Quantcast

„Toyota Avensis“ išlaikė konservatyvumą

Pirmos kartos "Avensis" pasirodė tik 1997-aisiais (antros kartos modelis – 2003 m.), tačiau tokio trumpo laiko užteko užkariauti Europos vidutinės klasės automobilių rinkai. Modelio sėkmė vertė "Toyotos" inžinierius pirkėjams pasiūlyti atnaujintą "Avensis" brolį. Trečios kartos modelis pristatytas šių metų Paryžiaus automobilių parodoje, o gruodį japonai pakvietė šią mašiną išbandyti trasoje.

Modelio šaknys – Europoje

"Toyotos" atstovai neslepia, kad "Avensis" kurtas specialiai Europos rinkai. Todėl šįkart Japonijos automobilių gamybos specialistai nusprendė dirbti išvien su kolegomis iš Senojo žemyno.

"Nuo pat pradžių projektą lydėjo europietiška dvasia. Prisidėti prie "Toyota Motor Corporation" kūrybinės komandos į Japoniją buvo pakviesti 35 inžinieriai iš "Toyota Motor Europe". Kai projekto komanda sugrįžo į Europą baigti paskutinių darbų, šie inžinieriai perdavė žinias dviem kūrybinėms grupėms. Manau, kad tokio darbo rezultatatas – įsiveržta į priešakines vidutinės klasės gretas", – įsitikinęs kalbėjo naują "Avensis" modelį kūręs vyriausiasis inžinierius Takashi Yamamoto.

Tačiau įgyvendinti tokias kalbas gali pasirodyti ne taip paprasta. Nuo 2005-ųjų pasirodė šeši nauji vidutinės klasės modeliai, o šios klasės automobilių paklausa sumažėjo 8 proc. Vis dėlto "Toyotos" atstovai tikisi, kad būtent "Avensis" išjudins sąstingį. Prognozuojama, kad vien į Rusiją keliaus maždaug penktadalis visų Europos rinkai skirtų "Avensis".

Ankstesnė "Toyotos Avensis" serija buvo mėgstama ir Baltijos šalyse. Vidutinės klasės rinkoje Japonijos automobilių gamintojo modelis Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nusileidžia tik "Škoda Octaviai" ir užima kiek daugiau nei 20 proc. minėtos klasės rinkos. Skaičiuojama, kad apie 65 proc. "Toyotų Avensis" Baltijos šalyse nuperka įvairios bendrovės.

Dizainas menkai pakito

Gimęs "Toyotos" dizaino studijoje ED2, įkurtoje Prancūzijos pietuose, atnaujintas "Avensis" kardinaliai pasikeitusia išvaizda nenustebins. Ryškiausi pokyčiai – dinamiškiau ir veržliau atrodantys priekiniai žibintai ir su "Lexus LS460" modeliu supanašėjusi automobilio galinė dalis. Neatsitiktinai britų žurnalistai atnaujintą "Toyotą Avensis" jau spėjo pakrikštyti nuobodžiausiu metų automobiliu. Vis dėlto jeigu nežiūrėsime į šį modelį dizaino ar technologijų novatoriškumo kontekste, liks konstatuoti, kad tai saugus, raminantis ir patikimas keturratis. Dėl šių priežasčių beveik neabejojama, kad konservatyvesniu dizainu nei kiti vidutinės klasės atstovai išsiskirianti "Toyota Avensis" sulauks ne ką mažesnės sėkmės už pirmtaką.

Automobilio ilgis ir plotis padidėjo 50 mm. Mašinos aukštis ir tarpuašis liko toks pat – 1480 mm. Būsimi pirkėjai "Avensis" galės rinktis iš dviejų kėbulo tipų – sedano ir universalo. Hečbeko kėbulo "Toyota" šįkart atsisakė. Sedano bagažinės talpa siekia 509 l, o universalo – nuo 543 iki 1609 l.

Ratlankių dydžio dėsniai

Trečios kartos "Avensis" salonas erdvesnis, palyginti su ankstesniu modeliu. Kalbant apie salono detales, nuodėmė būtų nepaminėti panoraminio stogo, kuris montuojamas universalo kėbule. Stiklas virš galvos turėtų žavėti vairuotojus, mėgstančius šviesą automobilio viduje bei keleivius, kuriems patinka stebėti viską, kas vyksta aplink.

