų vienodas sąlygas visoms transporto rūšims konkuruoti tarpusavyje.
Remiantis „Regitros“ pateikiamais duomenimis, balandžio 1 d. Lietuvoje buvo užregistruoti 1033 elektromobiliai, 970772 dyzeliniai automobiliai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?27
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...