- „Kauno diena“, LŽA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Gegužės 28-ąją Vilniuje startuosiantis tradicinis, jau 26-erius metus rengiamas žurnalistų ralis pritraukia ne tik gausų būrį automobilių sporto mėgėjų ir specialistų, bet ir istorinės technikos entuziastų.
Įdomūs išbandymai
Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA), organizuojančio "Press ralį", narys ir vienas šio renginio istorinių automobilių įskaitos greičio ruožų sudarytojų Valdas Juozas Vilūnas teigė, kad šiemet išskirtinės technikos mėgėjų laukia nemenkas iššūkis, nes ekipažams numatyta sudėtinga, tačiau įdomi trasa.
"Istorinių automobilių ekipažams numatyta įdomi 430 km pirmos ralio dienos kelionė iš Vilniaus į Palangą. Dalyviams bus parengtos įvairios užduotys specialiose trasose ir kartodromuose. Reikės atidumo, pastabumo ir žinių apie istorines panemunės vietas", – sakė V.J.Vilūnas.
Didžiausia kiekvieno istorinio automobilio ekipažo pergalė – finišą pasiekti be gedimų ir nemalonių nuotykių.
Žurnalistas teigė, kad ralio trasa istorinių automobilių įskaitos dalyviams sudaroma atsižvelgus į specifinius reikalavimus. Jis pabrėžė, kad organizatoriai stengiasi tausoti unikalias transporto priemones, todėl ir sudarydami maršrutą parenka tik tokius kelius, kuriais šių automobilių vairuotojams važiuoti būtų malonu.
"Pirmas ir bene pagrindinis reikalavimas – maršrute negali būti kelių su žvyro danga. Dar vienas kriterijus – sporto rungtys turi derėti su papildomomis užduotimis ir mįslėmis. Be to, privaloma laikytis Kelių eismo taisyklių, o greičiau galima važiuoti tik kartodromuose ir uždarose trasose. Šiemet bus rungčių, kai automobilio greitis ir galingumas neturės įtakos rezultatams", – dėstė organizatorius.
Azarto – su kaupu
Lietuvos ralio lenktynininkas Karolis Raišys, 1958 m. gamybos "Jaguar XK150" startavęs Monte Karlo ralyje, pripažino, kad "Press ralio" istorinių automobilių įskaita unikali tiek joje dalyvaujančia technika, tiek ir organizatorių parengtais greičio ruožais, kuriuose išskirtinės technikos mėgėjams netrūksta nei nuotykių, nei azarto.
V. Pilkausko nuotr.
"Šiemet geram rezultatui reikės ne tik gerų vairavimo įgūdžių, bet ir tikslumo, kuris kai kuriose trasose bus ypač svarbus", – teigė lenktynininkas.
Patirties bagažą greičio ruožuose valdant istorinę techniką sukaupęs K.Raišys pabrėžė, kad, norint pasiekti pozityvų rezultatą, itin svarbu tinkamai parengti automobilį, būtinas geras ekipažo savitarpio supratimas.
"Vairuotojo ir šturmano komunikacija turi būti sklandi, o navigatorius privalo nestokoti skaičiavimo įgūdžių", – aiškino K.Raišys.
Dalyvaus 25 ekipažai
V.J.Vilūnas pabrėžė, kad "Press ralio" istorinių automobilių įskaitai unikalumo suteikia ir joje besivaržantys žmonės.
Šios varžybos ne vienam išskirtinės technikos entuziastui tapo ne tik puikia proga išbandyti savo jėgas, bet ir pabendrauti su bendraminčiais. Anot V.J.Vilūno, keli nuolatiniai šių varžybų ekipažai netgi susibūrė į ralio gerbėjus suvienijusį "4 namuko klubą".
"Didžiausia kiekvieno istorinio automobilio ekipažo pergalė – finišą pasiekti be gedimų ir nemalonių nuotykių. Atidumas ir maksimali koncentracija būtini abi ralio dienas. Laimės visi, kurie finišuos, o nugalės padarę mažiausiai klaidų. Ko reikia, kad tai pavyktų pasiekti? Pirmiausia, atidžiai patikrinti automobilį, tuomet nusiteikti ilgai kelionei, pasiimti termosą kavos ar arbatos ir į ekipažą pasikviesti sėkmę", – vardijo V.J.Vilūnas.
Šiemet "Press ralio" istorinių automobilių įskaitoje bus 25 ekipažai. Seniausi varžyboms užregistruoti automobiliai – 1966 m. "Volvo Amazon" ir 1968 m. "ZAZ 965".
Akis bus galima paganyti ir į šiek tiek jaunesnius "Porsche", "Jaguar", taip pat ir į "Daimler Benz W115", "Volkswagen Scirocco", "Datsun 260z", "BMW 518i", "Ford Granada".
Išbandymai: ekipažų laukia rungtys, kai automobilio greitis ir galingumas neturės įtakos rezultatams. / V. Pilkausko nuotr.
Iš Vilniaus – į pajūrį
Dėl "Press ralio" trofėjų kasmet varžosi kelios dešimtys lenktynininkų.
Pernai "Press" įskaitos nugalėtojais tapo Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis (klasė A2000, automobilis "Mitsubishi Colt"), Domantas Puodžiukas ir Justas Lengvinas (A3000, BMW 325i) bei Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas (A3000+, "Audi RS5").
"Sport" įskaitos pagrindinius prizus išsidalijo Jordanas Dirgėla ir Alvaidas Daugėla (A2000, "Renault Clio Sport"), Edvinas Sabalys ir Edgaras Latiškevičius (A3000, "Porsche Boxster") bei Vytis Pauliukonis ir Audronis Gulbinas (A3000+, "Subaru Impreza WRX").
Šiemet "Press ralis" vyks gegužės 28–29 d. Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Palangos apylinkėse.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...