"Toyota" skyrė daug dėmesio garso izoliacijai salone. Gamintojų teigimu, trečios karto "Avensis" modelyje girdimas triukšmas sumažėjo 5 decibelais, palyginti su pirmtaku (žmogus 3–4 dB mažesnį garsą suvokia kaip perpus silpnesnį).

Automobilį bandant Milane teko įsitikinti, kad triukšmas salone nemažai priklauso nuo to, kokio skersmens ratais apautas automobilis. Pirmą dieną išbandžius sedano modelį su 16 colių skersmens ratlankiais, japonai sulaukė tik komplimentų. Tačiau kitą dieną persėdus į universalą su 18 colių skersmens ratlankiais, salone pasigirdo nemalonus ūžesys. Vėliau "Toyotos" atstovai pripažino, kad ratų dydis turi įtakos decibelų skaičiui automobilio viduje.

Tikslas – mažiau taršos

"Toyotą Avensis" bus galima rinktis iš šešių variklių: trijų – 1,6 l darbinio tūrio 132 AG, 1,8 l 147 AG ir 2,0 l 152 AG – "Valvematic" benzininių ir trijų – 2,0 l 126 AG, 2,2 l 150 AG ir 2,2 l 177 AG – D-4D dyzelinių. Visi bus komplektuojami su 6 pavarų mechanine pavarų dėže. Pasirinkę galingiausius dyzelinius agregatus galės užsisakyti ir 6 laipsnių automatinę, o analogiškus benzininius – naująją "Multidrive S" kintamojo perdavimo transmisiją.

Naujas "Avensis" modelis prisidės prie didžiųjų strateginių "Toyotos" planų įgyvendinimo iki 2009-ųjų sumažinti bendrą gaminamų modelių CO2 vidurkį iki 140 g/km. Visiems šio modelio naujiems benzininiams varikliams pritaikyta "Toyota Optimal Drive" funkcija, padedanti vairuotojui eksploatuoti automobilį taupiau. Ši funkcija ne tik mažina aplinkos taršą, bet ir didina variklių galią, sukimo momentą.

Benzininių variklių serija pavadinta "Valvematic", šiems agregatams būdingas 10–26 proc. mažesnis teršalų emisijos lygis (priklauso nuo modelio) ir 3–20 proc. didesnė galia.

Patars perjungti pavarą

Visi "Avensis" modeliai turi taupaus važiavimo indikatorius, kurie padeda važiuoti ekonomiškiau. Borto kompiuteryje įdiegtas ECO važiavimo indikatorius, pritaikytas šešių pakopų automatinei ir "Multidrive S" transmisijoms, rodo vairuotojui, ar efektyvus jo važiavimo stilius. "Avensis" modelyje su mechanine transmisija montuojamas pavaros perjungimo indikatorius, kuris rekomenduoja vairuotojui, kada geriausia perjungti žemesnę ar aukštesnę pavarą.

Pirkėjai atnaujintą "Toyotą Avensis" galės rinktis iš keturių įrangos lygių. Nors dar oficialiai nepatvirtinta, baziniame "Avensis" modelyje kaip standartinė įranga turėtų būti montuojamas mechaninis oro kondicionierius, priekiniai elektra valdomi langai ir su MP3 suderinamas radijo imtuvas / kompaktinių diskų garso sistema su šešiais garsiakalbiais. Atnaujinta "Toyota Avensis" Lietuvoje pasirodys kitų metų vasarį, o modelis su standartinės įrangos paketu kainuos nuo 64,5 tūkst. litų.


"Toyotos Avensis" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 4 durų sedanas

Sėdimų vietų skaičius 5

Aukštis (mm) 1480

Plotis (mm) 1810

Ilgis (mm) 4695

Važiuoklės bazė (mm) 2700

Padangos 205/60 R16

Degalai benzinas

Variklio darbinis tūris (cm3) 1798

Cilindrų skaičius 4

Galia (kW(AG) / p/min.) 147(108)/6400

Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 180/4000

Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė

Varantieji ratai priekiniai

Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,4

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,5

Bagažinės tūris (l) 509

Kaina (Lt) nuo 64,5 tūkst.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ggg

ggg portretas
Nu kad ir kaip bandoma Škodą Oktavia pritenppti iki vdutinės klasės, niekaip netinka ji tame segmente. Golfas ir viskas

Saulius1

Saulius1 portretas
Galim manyt, kad konkurentams labiau pasiseks.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių