- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aktyvus dviračių sezonas skatino prisiminti arba iš naujo išmokti važiavimo šia transporto priemone taisykles, o apklausa parodė, kokie pavojai tebetykoja gatvėse ir keliuose.
Šalmus ignoruoja
Paaiškėjo, kad beveik pusė Lietuvos vaikų dviračiu važinėja be apsaugos priemonių, o daugiau nei trečdalis tėvų nežino, kada atžalos privalo dėvėti šalmą.
Tyrimas atskleidė ir paradoksalią situaciją: tėvai pripažįsta nežinantys reikalavimų, tačiau sutinka, kad dažniausiai nelaimės įvyksta dviratininkams nedėvint apsaugos priemonių.
Draudimo bendrovės ERGO tyrimas rodo: dviračiais Lietuvoje vaikai vis dar važinėja itin nesaugiai. Net 46 proc. apklaustų tėvų atžalos nedėvi jokių apsaugos priemonių, o tokios kelionės – tik žingsnis iki nelaimės.
"Lietuvos kelių eismo taisyklės (KET) numato: vaikai ir paaugliai iki aštuoniolikos metų, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę šalmą. Deja, tikrovė – kitokia: su šalmu važinėja tik 45 proc. vaikų. Galima daryti išvadą: suaugusieji mano, esą vaikui, važiuojančiam ne keliu – šalia namų, dviračiu taku – šalmo nereikia, nes KET jį tokiais atvejais tik rekomenduoja. Tačiau pabrėžtina: ši apsaugos priemonė leidžia išvengti nelaimių, traumų", – pabrėžė ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.
Dviračiu važiuojantiems vaikams ryškiaspalvė liemenė būtina visada: tiek dieną, tiek tamsiu paros metu. Džiugu, kad net 57 proc. apklaustųjų tai žino, suprasdami šios apsaugos priemonės svarbą.
Liemenė – būtina
Ekspertas pastebėjo, kad kalbėti apie šalmo dėvėjimo būtinybę ypač svarbu, nes daugiau nei trečdalis apklaustų tėvų apskritai nežino, kada vaikas jį turėtų užsidėti.
"Taip pat svarbu priminti apie jaunųjų dviratininkų judėjimo keliu KET reikalavimus. Tyrimas rodo: vienas iš dešimties tėvų mano, kad vaikas vienas gali važiuoti bet kur. Tačiau taisyklės nurodo kitaip: važiuoti keliu galima tik nuo keturiolikos metų, o prižiūrint suaugusiajam – nuo aštuonerių metų", – sakė R.Pocius.
Be to, tėvai turėtų pasirūpinti ne tik šalmu, bet ir ryškiaspalve liemene. Tačiau trečdalis respondentų mano, kad pastaroji vaikams būtina tik važiuojant sutemus.
"Dviračiu važiuojantiems vaikams ryškiaspalvė liemenė būtina visada: tiek dieną, tiek tamsiu paros metu. Džiugu, kad net 57 proc. apklaustųjų tai žino, suprasdami šios apsaugos priemonės svarbą. Ją dėvintį vaiką gerai mato kiti eismo dalyviai, todėl nelaimių rizika dar labiau sumažėja", – teigė ekspertas.
Paradoksų sūkuryje
Nelaimingų įvykių būtų dar mažiau, jei eismo dalyviai žinotų taisykles. Tuo įsitikinę net aštuoni iš dešimties tyrimo dalyvių.
64 proc. respondentų mano, kad dažniausios vaikų nelaimių gatvėse ir keliuose priežastys važiuojant dviračiu – apsaugos priemonių nedėvėjimas.
"Paradoksas: respondentai sako, kad eismo įvykių išvengtume išmanydami taisykles, tačiau didelė dalis tėvų nežino, kada vaikams reikia šalmo. Kita vertus, tikima, kad užkirsti kelią nelaimėms galima dėvint apsaugos priemones, o beveik pusės šeimų atžalos jomis nesinaudoja. Todėl, netgi suvokiant rizikos prevencijos svarbą, būtinų reikalavimų visgi nepaisoma, nors tai yra pagrindinis saugių vaikų kelionių dviračiu užtikrinimo būdas", – reziumavo R.Pocius.
Gyventojų apklausą ERGO užsakymu atliko tyrimų bendrovė "Norstat". Apklausta 500 tėvų, kurių vaikai bent kartą per mėnesį važinėja dviračiu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...