- Tadas Markevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmos kartos "Avensis" pasirodė tik 1997-aisiais (antros kartos modelis – 2003 m.), tačiau tokio trumpo laiko užteko užkariauti Europos vidutinės klasės automobilių rinkai. Modelio sėkmė vertė "Toyotos" inžinierius pirkėjams pasiūlyti atnaujintą "Avensis" brolį. Trečios kartos modelis pristatytas šių metų Paryžiaus automobilių parodoje, o gruodį japonai pakvietė šią mašiną išbandyti trasoje.
Modelio šaknys – Europoje
"Toyotos" atstovai neslepia, kad "Avensis" kurtas specialiai Europos rinkai. Todėl šįkart Japonijos automobilių gamybos specialistai nusprendė dirbti išvien su kolegomis iš Senojo žemyno.
"Nuo pat pradžių projektą lydėjo europietiška dvasia. Prisidėti prie "Toyota Motor Corporation" kūrybinės komandos į Japoniją buvo pakviesti 35 inžinieriai iš "Toyota Motor Europe". Kai projekto komanda sugrįžo į Europą baigti paskutinių darbų, šie inžinieriai perdavė žinias dviem kūrybinėms grupėms. Manau, kad tokio darbo rezultatatas – įsiveržta į priešakines vidutinės klasės gretas", – įsitikinęs kalbėjo naują "Avensis" modelį kūręs vyriausiasis inžinierius Takashi Yamamoto.
Tačiau įgyvendinti tokias kalbas gali pasirodyti ne taip paprasta. Nuo 2005-ųjų pasirodė šeši nauji vidutinės klasės modeliai, o šios klasės automobilių paklausa sumažėjo 8 proc. Vis dėlto "Toyotos" atstovai tikisi, kad būtent "Avensis" išjudins sąstingį. Prognozuojama, kad vien į Rusiją keliaus maždaug penktadalis visų Europos rinkai skirtų "Avensis".
Ankstesnė "Toyotos Avensis" serija buvo mėgstama ir Baltijos šalyse. Vidutinės klasės rinkoje Japonijos automobilių gamintojo modelis Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nusileidžia tik "Škoda Octaviai" ir užima kiek daugiau nei 20 proc. minėtos klasės rinkos. Skaičiuojama, kad apie 65 proc. "Toyotų Avensis" Baltijos šalyse nuperka įvairios bendrovės.
Dizainas menkai pakito
Gimęs "Toyotos" dizaino studijoje ED2, įkurtoje Prancūzijos pietuose, atnaujintas "Avensis" kardinaliai pasikeitusia išvaizda nenustebins. Ryškiausi pokyčiai – dinamiškiau ir veržliau atrodantys priekiniai žibintai ir su "Lexus LS460" modeliu supanašėjusi automobilio galinė dalis. Neatsitiktinai britų žurnalistai atnaujintą "Toyotą Avensis" jau spėjo pakrikštyti nuobodžiausiu metų automobiliu. Vis dėlto jeigu nežiūrėsime į šį modelį dizaino ar technologijų novatoriškumo kontekste, liks konstatuoti, kad tai saugus, raminantis ir patikimas keturratis. Dėl šių priežasčių beveik neabejojama, kad konservatyvesniu dizainu nei kiti vidutinės klasės atstovai išsiskirianti "Toyota Avensis" sulauks ne ką mažesnės sėkmės už pirmtaką.
Automobilio ilgis ir plotis padidėjo 50 mm. Mašinos aukštis ir tarpuašis liko toks pat – 1480 mm. Būsimi pirkėjai "Avensis" galės rinktis iš dviejų kėbulo tipų – sedano ir universalo. Hečbeko kėbulo "Toyota" šįkart atsisakė. Sedano bagažinės talpa siekia 509 l, o universalo – nuo 543 iki 1609 l.
Ratlankių dydžio dėsniai
Trečios kartos "Avensis" salonas erdvesnis, palyginti su ankstesniu modeliu. Kalbant apie salono detales, nuodėmė būtų nepaminėti panoraminio stogo, kuris montuojamas universalo kėbule. Stiklas virš galvos turėtų žavėti vairuotojus, mėgstančius šviesą automobilio viduje bei keleivius, kuriems patinka stebėti viską, kas vyksta aplink.
