- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Motociklininkas Karolis Mieliauskas lengvų kelių neieško. Kelionės į Vladivostoką, pasivažinėjimas motociklu ant užšalusio Baikalo ežero ar kelionė į šalčiausią apgyvendintą žemės vietą. Visa tai tam, kad išbandytų savo galimybių ribas, išeitų iš komforto zonos ir – kaip pats sako – patirtų tikrovę.
Planas – nekurti planų
K.Mieliauskas prieš savaitę grįžo iš kelionės aplink pasaulį. Apkeliauti pasaulį šiais laikais ne naujiena ir keliaujančiųjų aplink jį – ne vienas. Oro linijų kompanijos net siūlo tokius kelionių paketus, aplink pasaulį plaukia ir kruiziniai laivai, o mūsų pašnekovas į tokią kelionę leidosi motociklu. "Tai transporto priemonė, kuri man patinka ir kuria aš leidausi į visas savo keliones, tad ir šią išvažiavau motociklu", – mintis dėsto motociklininkas.
Karolio pasiryžimas apkeliauti aplink pasaulį du kartus greičiau nei Žiulio Verno knygų herojus trinktelėjo lyg žaibas iš giedro dangaus. Po pasirodžiusių žinučių apie tokį K.Mieliausko žygį, į kelionę jis leidosi po poros savaičių. "Kol nesu kuo nors tikras bent jau 95 proc., tol nieko nesakau. Taip buvo ir su šia kelione. Reikėjo sudėlioti daug dedamųjų dalių – išspręsti logistikos klausimus, pasirinkti motociklą ir kai tik viskas buvo suplanuota ir kone garantuota, apie tokią mano kelionę sužinojo ir visuomenė", – atvirauja K.Mieliauskas.
Motociklininkas tikina dabar sulaukiantis daug klausimų, kaip viskas buvo suplanuota, ar rezervuotos nakvynės ir panašiai. Atsakydamas į juos, Karolis šypteli. "Aš esu žmogus, kuris nesusikuria sau jokių lūkesčių ir nesidėlioja mintyse detalių planų, nes jeigu kažkas ima vykti ne pagal planą, nereikalingai iššvaistoma labai daug energijos", – sako pašnekovas. Čia pat jis suskumba atsiprašyti ir tų žmonių – pasaulyje išsibarsčiusių lietuvių, su kuriais buvo suplanavęs susitikti ir susitiko, tačiau jie apie Karolio atvykimą nežinojo iki paskutinės minutės.
Mus riboja tik įsitikinimai ir proto pakišamos kažkokios priežastys ir pasiteisinimai, kodėl vieno ar kito dalyko negalime padaryti, kai to atsisakai, patiri tikrovę ir ji labai graži, įdomi ir patraukli.
Pažinti savęs
Iš viso K.Mieliauskas per 40 dienų nuvažiavo apie 19 tūkst km. "Tiesiog apvažiuoti pasaulio nepavyks – žemynus skiria vandenynai, tad per juos skridau ir aš, ir mano motociklas", – pasakoja keliautojas. Pasitelkiant elementariąsias matematikos žinias, galima suskaičiuoti, kad per dieną motociklininkas vidutiniškai nuvažiuodavo apie 1 000 km, o tai organizmui nemenka užduotis. Kiekvienas ilgiau važiavęs motociklu į ilgesnes keliones gali patvirtinti, kad mankštos reikia vos ne kas kelis šimtus kilometrų, o čia 1 000! Žinoma, reikia pripažinti: motociklininkui ši kelionė nebe pirma, tad praktikos šiokios tokios jau yra. "Aš manau, kad proto galia yra labai stipri. Jeigu mes mintis nukreipiame į tą vietą, kurią skauda ar kuriai nepatogu, tai tik apie tai ir galvojome, tačiau, kai sąmoningai imi mąstyti apie kitus dalykus, problema išsprendžiama. Man taip nutiko po pirmo tūkstančio kilometrų", – sako K.Mieliauskas.
Vis dėlto ne vienam kyla klausimų, kam imtis tokių žygių, kai priartėjama, atrodo, prie žmogiškųjų galimybių ribos. Pasirodo, tai ir yra Karolio varomoji jėga. "Labai populiaru sakyti – palikite savo komforto zoną, aš labai mėgstu eiti už savo galimybių ribų. Kodėl gi to nedaryti? Mus riboja tik įsitikinimai ir proto pakišamos kažkokios priežastys ir pasiteisinimai, kodėl vieno ar kito dalyko negalime padaryti, kai to atsisakai, patiri tikrovę ir ji labai graži, įdomi ir patraukli", – filosofinio požiūrio nestokoja K.Mieliauskas.
Netikėta pažintis
Kelionės metu pašnekovas susitiko ir su lietuviais, gyvenančiais užsienyje – vienus sutiko Rusijoje, kitus – JAV, dar vienus – Jungtinėje Karalystėje. Visus juos kvietė atvykti į Pasaulio lietuvių sporto žaidynes, kurios vyks 2021–aisiais Druskininkuose, tačiau su vienu lietuviu Karolis susipažino labai įdomiomis aplinkybėmis.
Kaip jau ir minėjome, motociklas per vandenynus – Ramųjį ir Atlanto – keliavo lėktuvu. Motociklas priskiriamas prie pavojingų krovinių, tad jam muitinėje skiriama daugiau laiko.
"Į JAV atkeliavome savaitgalį, o tai reiškia, kad visi procesai labai sulėtėja, muitinė naujų korvinių netikrina ir tenka laukti pirmadienio. Visi procesai vyksta internetu, nėra jokio langelio, prie kurio nuėjęs gali trypčioti ir bandyti paskubinti reikalus. Kadangi nuo mūsų atskridimo į JAV jau buvo praėję beveik trys dienos, o žinių dėl motociklo nebuvo, pats nuėjau į muitinę (tai visiškai netoleruotina praktika) ir sutikęs pirmąjį mutininką bandžiau paaiškinti sitauciją. Jis vos manęs neišvijo, tačiau pamatė pasą ir manęs paklausė, iš kur esu. Tuomet paprašė žvilgtelėti į jo pavardę. Taip susipažinau su išeivijos lietuviu, besidarbuojančiu muitinėje. Po mūsų pokalbio motociklą atgavau per 10 min.", – prisimena K.Mieliauskas.
Panaši motociklo muitinimo procedūra buvo ir Jungtinėje Karalystėje. Laikas jau tirpte tirpo, o Karolis dar neturėjo savo motociklo. "Kadangi prieš skraidinant lėktuvu motociklą, reikia išleisti visus skysčius, tad iškart po muito procedūros tenka važiuoti į remonto dirbtuves, kad motociklą paruoštų kelionei. Britanijos KTM serviso meistrai mane maloniai nustebino, nes ne tik sutvarkė motociklą, bet ir pripylė pilną degalų baką", – apie malonius netikėtumus pasakoja K.Mieliauskas.
Vos grįžus iš vienos kelionės, Karolio galvoje jau sukasi mintys ir apie kitą – šįkart į Pietų Indiją ir labai greitai – lapkritį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...