- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Plovykloje į šepetį įsisukęs prieš tai plauto automobilio valytuvas subraižo kėbulą, servise atliekant suvirinimo darbus dėl neišpilto kuro kyla gaisras. Retai, tačiau panašūs įvykiai nutinka tiek dėl žmogiškų klaidų, tiek dėl technikos gedimų.
Rizikuoja visi
"Transporto priemonės apgadinimo rizikos neišvengia ir sertifikuoti servisai bei plovyklos. Incidentai kyla ir dėl netyčia atliktų darbuotojų veiksmų ar jų neatidumo, ir dėl netinkamo įrangos naudojimo ar jos gedimo. Žalos paprastai siekia nuo kelių šimtų iki poros tūkstančių eurų, tačiau yra ir didesnių. Pavyzdžiui, buvo atvejis, kai dėl nekokybiško remonto sugedus automobiliui asmuo pareiškė servisui pretenziją dėl 43 tūkst. eurų. Šią sumą išmokėjo draudimo bendrovė, nes servisas buvo apsidraudęs Bendruoju civilinės atsakomybės draudimu (BCAD)", – sakė BTA draudimo bendrovės Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Eugenijus Bulavas.
Pasak draudimo eksperto, automobilių apgadinimo aplinkybės būna įvairios.
Servisuose lūžta keltuvai, netyčia sudaužomi žibintai, suplėšomas salonas, apgadinama išorės apdaila, montuojant signalizaciją įvyksta trumpasis jungimasis ir sudega valdymo blokas, automobilis apgadinamas per bandymų važiavimus. Tokie atvejai nedažni, greičiau – retai pasitaikantys, tačiau jų neišvengiama.
Neatidūs darbuotojai
Plovyklose kyla rizika, kad įtrūks ar suduš stiklai, bus išlaužti valstybinio numerio rėmeliai, nulaužti valytuvai, veidrodėliai, apibraižytas ar apdaužytas variklio dangtis, durelės, sparnai.
Automobiliai apgadinami ir dėl netvarkingai ar ne vietoje padėtos įrangos: vienu atveju į šepetį įsisukusi plovimo žarna subraižė ir apdaužė visą automobilį, kitu atveju transporto priemonę apgadino krisdamos ne vietoje pastatytos kopėtėlės.
Pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra subraižyti ar kitaip apgadinti seniau, tačiau jų savininkai ima kaltinti plovyklą ar autoservisą ir reikalauja atlyginti žalą.
Nemažai atvejų nutinka ir dėl plovyklų personalo žmogiškų klaidų.
"Pasitaiko, kad darbuotojai, išvažiuodami automobiliu iš plovyklos, statydami automobilį kur nors atsitrenkia. Kartą bandė išvažiuoti pro ne iki galo atsidariusius plovyklos vartus – buvo sudaužytas kliento automobilio galinis stiklas ir bagažinės dangtis, o plovyklai tai kainavo 2,6 tūkst. eurų", – pasakojo E.Bulavas.
Dėmesio: seni defektai
Kai automobilis apgadinamas dėl plovyklos ar serviso kaltės, šios įstaigos turi atlyginti ir visą žalą, ir jos administravimo kaštus. Draudimas tuo pasirūpina tada, jei įmonė yra apsidraudusi BCAD.
"Tačiau dažni atvejai, kai tunelinėse plovyklose dėl pakeltos rankinio stabdžio svirties transporto priemonė laiku neišrieda iš plovyklos ir į jį atsitrenkia kiti. Tai – jau pirmojo automobilio vairuotojo atsakomybė", – aiškino E.Bulavas. – Pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra subraižyti ar kitaip apgadinti seniau, tačiau jų savininkai ima kaltinti plovyklą ar autoservisą ir reikalauja atlyginti žalą. Todėl paslaugų teikėjams rekomenduojama iš anksto atidžiai apžiūrėti automobilį ir fiksuoti visus defektus, surašyti aktą ir pasirašyti jį kartu su transporto priemonės savininku. Pretenzijų dėl automobilio subraižymo dažniau sulaukia plovyklos. Tokiais atvejais pirmiausia reikia fiksuoti įvykį ir nustatyti priežastinį ryšį tarp padarytos žalos bei veiksmų. Ryšį turi įrodyti nukentėjęs asmuo. Buvo įvykis, kai klientas tikino, kad žala jo automobiliui padaryta dėl plovyklos šepečio, tačiau nepriklausomi ekspertai išsiaiškino, kad kaltas visai ne šepetys ir ne plovykla."
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį10
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas2
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...
-
Specialistai pataria, kaip sumažinti automobilio taršą20
Pernai daugiau nei 53 proc. automobilių žalią techninės apžiūros (TA) lapą gavo iš pirmo karto, beveik 47 proc. automobilių į TA centrą turėjo atvažiuoti pakartotinai po remonto. Vadinasi, tik maždaug kas antras automobilis iš pirmo ...
-
Seimas linkęs palengvinti neįgaliųjų automobilių parkavimą
Seimas nusiteikęs pakeisti neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimo tvarką – jų savininkai nemokėtų mokesčio už stovėjimą. ...