"Toyota" skyrė daug dėmesio garso izoliacijai salone. Gamintojų teigimu, trečios karto "Avensis" modelyje girdimas triukšmas sumažėjo 5 decibelais, palyginti su pirmtaku (žmogus 3–4 dB mažesnį garsą suvokia kaip perpus silpnesnį).
Automobilį bandant Milane teko įsitikinti, kad triukšmas salone nemažai priklauso nuo to, kokio skersmens ratais apautas automobilis. Pirmą dieną išbandžius sedano modelį su 16 colių skersmens ratlankiais, japonai sulaukė tik komplimentų. Tačiau kitą dieną persėdus į universalą su 18 colių skersmens ratlankiais, salone pasigirdo nemalonus ūžesys. Vėliau "Toyotos" atstovai pripažino, kad ratų dydis turi įtakos decibelų skaičiui automobilio viduje.
Tikslas – mažiau taršos
"Toyotą Avensis" bus galima rinktis iš šešių variklių: trijų – 1,6 l darbinio tūrio 132 AG, 1,8 l 147 AG ir 2,0 l 152 AG – "Valvematic" benzininių ir trijų – 2,0 l 126 AG, 2,2 l 150 AG ir 2,2 l 177 AG – D-4D dyzelinių. Visi bus komplektuojami su 6 pavarų mechanine pavarų dėže. Pasirinkę galingiausius dyzelinius agregatus galės užsisakyti ir 6 laipsnių automatinę, o analogiškus benzininius – naująją "Multidrive S" kintamojo perdavimo transmisiją.
Naujas "Avensis" modelis prisidės prie didžiųjų strateginių "Toyotos" planų įgyvendinimo iki 2009-ųjų sumažinti bendrą gaminamų modelių CO2 vidurkį iki 140 g/km. Visiems šio modelio naujiems benzininiams varikliams pritaikyta "Toyota Optimal Drive" funkcija, padedanti vairuotojui eksploatuoti automobilį taupiau. Ši funkcija ne tik mažina aplinkos taršą, bet ir didina variklių galią, sukimo momentą.
Benzininių variklių serija pavadinta "Valvematic", šiems agregatams būdingas 10–26 proc. mažesnis teršalų emisijos lygis (priklauso nuo modelio) ir 3–20 proc. didesnė galia.
Patars perjungti pavarą
Visi "Avensis" modeliai turi taupaus važiavimo indikatorius, kurie padeda važiuoti ekonomiškiau. Borto kompiuteryje įdiegtas ECO važiavimo indikatorius, pritaikytas šešių pakopų automatinei ir "Multidrive S" transmisijoms, rodo vairuotojui, ar efektyvus jo važiavimo stilius. "Avensis" modelyje su mechanine transmisija montuojamas pavaros perjungimo indikatorius, kuris rekomenduoja vairuotojui, kada geriausia perjungti žemesnę ar aukštesnę pavarą.
Pirkėjai atnaujintą "Toyotą Avensis" galės rinktis iš keturių įrangos lygių. Nors dar oficialiai nepatvirtinta, baziniame "Avensis" modelyje kaip standartinė įranga turėtų būti montuojamas mechaninis oro kondicionierius, priekiniai elektra valdomi langai ir su MP3 suderinamas radijo imtuvas / kompaktinių diskų garso sistema su šešiais garsiakalbiais. Atnaujinta "Toyota Avensis" Lietuvoje pasirodys kitų metų vasarį, o modelis su standartinės įrangos paketu kainuos nuo 64,5 tūkst. litų.
"Toyotos Avensis" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas 4 durų sedanas
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1480
Plotis (mm) 1810
Ilgis (mm) 4695
Važiuoklės bazė (mm) 2700
Padangos 205/60 R16
Degalai benzinas
Variklio darbinis tūris (cm3) 1798
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 147(108)/6400
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 180/4000
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,4
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,5
Bagažinės tūris (l) 509
Kaina (Lt) nuo 64,5 tūkst.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Planuojate pirkti naudotą automobilį iš užsienio? Atskleidė, kuriose šalyse klastoja ridą10
Dabar pats tinkamiausias metas atsinaujinti ne tik savo drabužius, bet ir transporto priemonę. Ne visi turi galimybę nuvykti į saloną ir nusipirkti patį naujausią automobilį, tuomet tenka rinktis jau važinėtą. Iš kur geriausia rinktis važin...
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...